Steigeren van begin tot nu ! echt even kijken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 22:40

Ik begrijp je helemaal hoor Cassidy! :j
En ik vindt het goed dat je je hier voor inzit en waarschuwd. :)
Maar na 10x heeft de TS het wel door denk ik. :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 22:40

H_Nalanta schreef:

Zou je denken...dat hoop ik dan maar.

NouJaDan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 22:45

De grootste fout die hier gemaakt wordt is dat het paard de pessade vanuit een omhoog gegooid voorbeen doet.
Het paard behoort op de achterhand te gaan zitten en zijn totale gewicht goed gedragen over beide achterbenen omhoog te brengen. Het evt uitstrekken van de benen ( bij een gestrekte pessade ) komt als laatste.
Niet alleen steigert het paard hier vanuit verzet ( het valt zelfs nog over de schouder opzij waardoor het evenwicht helemaal wankel wordt) het wordt hem als onervaren paard ook nog eens op een zeer ongunstige ondergrond gevraagd.
Ofschoon ik het niet goed kan zien lijkt het of een verhard pad of iets van een zanderig kiezelpad.

Dit soort oefeningen vraag je op een stabiele en verende bodem zodat zijn gewrichten en spieren ook een eerlijke belasting krijgen.
Over je eigen veiligheid heb ik het maar niet, dat is jouw verantwoording. Maar voor je paard houd je het absoluut niet veilig en heb je grote kans op blessures. Ik snap dat je het graag wilt leren, maar dit is niet de goede weg. Neem les van een vakkundig iemand en begin bij het begin. Wel zo eerlijk voor je paard.

Succes

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 22:47

H_Nalanta schreef:

eindelijk nog iemand, die het even zegt :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 22:49

maritJ_e schreef:
H_Nalanta schreef:

eindelijk nog iemand, die het even zegt :)

En een bokker van 13 luistert natuurlijk altijd als iets eenmaal is opgenoemd...

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 22:54

En een bokker van 13 luistert natuurlijk altijd als iets eenmaal is opgenoemd...[/quote][/quote]

ben ik met je eens 1x hoef niet genoeg te zijn, maar kijk hoeveel (soory) ''zeik'' reacties er geplaatst zijn, dat is ook niet meer leuk...

CoJohanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 23:01

TS ik vind je vreselijk dom en naief. Een paard heeft of krijgt geen spieren van veel brokken.
Ik ben al heel lang geen 13 meer en ervaring vind ik weinig zeggen op die leeftijd. Helemaal als ik dat filmpje zie.
Harde grond, zachte grond, zoiets doe je niet op de openbare weg maar op z'n minst in de bak. Als je zelf niet snapt dat je paard het fysiek niet fijn vindt dan ben je gewoon niet goed bezig, ook niet als je dat pas na zoveel reacties inziet.
Ik vraag me af waarom hij al eerder achterover geslagen is met je zus en ik hoef het helemaal niet te weten maar als je zulke dingen doet en blijft doen dan is het wachten op ongelukken.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 23:27

maritJ_e schreef:
En een bokker van 13 luistert natuurlijk altijd als iets eenmaal is opgenoemd...
[/quote]

ben ik met je eens 1x hoef niet genoeg te zijn, maar kijk hoeveel (soory) ''zeik'' reacties er geplaatst zijn, dat is ook niet meer leuk...[/quote]

Ik zei je al in PB en als er iets gebeurd...dan zijn die : ''zeik en banketstaaf'' reacties (hoe jij het zei tegen mij in PB) toch ergens goed voor.

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 23:28

CoJohanna schreef:
TS ik vind je vreselijk dom en naief. Een paard heeft of krijgt geen spieren van veel brokken.
Ik ben al heel lang geen 13 meer en ervaring vind ik weinig zeggen op die leeftijd. Helemaal als ik dat filmpje zie.
Harde grond, zachte grond, zoiets doe je niet op de openbare weg maar op z'n minst in de bak. Als je zelf niet snapt dat je paard het fysiek niet fijn vindt dan ben je gewoon niet goed bezig, ook niet als je dat pas na zoveel reacties inziet.
Ik vraag me af waarom hij al eerder achterover geslagen is met je zus en ik hoef het helemaal niet te weten maar als je zulke dingen doet en blijft doen dan is het wachten op ongelukken.

oke had even gelezen het is geen openbare weg maar ONS dammetje niemand te bekenen dus ze is vroeger achter overgeslagen met verkeersmak maken dat kan gebeuren van een vrachtwagen of een ander ding er was niks met haar aan de hand dan is het toch niet erg? nee van brok krijgen ze geen spieren duhhhh maar ze krijgt die omdat ze zo veel gereden en getraind word als je door denkt weetje dat je daarvan spieren krijgt!!

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 23:29

Cassidy schreef:
H_Nalanta schreef:

Zou je denken...dat hoop ik dan maar.

ik weet dat je wilt helpen ik wardeer dat ook verschrikkelijk en dat merk je hopelijk maar ik vind persoonlijk dat je iets te veel blijft doordramen over de slager ect. maar ik vind het fijn dat je je mening duidelijk wilt maken!

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 23:30

NouJaDan schreef:
De grootste fout die hier gemaakt wordt is dat het paard de pessade vanuit een omhoog gegooid voorbeen doet.
Het paard behoort op de achterhand te gaan zitten en zijn totale gewicht goed gedragen over beide achterbenen omhoog te brengen. Het evt uitstrekken van de benen ( bij een gestrekte pessade ) komt als laatste.
Niet alleen steigert het paard hier vanuit verzet ( het valt zelfs nog over de schouder opzij waardoor het evenwicht helemaal wankel wordt) het wordt hem als onervaren paard ook nog eens op een zeer ongunstige ondergrond gevraagd.
Ofschoon ik het niet goed kan zien lijkt het of een verhard pad of iets van een zanderig kiezelpad.

Dit soort oefeningen vraag je op een stabiele en verende bodem zodat zijn gewrichten en spieren ook een eerlijke belasting krijgen.
Over je eigen veiligheid heb ik het maar niet, dat is jouw verantwoording. Maar voor je paard houd je het absoluut niet veilig en heb je grote kans op blessures. Ik snap dat je het graag wilt leren, maar dit is niet de goede weg. Neem les van een vakkundig iemand en begin bij het begin. Wel zo eerlijk voor je paard.

Succes

dankuuuu ik snap het denk ik wel je zegt het wel ingwikkeld :P

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 23:33

H_Nalanta schreef:

ja ik vind het echt fijn dat iedereen me wil helpen en me probeert te waarschuwen ik neem het allemaal op maar het werd/word gewoon te veel dat iedereen hetzelfde zegt! 10x oke 15x oke maar ik heb meer dan 60 dezelfde reacties gekregen is het dan ook goed? vind ik wel maar echt wel iedereen bedankt voor de reacties! :j

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 23:34

Aan de reacties van de TS is ook niet te merken dat ze het echt begrijpt. ;)

TS: Ik hoop dat je toch begrijpt dat het erg gevaarlijk is wat je doet en dat je op deze manier niet goed bezig bent.......

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 23:36

Mowoah schreef:
Aan de reacties van de TS is ook niet te merken dat ze het echt begrijpt. ;)

TS: Ik hoop dat je toch begrijpt dat het erg gevaarlijk is wat je doet en dat je op deze manier niet goed bezig bent.......

ik weet niet hoe ik het op een aardige manier meot zeggen altans ik probeer het

BEN JE LETTER BLIND OFZO ik heb honderden keren gezegd ik snap het ja ik ga het anders ja oke je hebt gelijk ja oke ik stap over ja ik stop met onder de vrouw

maar bedankt en ga even langs de dokter om je ogen te testen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 23:36

Voor de TS is het te hopen dat ze vakantie heeft en morgen niet naar school hoeft, want wat doet een 13 jarige om deze tijd nog op bokt?

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 23:37

Cassidy schreef:
Voor de TS is het te hopen dat ze vakantie heeft en morgen niet naar school hoeft, want wat doet een 13 jarige om deze tijd nog op bokt?

ja ik heb lekker herfstvakantie morgen lekker een privéles en verder lekker luieren en ben je boos ofzo wand je reageerd de hele tijd een beetje bot vind ik hoor niet beledigend

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 23:41

Waarom zou ik boos zijn? Het is jouw paard, jij mag beslissen wat je er mee wilt doen. Al breng je hem morgen naar de slager, uiteindelijk is het jouw keuze.

Maar aangezien we in een land van vrije meningsuiting leven, ga ik daar gebruik van maken. En mijn mening ventileren.
En aangezien jij ipv op het jeugdhonk je in het volwassen gedeelte van bokt begeeft, ga je van mij volwassen tegengas krijgen. Mag je bot vinden, ik vind dat gewoon eerlijk, en recht door zee.

Maar goed, ik ga naar bed, morgen een druk programma.

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 23:42

Cassidy schreef:
Waarom zou ik boos zijn? Het is jouw paard, jij mag beslissen wat je er mee wilt doen. Al breng je hem morgen naar de slager, uiteindelijk is het jouw keuze.

Maar aangezien we in een land van vrije meningsuiting leven, ga ik daar gebruik van maken.
En aangezien jij ipv op het jeugdhonk je in het volwassen gedeelte van bokt begeeft, ga je van mij volwassen tegengas krijgen. Mag je bot vinden, ik vind dat gewoon eerlijk, en recht door zee.

oke is goed maar wat heb jij met de slager? sorry maar dat snap ik niet ik wardeer het dat je je mening geeft maar die slager heb je daar nachtmerrie's over ofzo?

Cassidy

Re: Steigeren van begin tot nu ! echt even kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 23:44

Dierenarts mag ook hoor, spuitje en eeuwiggroene jachtvelden en zo....

Ik - en dat is weer mijn mening - vind het gewoon zo jammer dat er dieren door verkeerde benadering zo worden verknald dat er soms geen andere uitweg mogelijk is dan de uiteindelijk laatste gang.

En ieder dier/paard dat door een waarschuwing van mijn kant daarvoor behoed kan worden, is er een.
Maar dat kun jij anders zien...

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 23:44

Ik zet hier een definitief slotje aangezien alles wat gezegd kan worden inmiddels al gezegd is en er enkel maar in herhaling wordt gevallen.