Back in black! Double trouble....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 19:34

Die gaan goed zeg!
Top dat ze nu ook vlak bij elkaar willen.
En ach, onnatuurlijk.. dat wij erop zitten is ook niet natuurlijk :+ hoor je op bokt ook niemand over klagen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 19:59

ja hier een oude doos , toen al die vd nog niet zo bekend was deed ik dit en anderedingen ook....
eerst lachen ze je uit....dan wordt het stil en heb je gewoon geluk met je brave paard en dan komt er toch wel wat respect want het is toch wel knap.
ik heb wat geprobeerd was het niet zus dan zo. ja ook gewoon zonder proffesionele dingen hulp lessen of wat dan ook zelfs zonder internet want in mijn jeugd was het er niet.

maar ik vind wel dat ieder het wel zelf af moet wegen wat verantwoord is, wat niet... het is jou paard en hobby. Soms werd ik wel eens gevraagd voor een demo....ik deed het zelden omdat het mijn liefhebberij was , gewoon voor mezelf. Ik sprong ook zonder zadel en hoofdstel.....alleen als ik het wist dat het kon.
vaak is er naar gekeken maar weinig mensen hebben dat ook daadwerkelijk ook gedaan.kijk er over gepraat werd er echt wel positief of.......
Ernstige ongelukken of valpartijen heb ik nooit gehad als je bij jezelf blijft en weet wat je paard kan en wat jullie band is dan weet je ook wat je wel of niet kan doen als eerste kunstje stijgeren of als laatste pas! *D

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 10:37

Toydoll schreef:
caaramel schreef:
Maar ondanks de (zéér) vele waarschuwingen zijn er toch nog heel veel mensen die als eerste kunstje hun paard willen leren steigeren...
Dus daarom stel ik me een beetje vragen bij het voorbeeld dat je hiermee geeft...

Dan moet je springfotos met hogere hindernissen maar ook verbieden want ja, je hebt van die mongolen die zonder training, zonder juist materiaal etc het dan ook gaan proberen ;-)
Of dressuur fotos want ja, anders gaat iedereen met slof zn paard in de krul trekken omdat ze erop willen lijken.
:P

Joh, zo onnatuurlijk is het helemaal niet, en als die beesten zo dom waren dat zo maar ineens afgeleid is en daardoor vallen, hadden ze nooit zolang in het wild overleeft.
Beeeetje vertrouwen in die dieren mensen kom op, het zijn geen domme machines

Ik vind het heel erg stoer! Machtig om het vertrouwen van die diertjes in jullie te zien!!! Petje af!!!!!

Ben het eigenlijk bijna helemaal met je eens :D (En al helemaal met je laatste zin ;) )

Alleen is springen en dressuur niet echt mijn ding, en let ik daar dus niet zo op...

En verder; over onnatuurlijk spreek ik me niet uit (en vind dat ook niet belangrijk, zolang zowel paard als baasje er plezier in heeft, en het niet (te) ongezond is)

En van dat meer vertrouwen... helemaal gelijk! :)
Het is gewoon dat ik altijd vanuit mijn eigen pony's vertrek, en hoe vaak die al tegen dingen gelopen zijn... tegen de brievenbus, met het hoofd tegen een verkeersbord...
Op die momenten had ik verwacht dat ze toch wel zelf zouden uitkijken...
Maar ja, ik zal wel een uitzonderlijk lompe pony hebben zeker? :+

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 10:44

Sjolvir schreef:
Die gaan goed zeg!
Top dat ze nu ook vlak bij elkaar willen.
En ach, onnatuurlijk.. dat wij erop zitten is ook niet natuurlijk :+ hoor je op bokt ook niemand over klagen.

:))

@Caaramel,
Je kunt een paard leren opletten :)
Als ik met ze werk letten ze écht wel op en zijn ze alert, zelf lopen ze ook overal tegenaan hoor :')

caaramel

Re: Back in black! Double trouble....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:07

Dat geloof ik best! :D

(en ben al blij dat mijn pony's niet de enige zijn die overal tegen lopen... :') )

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:19

Had al enkele foto's op facebook voorbij zien komen, en vind het weer super!

HoresesLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 16:14

Gave foto's, mooie pony's!

chuzzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 16:22

Goed dat je de waaschuwing erbij zet om niet zomaar te doen, maar wat ziet het goed uit, ook dat springen. Als je er niet al dat werk in had gestoken om de basis goed aan te leren, zou de pony waarschijnlijk niet over de ander heen zijn gesprongen maar er langs gelopen. Dit doen ze toch echt alleen als ze geleerd hebben te vertrouwen op hun trainer. Ik zou dit ook wel met mijn paarden willen doen (vrijheidsdressuur in het algemeen) maar ik heb gewoon op dit moment te weinig mogelijkheid om er geconcentreerd en rustig mee te beginnen. Dus ik wacht nog even tot voor mij de tijd rijp is om ook "kunstjes"te gaan leren met ze.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 16:30

Gaaf zeg :D Leuk twee van die zwarte shetjes, kunnen mooi de show stelen :)

MelissaYM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 18:49

_/-\o_

xLein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:17

wouw , kijk al echt uit naar de lesdag van jou ! *\o/*