Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Natasja_ schreef:Omdat sommige paarden niet ruim te durven lopen als de lijn achter de bil langs loopt.
MirandaFuego schreef:Fiebie schreef:Oh......![]()
Ik zag spanning in het puntje van zijn staart.... Als je goed kijkt hoor.... op foto 7....
Tja, als jij spanning in de kaak en zoveel druk op de mond niet belangrijk vind....
Xjosee schreef:HTM schreef:Xjosee ik begrijp je vraag niet helemaal.
En vooral dit stukje >> dat hij met de lijnen als teugels
Daarmee bedoel ik mijn eerdere uitleg over hoe ik de lijnen bevestig. Namelijk via de Longeerringen direct naar het bit, waarbij de Longeerlijn achter de billen loopt.
jij gaf aan dat bij mijn constructie jouw paard te kort en klein gaat lopen.mijn vraag is hoe het komt dat hij bij jouw constructie dan ruimer gaat lopen.
Fiebie schreef:Activiteit opvangen, gevolg is ruim lopen?????
Nee...... nu gaan we ECHT de goede kant op.....
Polly schreef:Xjosee schreef:
Daarmee bedoel ik mijn eerdere uitleg over hoe ik de lijnen bevestig. Namelijk via de Longeerringen direct naar het bit, waarbij de Longeerlijn achter de billen loopt.
jij gaf aan dat bij mijn constructie jouw paard te kort en klein gaat lopen.mijn vraag is hoe het komt dat hij bij jouw constructie dan ruimer gaat lopen.
IMO gaat dit over 2 verschillende dieren, TS heeft het in het bericht over 'deze pony' en 'mijn paard' misschien dat ik het verkeerd opvat maar zo lees ik het.
MirandaFuego schreef:Nou, Pelousa, ik denk dat je dan beter moet kijken, het is duidelijk te zien dat de mondhoeken helemaal naar achter getrokken staan.
Hoezo is dat bij het rijden ook het geval?
Je mag best eens doorheenvragen, zodat er wordt nagegeven, maar dat gebeurd niet, het paard is nooit los hier, alleen maar zeer strak.
Zelf zeg je trouwens ook dat er meer lucht in moet, dus je ziet het vast toch eigenlijk wel.
Op jou plaatje zitten de touwtjes veel lager, loopt het paard niet onder druk en gaat vanwege de bouw veel makkelijker door de kaak.
Citaat:Zelf zeg je trouwens ook dat er meer lucht in moet, dus je ziet het vast toch eigenlijk wel.
HTM schreef:Ik hem longeer om te trainen, zodat die fijn over de rug loopt.
Zet ik hem niet bij of iets, dan loopt die lekker met zn hoofd waar hij hem hebben wil, maar dat is voor mij beweging geven en niet trainen.
Daarnaast gebruik ik wel eens de enkele longe en een touwtje, maar voor de training gebruik ik liever dit bij deze pony.
Ben ook niet hard in mijn hand, en er zit een dubbelgebroken bit in.
Deze manier hoef ik overgens bij mijn paard niet te doen, deze gaat veel te kort lopen, en daarbij heb ik wel de longe aan de bitringen vast, maar elk paard is anders en zal op een andere manier getraind worden.
Dus Xjosee het kan zijn dat jij je pony op die manier fijn longeerd, maar dit kan voor een ander geen fijne manier van werken zijn.
@ Moonlightje zijn manen zijn ondertussen al geknipt
HTM schreef:Daarbij is met 1 hand stelling vragen ook niet echt makkelijk, en kan ik op deze manier wel stelling vragen, stelling is namelijk buiging in het kaakgewricht, en niet in de hals, dus met een hele zachte beweging (halve ophouding) in je hand lukt dit al, zonder dat het paard te ver doorknikt, of met de kin op de borst gaat lopen.