Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

*ziet reactie over thiedeman, gaat googlen* .. is het ook niet helemaal .. volgens mij is het een kruising

Foto 12 ging eraan vooraf
En toen had ik even een "
"-momentje en toen heb ik toch maar geklikt om daarvan een foto te hebben
Is een combinatie van beide trouwens, het zat niet helemaal goed vast (de clipjes sluiten net niet volledig om de grote ring) maar de pony is ook oersterk. Hij heeft al vele dingen gedaan maar als hij (door mijn schuld) ergens op gaat staan dan moet hij maar gewoon even z'n hoofd omhoog doen (gewoon vanaf de grond tot borsthoogte is genoeg, moet nog niet met een rug helemaal de lucht in) en mijn musketon is naar de .... Ben zo eens met teugels teruggegaan naar de winkel, was hij ook op gaan staan, die mensen wilden mij niet geloven, een pony zou dat nooit kunnen
Biothane hoofdstellen krijgt hij ook stuk. Dat soort toestanden. Hij heeft een nek en hij weet hoe hij die moet gebruiken, als hij niet wil dan zet hij gewoon alles vanaf z'n kaak vast en is het echt letterlijk een blok beton .. en hij moet weinig inspanning doen om iets stuk te krijgen, dus eigenlijk is hij gewoon heel sterk 
moonfish13 schreef:Tamary, Mylers heb je ook in kimblewick vorm.
Voorbeeldje:
http://www.horsebitbank.com/productimag ... -low_1.jpg
maar dat komt doordat ze héééééél gevoelig is in de mond, en ze er nogal een handje van heeft om ineens op te kijken als er een bus voorbij komt ofzo. Gevolg: ruk(je) in de mond en paard over de rooie
maar bitloos loopt ze super op, dus daar hou ik het voor nu bij
Heb je wat meer verfijning nodig bij de mond/het hoofd, dan is een bit misschien handiger. Natuurlijk moet dat bit dan wel goed passen, en dat is vaak een lastiger klusje dan een sidepulletje afmeten en ermee wegrijden, maar het is zeer goed mogelijk 
heb zitten genieten toen ik het las!
Ik denk in elk geval dat het heel effectief kan zijn voor je pony.
Spieren kweken is één ding, maar ze weer weg doen gaan...
Ik lach nu nog steeds als ik er aan denk, ik blijf het zo'n stoere pony vinden
(die wordt trouwens met touwhalster gereden terwijl hij heel z'n leven met pessoa heeft rondgelopen, even terzijde
). En dat ander geval heeft inderdaad leuk spieren gekweekt door de jaren heen, het lijkt soms echt overdreven wat ik allemaal neertyp, maar dat is het echt niet hoor
Ik had het ook liever anders gehad 
moonfish13 schreef:Tamary, Mylers heb je ook in kimblewick vorm.
Je hebt bij myler heel veel soorten mondstukken en heel veel soorten ringen/scharen.
Alles valt te combineren, dus ook een kimblewick.
Voorbeeldje:
http://www.horsebitbank.com/productimag ... -low_1.jpg
Zal alleen waarschijnlijk pas voor na het weekend zijn (misschien dat ik zaterdag- of zondagvoormiddag even snel langs kan maar dat weet ik nu nog niet), kan ik dan ook meteen vragen hoe ze aan dat bit komen
Ik vind 'm in ieder geval niet terug via google, maar dat kan ook aan mijn zoekcapaciteiten liggen.
.
.
.
).
Denk niet dat we er op deze manier gaan komen
Zal zo snel mogelijk zorgen voor een foto 

Zit ook te denken of ik zou proberen met de clipjes naar de neusriem te werken, hoofdstel is een rambo micklem en daar kan je een verbinding maken van het bit naar de neusriem waardoor je gedeeltelijk op de neusriem werkt en het bit stiller zou liggen (geen idee of dat echt zo is, ze zeggen dat
). 

) dat dit juist wel interessant is voor een paard als dit omdat een bijzet niet meegeeft zolang het paard niet nageeft. Ik weet niet of hij al voldoende op kneepjes van mijn kant uit gaat reageren .. En bij een bijzet heb ik er zelf geen invloed op en moet hij het zelf uitzoeken, zodra hij nageeft lost het ding ook.. Maarja, als hij niet gaat nageven omdat hij het wel prima vindt zo dan hangt hij inderdaad wel fijn
Toch bedankt 

) niet fijn.
Daarom dat ik ook graag met hem werk zoals op deze foto's, dan kan ik me daarop concentreren en moet hij de rest maar doen. Maar zal het volgende keer eens proberen met de dubbele longe/lange lijnen, eerst even zo opwarmen (dus met niks) en dan de lijnen eraan en verderwerken. 
Daar kan je niet ieder moment voorwaarts gaan rijden.

Kan je mij soms uitleggen wat dat betekend? Kan ook via pb.