Filmpje over vrijheids dresuur. ♥ Tips?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

et97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 14:48

aardbeitje_ schreef:
TS, je moet je niet aangevallen voelen, deze mensen willen je goedbedoelde adviezen geven, geen kritiek leveren. :)
Ik snap dat het vervelend kan overkomen, maar het is enkel voor het welzijn en veiligheid van jou pony!
Dus als je verstandig bent, doe je hier wat mee.
Over de VD kan ik je geen tips geven, daar heb ik geen verstand van. :Y)

Nee dat snap ik toch ook. heb ik ook al gezegt. Maar om nou echt over elke stap moeilijk te gaan doen heb ik ook niks aan.
En dat snap ik. En ik probeer er ook wel wat mee te doen.

xxmathildex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:49

Super goed emm !
Volgen ziet er echt schattig uit.
Steigeren erop is idd niet heel goed maar dat had je al gezegd dat het voor 1 keer was dus..
En bij jambette is iets korter commando geven inderdaad wel handig haha, dan snapt Fleur dat ze niet door moet blijven gaan
Maar tgaat echt al goed ! :)

et97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 14:49

xxmathildex schreef:
VisibreTeam schreef:
Laat ook maar?

JIJ bent degene die het plaatst JIJ bent degene die vraagt om tips.

WIJ doen ons best om JOU tips te geven zodat JOUW pony er baat bij heeft.

uh nou sorry hoor, maar op de 1e kritiek reageerde ze gewoon goed, maar iedereen blijft over hetzelfde doorzeuren waarvan ze het al had uitgelegd.
En ik weet zeker dat ze die tips bést gaat gebruiken hoor.

Dankje Mathilde! Zo wil ik het dus al de hele tijd uitleggen.

et97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 14:49

xxmathildex schreef:
Super goed emm !
Volgen ziet er echt schattig uit.
Steigeren erop is idd niet heel goed maar dat had je al gezegd dat het voor 1 keer was dus..
En bij jambette is iets korter commando geven inderdaad wel handig haha, dan snapt Fleur dat ze niet door moet blijven gaan
Maar tgaat echt al goed ! :)

Haha jaa dankje mathildddd'♥

xxmathildex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:53

Citaat:
Dankje Mathilde! Zo wil ik het dus al de hele tijd uitleggen.

idd, als zij dan even gaan luisteren en niet allemaal hetzelfde kritiek & tips geven
want de meeste tips had je al gehoord :')

iza_viv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:54

Ik begrijp dat dat vervelend is, maar er zitten nou eenmaal meer als 3 mensen op bokt, dus al ze allemaal het zelfde zeggen betekent dat dat het opvalt en dat je die tips juist moet gaan gebruiken :-)

xxmathildex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:56

iza_viv schreef:
Ik begrijp dat dat vervelend is, maar er zitten nou eenmaal meer als 3 mensen op bokt, dus al ze allemaal het zelfde zeggen betekent dat dat het opvalt en dat je die tips juist moet gaan gebruiken :-)

haha ja maar ze kunnen toch even kijken wat er al gezegd is?
want dan zijn de reactie's beetje inhoudloos als alles wat als gezegd is nog een keer word herhaald.

et97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 14:58

iza_viv schreef:

Jaa..

et97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 14:58

xxmathildex schreef:
iza_viv schreef:

haha ja maar ze kunnen toch even kijken wat er al gezegd is?
want dan zijn de reactie's beetje inhoudloos als alles wat als gezegd is nog een keer word herhaald.

Jaa klopt, en nogal iriant ;$

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:58

emmaxchika schreef:
VisibreTeam schreef:

Die blokken deuken niet eens in -____-

Die blokken deuken misschien niet in maar ze zijn niet veilig.

Nee want Fleur reageert met het leren niet op zweep. Elk paard heeft weer een andere manier om getraind te worden. Bij Fleur is dat deze manier.

Hier zeg je toch echt dat je het zo blijft doen. Elk paard kun je leren om te leren reageren. Begin bij de BASIS

Met mn handen omhoog is het commando. En Fleur vind het niet verwarrend blijkt.

Met je handen omhoog is gevaarlijk. Stel je doet een keer je handen omhoog (of iemand anders omdat hij schrikt) en je pony steigert? Linke boel. Weet jij wat een pony vind? Als 2 mensen tegenstrijdige dingen tegen jou gaat vertellen raak je toch ook in de war?

Nee dat hebben we niet zo geleerd. We kriebelde aan haar beentje en riepen 'up'. En dat doe ik zo.
Ik kleur gras altijd rood, want dat doe ik zo. Alsnog, het is nog steeds link om daar te staan.

Ja laat ook maar! Ik heb al duizend keer gezegt dat ik het er wel mee eens ben. Maar we het gewoon een keer wilde proberen. Dus doe niet zo ontzettend overdreven.
Stel je wil een keer 2 meter springen, dan is het ook bij 1 keer een blessure. Ik doe absoluut niet overdreven, het is een FEIT dat dit NIET goed is voor je pony, ook niet voor 1 keertje

Nou dan komt dat voor lekker zo over, blijf dat vooral lekker zo denken. Maar het is NIET zo.
Dan wil ik erg graag een filmpje zien van je basis oefeningen, alles wat je doet VOOR je naar het steigeren gaat. En ik ben benieuwd of je al wist dat steigeren uit verzameling, over de rug, met lichtgebogen achterhand en in balans moet? Dat is hier dus al niet. Waar het dus op duid dat je NIET weet wat je doet :)

Daarnaast vraag je hier om tips, dus zeg niet 'het is training' maar ga er lekker mee aan de slag :j ik ben benieuwd naar een volgend filmpje!

@xxmathildex
TS vraagt om tips, ik geef tips, ze gaat er dwars tegenin, daar geef ik weer tips op.
Als ze geen tips of kritiek wil moet ze even zeggen: 'ik wil geen kritiek maar alleen maar: OH WAT DOE JE DAT GOED reacties'.
Dingen worden niet herhaald, ga zelf even lezen. TS leest over dingen heen en zegt dat ze goed bezig is, wij herhalen dat ze niet goed bezig is. Om het maar even kort te zeggen.

iza_viv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:09

Ja dat begrijp ik en ik heb ook alles gelezen want dat kun je ook lezen aan mijn reactie, maar al word het 10 keer gezegd, dan moet je er toch mee omgaan. Bokt is een discussie forum, dus als je een topic plaatst kun je dit verwachten :P

xxmathildex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:10

VisibreTeam schreef:
Citaat:
@xxmathildex
TS vraagt om tips, ik geef tips, ze gaat er dwars tegenin, daar geef ik weer tips op.
Als ze geen tips of kritiek wil moet ze even zeggen: 'ik wil geen kritiek maar alleen maar: OH WAT DOE JE DAT GOED reacties'.
Dingen worden niet herhaald, ga zelf even lezen. TS leest over dingen heen en zegt dat ze goed bezig is, wij herhalen dat ze niet goed bezig is. Om het maar even kort te zeggen.

Hoe weet jij alles dan? Ik neem aan dat je ook veel dingen heb gelezen.
En het slaat nergens op dat ze reactie wilt met ; oh wat goed, want ze reageert op de kritiek die voor de 1e keer werd genoemd gewoon goed maar ze vind het beetje iritant als dat meerdere keren herhaald wordt.
Niet zo gek toch?

iza_viv

Re: Filmpje over vrijheids dresuur. ♥ Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:12

@ xxmathildex
Nikki heeft veel VD ervaring ;)
En nou zo komt het wel op ons neer, dit kan irritant zijn maar het is BOKT! een discussie forum, dus dan kun je dit verwachten, wij herhalen alles omdat jullie er niet naar luisteren ;)

et97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 15:13

VisibreTeam schreef:
VisibreTeam schreef:
Die blokken deuken misschien niet in maar ze zijn niet veilig.
Zijn ze wel. Ga maar keer kijken.

Hier zeg je toch echt dat je het zo blijft doen. Elk paard kun je leren om te leren reageren. Begin bij de BASIS
LEES TERUG!!!! 'Okee. Ik koop wel weer even een nieuwe zweep. Maar toen ik mn VDzweep nog had luisterde ze to-taal niet naar zweep. Dus dat werkt opzich niet ;$ Misschien nu wel.'

Met je handen omhoog is gevaarlijk. Stel je doet een keer je handen omhoog (of iemand anders omdat hij schrikt) en je pony steigert? Linke boel. Weet jij wat een pony vind? Als 2 mensen tegenstrijdige dingen tegen jou gaat vertellen raak je toch ook in de war?
Ik die handen omhoog en commando Up. En als iemand dat perongeluk doet moet die er maar rekening mee houden.
En iedereen doet het met zn handen in de lucht en daar heb ik ook nog nooit problemen mee gehoord.
Ja dat weet ik ja. En wij doen geen tegenstrijdige dingen, we weten echt wel wat we doen hoor?!

Ik kleur gras altijd rood, want dat doe ik zo. Alsnog, het is nog steeds link om daar te staan.
... vind jij.

Stel je wil een keer 2 meter springen, dan is het ook bij 1 keer een blessure. Ik doe absoluut niet overdreven, het is een FEIT dat dit NIET goed is voor je pony, ook niet voor 1 keertje
Ja daaag! Dit gaat echt totaal de andere kant op.

Dan wil ik erg graag een filmpje zien van je basis oefeningen, alles wat je doet VOOR je naar het steigeren gaat. En ik ben benieuwd of je al wist dat steigeren uit verzameling, over de rug, met lichtgebogen achterhand en in balans moet? Dat is hier dus al niet. Waar het dus op duid dat je NIET weet wat je doet :)
Prima. Komt er aan. En ik weet prima wat ik doe. Maar ik weet niet of JIJ weet dat dit een BEGIN is van het steigen dus NIET PERFECT is. Misschien eb jij zown zogenaamd perfecte pony, maar ik niet. En dat is geen probleem, maar dan is er wel training nodig dus geef me iig de tijd!

Daarnaast vraag je hier om tips, dus zeg niet 'het is training' maar ga er lekker mee aan de slag :j ik ben benieuwd naar een volgend filmpje!
Ok prima.

@xxmathildex
Dingen worden niet herhaald, ga zelf even lezen. TS leest over dingen heen en zegt dat ze goed bezig is, wij herhalen dat ze niet goed bezig is. Om het maar even kort te zeggen.[/quote]
In het begin was ik gewoon rustig hoor?! Jij gaat alleen maar over elke stap zeiken.
En die hoef ik helemaal niet. Kijk is bij deze topic ; [JITP] VrijheidsDresuur filmpje!♥ Daar reageren ze wel leuk. En daar heb ik wat aan. En ik lees alles prima.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:14

Ik heb BOEKEN gelezen, ben met circustrainers meegelopen, showpaarden trainers en verschillende zéér ervaren mensen. Daarnaast ben ik zelf al 5 jaar met vrijheidsdressuur bezig en geef inmiddels zelf veelvuldig lessen en workshops.

Nee, maar ze gaat vol tegen het commentaar in, dus daar reageer ik op, omdat zij verkeerd redeneert.
Niet zo gek toch?

et97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 15:14

iza_viv schreef:
@ xxmathildex
Nikki heeft veel VD ervaring ;)
En nou zo komt het wel op ons neer, dit kan irritant zijn maar het is BOKT! een discussie forum, dus dan kun je dit verwachten, wij herhalen alles omdat jullie er niet naar luisteren ;)

En hoe weet jij dat?! Moet ik nu naar me pony gaan en gelijk jullie tips als een hondje na doen? NOOO. Geef me tijd.

et97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 15:15

VisibreTeam schreef:
Ik heb BOEKEN gelezen, ben met circustrainers meegelopen, showpaarden trainers en verschillende zéér ervaren mensen. Daarnaast ben ik zelf al 5 jaar met vrijheidsdressuur bezig en geef inmiddels zelf veelvuldig lessen en workshops.

Nee, maar ze gaat vol tegen het commentaar in, dus daar reageer ik op, omdat zij verkeerd redeneert.
Niet zo gek toch?

Stoer zeg. Ja omdat ik wil uitleggen wat er ECHT aan de hand is.

iza_viv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:16

VisibreTeam schreef:

Niet zo gek toch?

OMG! _/-\o_ zo waar :')
@ emmaxchika
Wat er egt aan de hand is, is dat jij geen commentaar wilt hebben

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:17

emmaxchika schreef:
VisibreTeam schreef:

Niet zo gek toch?

Niks stoers aan?....

Dat is er 'echt' aan de hand, maar moet wel veranderd worden.

Dit is GVL-ITP, niet JITP.

iza_viv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:17

Ik snap wel, dat je er niet nu gelijk naar toe gaat, maar reageer gewoon, op onze tips, niet overal tegen in gaan :')

et97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 15:20

iza_viv schreef:
VisibreTeam schreef:

Niet zo gek toch?

OMG! _/-\o_ zo waar :')
@ emmaxchika
Wat er egt aan de hand is, is dat jij geen commentaar wilt hebben

Grappig.
Ik wil best commentaar hebben! Maar niet zoals deze!

et97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 15:21

iza_viv schreef:
Ik snap wel, dat je er niet nu gelijk naar toe gaat, maar reageer gewoon, op onze tips, niet overal tegen in gaan :')

DAT DOE IK! ;O. Eerst reageerde ik gewoon goed hoor?!
Maar jullie werden echt iritant door honderd keer hetelfde te zeggen, en super boos te reageren enzo. En dan wordt ik echt chagarijnig.

et97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 15:23

VisibreTeam schreef:
VisibreTeam schreef:

Niet zo gek toch?

Niks stoers aan?....

Dat is er 'echt' aan de hand, maar moet wel veranderd worden.

Dit is GVL-ITP, niet JITP.[/quote]
jij weet niet hoe het in het 'echt' gaat. En wat moet ik veranderen dan? ik moet een zweep gebruiken, ok?

NikkivanOlst

Re: Filmpje over vrijheids dresuur. ♥ Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:27

Zweep gebruiken, afstand houden, BASIS werk gaan doen.... Geen commando's met zn tweeen, voorzichtig met die speciekuipen.

Dat is alles wat ik herhalen blijf, maar jij blijft zeggen dat het zo moet en goed is... Is het niet?
Dus ik blijf herhalen hoe het wel moet.
Maar ik ben klaar hier. Ik heb mn tips gegeven, wat je er mee doet is aan jou ;)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:29

TS, ten eerste reageer je erg aanvallend. Ik snap dat je een beetje chagerijnig wordt van herhaalde reacties maar dat is - like it or not - het hele concept rond bokt. Er worden tips gegeven, en ja dingen die opvallen worden herhaald. Dat is nu eenmaal zo. Of je je ergernissen dan moet uiten in reacties zoals bovenstaande? Nee. Da's nergens voor nodig en kan gezien worden als onrespectvol gedrag waardoor je zelfs een ban kan krijgen.

Ik heb trouwens niet veel herhaling gezien. Jij probeert je eerder te 'verdedigen' tegen de eerste tips van Nikki. Anderen hebben jou argumenten alleen maar weerlegd :)

Anyway, ik hoop dat je wat doet met de tips die gegeven zijn. Deze mensen spreken vanuit ervaring en kennen er dus veel van!
Het is trouwens 'logisch' dat hier minder leuke reacties gegeven worden. Op GVL-ITP ben je 'verplicht' opvouwende commentaar te geven :j