Penny voor het eerst op bokt !(filmpjes)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 17:07

Borisje schreef:
sharontucker schreef:
mag ik vragen wat aan het 3de filmpje zo zielig is?

Nou, laat me dat uitleggen. :j

Bekijk dit filmpje eens: http://www.youtube.com/watch?v=XSKXFdLo ... AAAAAAAIAA
En vergelijk het met jouw filmpje.

Zie je nu, dat jij je paard dwíngt om te gaan liggen, door zijn been naar achter te trekken en hem net zo lang daar houd zodat hij geen keuze heeft en wel moet gaan liggen.
En zie je dat op het filmpje hierboven alleen naar de grond wordt gewezen, en dat hij dan VRIJWILLIG gaat liggen.

Dat is de definitie van VRIJHEIDSdressuur, alles in vrijheid doen, en zeker niet onder dwang.

Denk daar eens goed over na, en ga niet alles overhaast doen, volgens mij wil je veels te veel, ik snap dat je goed wilt worden
met VD, dat wil iedereen wel, maar ga langzaam en geduldig te werk, anders kom je er nooit. :n

Bedankt :j
Ookal druk ik nieteens heel veel op het halster en heb ik het been gewoon losjes vast maar dat is niet goed te zien op het filmpje.
We zijn ook aan het oefenen met het zo doen als op het filmpje, we zijn pas een half jaar bezig.

NikkivanOlst

Re: Penny voor het eerst op bokt !(filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:15

Als je pas een half jaar bezig bent, waarom dag al gelijk steigeren en liggen?

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 17:19

Ze leert heel snel ;)
We zijn nu bezig met buigen en dat pikt ze heel snel op :j
Ze is erg gericht op de brokjes.
Ook de spagaat is zomaar inneens erin gekomen :j door haar te laten flemen gaat ze stapjes naar voren zetten en staat ze in de spagaat :j

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:26

Je hoort gewoon te beginnen bij het begin. Als je pony klaar is voor het liggen, ga je naar het liggen. Je pony is nog niet klaar voor het liggen ;)

Ik ben ook wel ERG benieuwd naar een foto/filmpje van het steigeren trouwens...

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 17:28

daar gaat ze niet hoog en kan er ook geen filmpje van maken omdat ik camera heb geleend van iemand :j

HOOG HOEFT NATUURLIJK OOK NIET!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:30

... Verzameld en over de rug wel? En met een degelijk commando...

Maar weetje, ik heb het idee dat je zoiets hebt van 'ik ga gewoon zo door' dus dan heeft het voor ons ook geen zin om nog tips te geven :)

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 17:33

Ze zit ook niet echt lekker in haar vel ofzo.
Dus ik geef haar zwz 2 weken rust :j

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:35

Mag ik je gewoon een laatste tip geven?

Zet haar inderdaad op rust en begin gewoon opnieuw... Laat alles wat je haar hebt aangeleerd gewoon voor wat het is en maak alsjeblieft een nieuwe start...

Ga de site van Eva doorlezen, en probeer in te zien waarom het zo fout is. Je kunt dingen niet verbeteren als je het zelf niet inziet :)

http://www.everyoneweb.com/NALANTA/

In iedergeval: heel veel succes, en ik hoop dat je straks iets kunt laten zien wat er wél echt goed uit ziet :)

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 17:37

Ga ik zeker doen :D

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:41

Ik denk dat jij het eens zonder halster moet proberen en dan kijken of ze het ook doet, want wat ik namelijk zie is dat je eerst haar been onder haar vandaan trekt en haar vervolgens zo met haar hoofd naar beneden trekt dat z wel moet gaan liggen.

Het is in mijn ogen prima om het op die manier aan te leren maar als je er al een halfjaar mee bezig bent, is het dan niet handiger om eerst de trucjes die ze al kent te verfijnen en te kunnen zonder dat je de hele pony uit zn verband trekt, en dáárna andere (moeilijkere) trucjes aan te leren. Zo kun je elk trucje op een positieve manier afsluiten en dan hoef je het alleen nog maar te herhalen!
Succes!

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 17:44

Ze kan het ook zonder halster :j
Door ietsjes tegen de borst aan te drukken gaat ze naar ''beneden''

Ze ging niet ''meteen'' liggen omdat brokjes op de grond lagen veel belangrijker waren :j

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:00

Ik ben ook erg benieuwd naar het filmpje van steigeren.

Ook ben ik net als VisibreTeam van mening dat je veels te snel wilt, begin lekker bij de basis, zo blijft het voor je pony leuk en wordt hij niet zo onder druk gezet.

Ook ben ik van mening dat je liggen niet zo aanleert, dat leer je hem aan door te wachten tot hij gaat rollen, en dát te belonen. Niet door zijn been net zo lang op de grond te houden tot hij geen andere keuze heeft.

Idd, site van Nalanta goed doorlezen, staan hele goeie tips en oefeningen op.
En begin bij de basis, niet gelijk bij de moeilijke oefeningen, daar is je pony nog lang niet aan toe, dat denk je misschien wel. Maar mijn pony leert ook snel, en dan moet ik de verstandige zijn om te zeggen; we gaan niet gelijk moeilijke dingen doen, we bouwen het langzaam op.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:15

Respect ts, hoe je met de reacties om gaat, want ik vind sommige reacties echt te ver gaan. :n
Als je wilt dat ts zich er tegen gaat verzetten, zo door gaan. Ik vind het ook onzin visibreteam dat je zegt dat ts er niks mee doet. Logisch dat ze niet bij elke keer dat ze afgekraakt wordt amen zegt. :?

Ik vind het er best goed uitzien, de jambette en het strekken enzo. :)
Het liggen is je pony inderdaad nog niet aan toe. Je kunt je het beste eerst erop gaan richten dat hij zelf in het compliment gaat, daarna het knielen en dan pas het liggen. :j
Bedenk goed van te voren welke commando's je wilt geven bij welke oefening.
Succes!

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 18:17

saskiakefie schreef:
Respect ts, hoe je met de reacties om gaat, want ik vind sommige reacties echt te ver gaan. :n
Als je wilt dat ts zich er tegen gaat verzetten, zo door gaan. Ik vind het ook onzin visibreteam dat je zegt dat ts er niks mee doet. Logisch dat ze niet bij elke keer dat ze afgekraakt wordt amen zegt. :?

Het liggen is je pony inderdaad nog niet aan toe. Je kunt je het beste eerst erop gaan richten dat hij zelf in het compliment gaat, daarna het knielen en dan pas het liggen. :j
Succes!

Dat is nou eens een leuke reactie :D bedankt!
Ik vond het ook raar . komop zeg >;) knie uit de kom? ik leg hem gewoon neer :=

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:48

sharontucker schreef:
saskiakefie schreef:

Succes!

Dat is nou eens een leuke reactie :D bedankt!
Ik vond het ook raar . komop zeg >;) knie uit de kom? ik leg hem gewoon neer :=

Er is wel een verschil tussen een ben gewoon neerleggen en hem dwingen om oefeningen te doen he..
En sorry, dit is toch echt dwingen.

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:21

@ sharontucker
Wat vind je hierzelf van? hoe jij het zelf doet? :)

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 19:26

Spagaat en Jambette gaat goed :j
Liggen ging niet echt super,normaal doet ze het beter!
Over het zitten oke, ga ik op letten.
Maar ik vind het onzin dat ik haar been uit de kom trek

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:06

sharontucker schreef:

Het gaat niet alleen om dat been, het gaat om je hele manier van aanpak ;)
Tips zijn er al genoeg gegeven..

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:33

Liesje1611 schreef:
sharontucker schreef:

Het gaat niet alleen om dat been, het gaat om je hele manier van aanpak ;)
Tips zijn er al genoeg gegeven..

Ik ben het HELEMAAL met jou eens, je manier van aanpak moet gewoon anders :j

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 11:59

Captain schreef:
Als jij zelf niet inziet dat je dat dier uit de kom trekt is er iets mis met jouw ogen, niet met die van mij.

+1

Ik hoef hier eigelijk geen tips meer te geven, ik ben het helemaal met Borisje en VisibreTeam eens.

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:24

Borisje schreef:
Waar ben jij in vredesnaam mee bezig!? :oo

Heb jij uberhaubt wel enig verstand? Eerst met zo'n karretje en tuig komen aanzetten, en wij maar denken dat je leuk bezig bent met VD, ben je gewoon je paard aan het dwingen om een oefening (totaal verkeerd) uit te voeren.

Sorry voor mijn felle reactie, maar dit is in mijn ogen gewoon zonder verstand met paarden bezig zijn. :n

Ga alsjeblieft les zoeken en stop met deze acties.

Voor de rest ben ik het eens met VisibreTeam.

Beetje te overdreven?

TS; Ik begrijp je helemaal, ben namelijk op dezelfde manier van vden begonnen. Dit geef ik heel eerlijk toe, was niet helemaal vriendelijk naar mijn shet toe. Je wilt heel graag dat je pony die kunstjes beheerst, omdat het er zo stoer, mooi etc. Uitziet, dat je zijn welzijn even uit het oog verliest. Dit is moeilijk om in te zien, maar het is zoals het is. De gemakkelijkste wegen naar resultaat zijn niet altijd de beste wegen. Les zoeken hoeft helemaal niet, je kan het ook prima zelf, met tips van anderen. Daar heb ik zoveel aan gehad! Het heeft me doen inzien dat vrijheidsdressuur niet alleen voor het oog mooi moet zijn. Het is samen nadenken, samen plezier beleven aan het uitvinden van de juiste knopjes. Het kweekt een band. Op de manier waarop jij het doet op de filmpjes, is voor de pony niks anders dan meewerken voor snoep, niet om de plezier van het samenwerken. En dat is juist waarnaar je wil streven met vrijheidsdressuur; samenwerking. Ik zeg dit niet omdat ik vind dat je dit moet doen, want je moet het natuurlijk zelf weten. Je kan het blijven zien als een circuskunstje, maar je kan het ook gaan zien als lol met elkaar.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 19:35

thoraklover schreef:
Borisje schreef:
Waar ben jij in vredesnaam mee bezig!? :oo

Heb jij uberhaubt wel enig verstand? Eerst met zo'n karretje en tuig komen aanzetten, en wij maar denken dat je leuk bezig bent met VD, ben je gewoon je paard aan het dwingen om een oefening (totaal verkeerd) uit te voeren.

Sorry voor mijn felle reactie, maar dit is in mijn ogen gewoon zonder verstand met paarden bezig zijn. :n

Ga alsjeblieft les zoeken en stop met deze acties.

Voor de rest ben ik het eens met VisibreTeam.

Beetje te overdreven?

TS; Ik begrijp je helemaal, ben namelijk op dezelfde manier van vden begonnen. Dit geef ik heel eerlijk toe, was niet helemaal vriendelijk naar mijn shet toe. Je wilt heel graag dat je pony die kunstjes beheerst, omdat het er zo stoer, mooi etc. Uitziet, dat je zijn welzijn even uit het oog verliest. Dit is moeilijk om in te zien, maar het is zoals het is. De gemakkelijkste wegen naar resultaat zijn niet altijd de beste wegen. Les zoeken hoeft helemaal niet, je kan het ook prima zelf, met tips van anderen. Daar heb ik zoveel aan gehad! Het heeft me doen inzien dat vrijheidsdressuur niet alleen voor het oog mooi moet zijn. Het is samen nadenken, samen plezier beleven aan het uitvinden van de juiste knopjes. Het kweekt een band. Op de manier waarop jij het doet op de filmpjes, is voor de pony niks anders dan meewerken voor snoep, niet om de plezier van het samenwerken. En dat is juist waarnaar je wil streven met vrijheidsdressuur; samenwerking. Ik zeg dit niet omdat ik vind dat je dit moet doen, want je moet het natuurlijk zelf weten. Je kan het blijven zien als een circuskunstje, maar je kan het ook gaan zien als lol met elkaar.

Ja misschien (voor andere natuurlijk) ben ik te snel gegaan!
Ik ga er nu zeker op letten en begin opnieuw, bedankt voor je reactie !

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 18:44

door de normale tips die er zijn gegeven ben ik vandaag gaan kijken hoe ik het beter kon doen :j
nu lukt het ook op zweepcommando :) nog niet zo heel snel maar het gaat nu een stuk rustiger en beter voor Penny! bedankt :D

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 18:45

hier bedoel ik dus het liggen

emma198

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:09

Ik vind het er nu al best goed uitzien op kleine tips die al gegeven zijn na dan
Laat je nog wel wat meer zien ?? :)