Vienna @ VD, we leggen de lat nog wat hoger....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:30

Mooi filmpje Nik!
Ook fijn dat je zo'n goed plekje voor ze heb weten te vinden :D

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:32

Echt gaaf wat je met aar bereikt (hebt) en dat in zo'n korte tijd.

Mis bij de Terre a Terre wel veel verzameling en een rechtgericht paard. Zou je eigenlijk minder vanuit snelle kracht moeten doen en meer uit beheerste kracht. Maar het is een mooi kunstje.

xTammyy

Re: Vienna @ VD, we leggen de lat nog wat hoger....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:36

Gaaf dat filmpje zeg!

Wel balen dat je geen tijd meer hebt voor haar, maar gelukkig kan je haar blijven zien en mag ze ergens heen waar haar talenten in ieder geval goed van pas komen :D

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:40

Super gaaf dat ze naar die stal gaan zeg, wel wat minder voor jou natuurlijk, dat je haar weg moet doen. Heb je topics altijd gevolgd op bokt en hps. :j

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:45

Wat zonde dat je der moet verkopen! Jullie zijn zo een prachtig team en ik kijk altijd met veel plezier naar jullie topics, echt genieten.
Maar knap dat je aan haar denkt en niet aan jezelf.
En het is weer een knap filmpje :j

Tinkielovie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 20:43

Nee,, niet Vienna ;( Maar gelukkig kun je haar nog blijven zien,, jullie waren en zijn een TOP team!! :j

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 20:53

Knap wat je allemaal met je paarden kunt!
en wel super dat je haar kan blijven zien!
En wat anderen ookal zeggen, is wel gaaf dat als ze in een film komt, jij kan zeggen dat je d'r getraind hebt!!

Ilse_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 20:56

Wat onwijs fijn dat je deze oplossing hebt gevonden!
Ik las je berichtje al dat ze te koop stond, maar vond het zo zonde van het talent! Vooral het doodvallen met volle overtuiging ;) en de rest natuurlijk! Haha
Ook fijn dat je haar nu nog steeds kunt trainen :D

Houd ons maar op de hoogte in welke films ze langs komt binnekort *\o/*

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 21:15

ZusJacobs schreef:
Echt gaaf wat je met aar bereikt (hebt) en dat in zo'n korte tijd.

Mis bij de Terre a Terre wel veel verzameling en een rechtgericht paard. Zou je eigenlijk minder vanuit snelle kracht moeten doen en meer uit beheerste kracht. Maar het is een mooi kunstje.

wat dus het jammere is, ALTIJD, maar dan ook ALTIJD als er een camera in de buurt is is Vienna gehaast en druk :')

verleden week had ik er echt een paar hele mooie bij zitten op de hoefslag, paard keurig recht en echt zoals je het ook op filmpjes op YT ziet soms...

En daarnaast is het echt nog maar een beginnetje, de ene keer doet ze hem zo en de andere keer weer anders _O-

@ veel mensen
we blijven waarschijnlijk een team :)
Ze staat straks redelijk dicht bij mijn school, en ik hoop zeker 1 keer per week nog te kunnen gaan :)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:30

Ik duim dat je dat gaat waarmaken! Hopelijk heb je er inderdaad ook echt tijd voor om dat door te zetten. Ik wens het je in elk geval toe.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:34

Jeetje, ik ben een beetje in shock denk ik....Vienna weg.... :\
Wel super dat ze naar die stal gaat natuurlijk, daar komt niet ieder paard denk ik zo.
En gaat Silke mee omdat je na de zomer gaat studeren en er dan geen tijd meer voor hebt?
Is het veulen er trouwens al? :+ (topic staat niet in mijn berichten)

_Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:47

Waaaauuuuuwww, slobber.
facking moooi paard! :o

leuk dat je zon fijn plekje voor haar hebt gevonden en dat je haar altijd mag opzoeken! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 09:07

Super dat je zo'n oplossing gevonden hebt (ook voor Silke) en echt leuk dat je nog wat met haar kan werken!

Hoop wel dat ik mag zeggen dat ik niet wild ben van het filmpje :o
Ik weet niet wat het is .. ik denk dat het allemaal TE is .. Vooral in het begin, vanaf het VD-en zeg maar vind ik het er weer erg leuk uitzien ;) (alleen op het einde krijg ik weer hetzelfde gevoel als in het begin :o ). Vienna is een prachtig dier en er zal vast heel veel in zitten, maar ik krijg een beetje het idee dat je het er al te graag uit wil :o Je zegt zelf dat Vienna gehaast wordt als de camera erop staat ... Ik denk persoonlijk niet dat dit aan Vienna ligt, die weet niet dat er een camera staat te draaien ;) Naja, misschien ook wel, maar dan alleen omdat ze aanvoelt dat jij anders reageert ;) Waarschijnlijk onbewust ... maar ik heb dat probleem ook dus .. (ben me er ondertussen wel van bewust) :)
Verder vind ik er ook veel zweepgezwiep bij komen kijken .. ik wil me best voorstellen dat je haar niet raakt, maar ik vind het persoonlijk toch best heftig allemaal .. ik heb dit nog niet eerder gezien van je ...

Dus: veel willen is prima, maar doe het rustig aan, dan lukt het ook wel, en nog veel beter ;)
Laat je niet gek maken als er een camera staat, het moet niet allemaal perfect ;)
En super dat je haar & Silke nog bij je kan hebben! *\o/*

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 13:52

[***] schreef:
Super dat je zo'n oplossing gevonden hebt (ook voor Silke) en echt leuk dat je nog wat met haar kan werken!

Hoop wel dat ik mag zeggen dat ik niet wild ben van het filmpje :o
Ik weet niet wat het is .. ik denk dat het allemaal TE is .. Vooral in het begin, vanaf het VD-en zeg maar vind ik het er weer erg leuk uitzien ;) (alleen op het einde krijg ik weer hetzelfde gevoel als in het begin :o ). Vienna is een prachtig dier en er zal vast heel veel in zitten, maar ik krijg een beetje het idee dat je het er al te graag uit wil :o Je zegt zelf dat Vienna gehaast wordt als de camera erop staat ... Ik denk persoonlijk niet dat dit aan Vienna ligt, die weet niet dat er een camera staat te draaien ;) Naja, misschien ook wel, maar dan alleen omdat ze aanvoelt dat jij anders reageert ;) Waarschijnlijk onbewust ... maar ik heb dat probleem ook dus .. (ben me er ondertussen wel van bewust) :)
Verder vind ik er ook veel zweepgezwiep bij komen kijken .. ik wil me best voorstellen dat je haar niet raakt, maar ik vind het persoonlijk toch best heftig allemaal .. ik heb dit nog niet eerder gezien van je ...

Dus: veel willen is prima, maar doe het rustig aan, dan lukt het ook wel, en nog veel beter ;)
Laat je niet gek maken als er een camera staat, het moet niet allemaal perfect ;)
En super dat je haar & Silke nog bij je kan hebben! *\o/*

Ik wilde dit zo ongeveer ook even zeggen, nu heb jij het al gedaan :)

Ik mis ook een bepaalde fijne kracht, zie nu teveel gespring en alles gaat te gehaast (piaffe/passage, Terre a Terre etc), meestal gaan er namelijk jaren overheen wil je zo iets een paard correct aanleren, en dat mis ik bij vrijheidsdressuur een beetje. Heel knap dat je toch al die dingen kunt doen, maar imo blijven het meer kunstjes dan dat het goede lichamelijke training is voor het paard.

Wel respect dat je zo iets kunt bereiken hoor, zou het zelf nooit van mijn leven kunnen doen }:0

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 14:07

Jullie zijn zo knap samen :) We krijgen het wel te horen hè als ze in een film zit!? :P
En ik ga inderdaad mee met het voorgaande. Je andere filmpjes zien er fijner en rustiger uit. Maar ik denk dat het vooral komt doordat je haar nu wat nieuws aan het leren bent? Dat het nog een beetje rommelig gaat.

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 20:17

Ik was is schock toen ik een paar weken geleden Vienna te koop zag staan! Ben blij dat je een mooie oplossing hebt gevonden :j

Over het filmpje ga ik mee met de rest :D

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 11:55

Ik zit hier hevig 'nee te schudden'.....

Maar niet om het filmpje, nee, om het feit dat je dit paard weg moet doen. Jullie zijn ZO compleet samen, hebben zóveel bereikt en nu dit waardeloze nieuws.
Ik heb tranen in mijn ogen en wou dat het anders voor je liep Nikki, wat jij met haar kunt en wat jij haar kunt leren in zo weinig tijd is gewoon verbazingwekkend
en ik hoop dat jij nog heel lang op de nieuwe stal van haar mag genieten..... :+:

Geweldig Nikki!

Fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 10:39

geweldig wat je haar allemaal geleerd hebt, zou graag een keer een lesje bij je volgen :D
Super dat je zo een oplossing hebt gevonden!

Elvi_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 00:44

Gaaf filmpje!
en wat kan ze al veel allemaal zelf geleerd?

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 02:36

Ik heb zo vreselijk veel respect voor jou. wat jij op jonge leeftijd bereikt met je paarden, durf ik niet eens over te drómen. en jij, jij doet het helemaal alleen met je vreselijk geweldige paarden. Echt, ik vind het vreselijk dat Vienna verkocht is maar gelukkig mag je haar blijven verzorgen want zonder jou red ze het niet, jij bent haar geweldige trainer en gelukkig mag je dat nog steeds blijven en misschien kan je daar wel gaan werken en ook de andere paarden rijden, want serieus, met heel mn hart; je bent geweldig met je paarden.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 03:01

Normaal gesproken kijk ik weinig in dit gedeelte, omdat ik vrij weinig heb met vrijheidsdressuur en dat soort dingen. Ik ben een dressuurmuts en het enige soort vrijheidsdressuur dat ik ken is de keren dat ik met losse teugels mijn paard laat doen waar ze zin in heeft (9/10 is dat keihard rondgalopperen).

Maar als ik kijk naar je filmpje zie ik toch enigszins verzet bij je paard. Vooral in het begin, zie ik oren in de nek en de neiging tot steigeren waar dat misschien niet de bedoeling is en het zwiepen met de staart (waarop mensen weleens opmerkingen maken als het gaat om rijdende dressuur).
Laat ik zeggen dat ik het filmpje het vrijheidsdressuur niet echt een vriendelijk beeld vind geven, zoals ik dat bij enkele andere filmpjes die ik ook heb gezien juist wél heb gezien.
Maar ik zie wel dat al je reacties heel positief zijn, dus ik vraag me nou af of ik nu een hele rare visie heb eerlijk gezegd als het gaat om vrijheidsdressuur?

Goed, ik vind het ook heel erg knap dat je dat paard zoveel dingen aan hebt kunnen leren. Maar het komt op mij niet heel erg over als "vrijheid" als je begrijpt wat ik bedoel?
Zou iemand mij iets bij kunnen leren? :Y)
Ik sta natuurlijk open voor argumenten en leermomenten en ik ben hier niet om op iemands tenen te trappen, maar meer om te weten te komen waarom vrijheidsdressuur er zo uit kan zien.
Of heeft het gewoon te maken met de bewegingen die het paard moet maken?

gwenr86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 03:48

Het filmpje!! Alles is hier al over gezegt *\o/*
Echt super dat jullie wel een team blijven. Lijkt mij heel moeilijk je schatje 'weg' te moeten doen na zoveel samenwerken en zo een mooie band opgebouwd te hebben...

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:55

Wauw, wat mooi!!! <3 Wat jammer dat ze "weg" moet...

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 20:03

Niobe schreef:
Normaal gesproken kijk ik weinig in dit gedeelte, omdat ik vrij weinig heb met vrijheidsdressuur en dat soort dingen. Ik ben een dressuurmuts en het enige soort vrijheidsdressuur dat ik ken is de keren dat ik met losse teugels mijn paard laat doen waar ze zin in heeft (9/10 is dat keihard rondgalopperen).

Maar als ik kijk naar je filmpje zie ik toch enigszins verzet bij je paard. Vooral in het begin, zie ik oren in de nek en de neiging tot steigeren waar dat misschien niet de bedoeling is en het zwiepen met de staart (waarop mensen weleens opmerkingen maken als het gaat om rijdende dressuur).
Laat ik zeggen dat ik het filmpje het vrijheidsdressuur niet echt een vriendelijk beeld vind geven, zoals ik dat bij enkele andere filmpjes die ik ook heb gezien juist wél heb gezien.
Maar ik zie wel dat al je reacties heel positief zijn, dus ik vraag me nou af of ik nu een hele rare visie heb eerlijk gezegd als het gaat om vrijheidsdressuur?

Goed, ik vind het ook heel erg knap dat je dat paard zoveel dingen aan hebt kunnen leren. Maar het komt op mij niet heel erg over als "vrijheid" als je begrijpt wat ik bedoel?
Zou iemand mij iets bij kunnen leren? :Y)
Ik sta natuurlijk open voor argumenten en leermomenten en ik ben hier niet om op iemands tenen te trappen, maar meer om te weten te komen waarom vrijheidsdressuur er zo uit kan zien.
Of heeft het gewoon te maken met de bewegingen die het paard moet maken?

De vrijheid is dat het paard kan kiezen om mee te doen, zonder dwang middelen. Je leert het paard door middel van positieve beloning kunstjes aan. Ik kan wel een lang verhaal gaan ophangen maar hier komt het eigenlijk op neer. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 20:10

Mag ik me dan, stout zijnde, afvragen waar die vrijheid in keuze is als je je paard aan hoofdstel & teugels vast hebt? :o
(en verder kan ik nog wel een boom opzetten over de keuzevrijheid, dat kan je namelijk ook anders aanpakken, maar denk niet dat dit hier aan de orde is en daardoor offtopic, moest iemand nieuwsgierig zijn mag die even pb'en ;) ).