Ook fijn dat je zo'n goed plekje voor ze heb weten te vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ZusJacobs schreef:Echt gaaf wat je met aar bereikt (hebt) en dat in zo'n korte tijd.
Mis bij de Terre a Terre wel veel verzameling en een rechtgericht paard. Zou je eigenlijk minder vanuit snelle kracht moeten doen en meer uit beheerste kracht. Maar het is een mooi kunstje.
[***] schreef:Super dat je zo'n oplossing gevonden hebt (ook voor Silke) en echt leuk dat je nog wat met haar kan werken!
Hoop wel dat ik mag zeggen dat ik niet wild ben van het filmpje![]()
Ik weet niet wat het is .. ik denk dat het allemaal TE is .. Vooral in het begin, vanaf het VD-en zeg maar vind ik het er weer erg leuk uitzien(alleen op het einde krijg ik weer hetzelfde gevoel als in het begin
). Vienna is een prachtig dier en er zal vast heel veel in zitten, maar ik krijg een beetje het idee dat je het er al te graag uit wil
Je zegt zelf dat Vienna gehaast wordt als de camera erop staat ... Ik denk persoonlijk niet dat dit aan Vienna ligt, die weet niet dat er een camera staat te draaien
Naja, misschien ook wel, maar dan alleen omdat ze aanvoelt dat jij anders reageert
Waarschijnlijk onbewust ... maar ik heb dat probleem ook dus .. (ben me er ondertussen wel van bewust)
Verder vind ik er ook veel zweepgezwiep bij komen kijken .. ik wil me best voorstellen dat je haar niet raakt, maar ik vind het persoonlijk toch best heftig allemaal .. ik heb dit nog niet eerder gezien van je ...
Dus: veel willen is prima, maar doe het rustig aan, dan lukt het ook wel, en nog veel beter
Laat je niet gek maken als er een camera staat, het moet niet allemaal perfect
En super dat je haar & Silke nog bij je kan hebben!
Niobe schreef:Normaal gesproken kijk ik weinig in dit gedeelte, omdat ik vrij weinig heb met vrijheidsdressuur en dat soort dingen. Ik ben een dressuurmuts en het enige soort vrijheidsdressuur dat ik ken is de keren dat ik met losse teugels mijn paard laat doen waar ze zin in heeft (9/10 is dat keihard rondgalopperen).
Maar als ik kijk naar je filmpje zie ik toch enigszins verzet bij je paard. Vooral in het begin, zie ik oren in de nek en de neiging tot steigeren waar dat misschien niet de bedoeling is en het zwiepen met de staart (waarop mensen weleens opmerkingen maken als het gaat om rijdende dressuur).
Laat ik zeggen dat ik het filmpje het vrijheidsdressuur niet echt een vriendelijk beeld vind geven, zoals ik dat bij enkele andere filmpjes die ik ook heb gezien juist wél heb gezien.
Maar ik zie wel dat al je reacties heel positief zijn, dus ik vraag me nou af of ik nu een hele rare visie heb eerlijk gezegd als het gaat om vrijheidsdressuur?
Goed, ik vind het ook heel erg knap dat je dat paard zoveel dingen aan hebt kunnen leren. Maar het komt op mij niet heel erg over als "vrijheid" als je begrijpt wat ik bedoel?
Zou iemand mij iets bij kunnen leren?![]()
Ik sta natuurlijk open voor argumenten en leermomenten en ik ben hier niet om op iemands tenen te trappen, maar meer om te weten te komen waarom vrijheidsdressuur er zo uit kan zien.
Of heeft het gewoon te maken met de bewegingen die het paard moet maken?