viv77 schreef:Ik ga een poging doen..
Ik denk dat je het advies van de Da een beetje te fanatiek hebt opgepakt, als je paardje af moet vallen kun je meer dingen doen dan longeren..
Mocht je je paardje nu toch wat willen laten lopen, doe dit dan met halster en dan gewoon op eigen benen laten lopen..Het gevolg van je touwtjes is dat ze er juist in gaat hangen,daardoor enorm op de voorhand loopt en haar lijf verkeerd belast..
Ik zou juist wat gaan wandelen, gewoon lekker de weg op eventueel proberen eens naast de fiets..Lekker rechtuit op zo energie te verbranden( af vallen),conditie op te bouwen en haar spieren sterker te maken voor later werk..
Echt niet zo vast gezet longeren, je trekt haar als het ware in de krul waardoor haar rug geforceerd wordt en ze daar op latere leeftijd( of helaas al veel eerder) echt heel erge last van kan krijgen..
Probeer hier a.u.b wat mee te doen, je zegt van je paardje te houden wat ik echt wel denk maar helaas loop je echt veel te hard van stapel..
maaar ze word het beu om te gaan wandelen ge gaat nauweljk vooruit ik moet haar bijna mee dragen