[video] Llevado gaat mee spelen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 09:02

Ik vind hem super leuk!
Hij is al veel veranderd he :j

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 21:28

Dank jullie wel mensen! :#

Linde_ schreef:
Ziet er leuk uit, maar trek je nou zijn been onder hem uit om hem een compliment te laten doen? Dat is wel erg makkelijk :P Verder zou ik voor de buiging hem eerst in spagaat laten gaan en dan pas buigen, nu staat ie niet zo netjes met zijn achterbenen. Verder vind ik het er erg leuk uit zien!

Ehm, probeer het eens zou ik zeggen, denk dat je met een been eronderuit trekken (doen veel mensen om hoeven uit te krabben bijv...) geen compliment krijgt... Nee, ik vraag zijn been en hij gaat mee naar beneden. Hij krijgt daar idd nog wel begeleiding bij, zolang kent 'ie het nog niet :n
Enneh, hij staat al redelijk wijdt, maar ik wil hem vooral leren om zelf ruimte te maken met zijn achterbenen, iets wat hij al heel mooi doet. En geloof me, ik ben al iets langer met vd bezig dus weet wel wat ik aan het doen ben ;)

E_Nalanta schreef:
Supergaaf Danielle, hij doet het zo goed en hij is zó bloedmooi :oo Ik ben heel benieuwd hoe hij eruit ziet wanneer hij volwassen is,
kom overigens graag een keertje langs om hem op de foto te zetten als je dat leuk zou vinden! :)

Je bent altijd welkom Eva! Als je zin en tijd hebt geef een gil, als je een keer doordeweeks komen wil kan ook altijd, kan altijd op het werk vrij vragen voor een leuk dagje :j

solaikaJarig

Re: [video] Llevado gaat mee spelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 19:06

wat leuk dat hij zo achter dat flesje loopt, hij wil het echt pakken
en ook echt een heeeeeeeeeeel moooi paard

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 23:59

Sorry Danielle, je zei dat je niet veel met hem doet. Dit is echt vragen in de toekomst voor ongelukken. Iedereen leert steigeren af, zeker bij een hengst en jij leert het hem :? en laat het toe.
Achter een plastikzakje/flesje aan laten rennen is ook vragen om ongelukken in de toekomst. Je bent lekker buiten aan het rijden en ineens waait er een plastik iets voor je paard zn neus. Leuk, denkt tie en hup er achter aan.
Spaanse pas, pootje over, buigen?????Een 2 jarige hoort te spelen met soort genoten en niet met de mens.

Wat is de toegevoegde waarden dat hij deze circus dingen kent op een leeftijd van 2 jaar?

Toen mijn merrie 2 was, kon ze meelopen aan een touwtje, voetjes geven en je kon haar poetsen. Meer kon ze niet en meer hoeft ze niet te kennen en te kunnen.
Ik vind het absoluut niet knap en al helemaal niet leuk om te zien.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 00:21

Jammer dat je de discussie hier weer begint Phia...

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 12:20

Je kan dat verwachten! Ik zeg wat ik er van denk. Veel zijn t met me eens, maar zetten het niet neer. Dat is jammer. Je weet dat ik eerlijk ben en niet achter je rug om iets er over zeg.

Ik weet niet wat het nut is om achter een zakje of flesje aan lopen is?
Wat is het nut en toegevoegde waarde om zo jong paard dit soort dingen te leren. Je zei dat je niks met hem deed. Nou, ik zie het! Daar zit heel wat uurtjes en kilo's snoep in. Waarom???? De aandacht die je krijgt?

Laat dat paard lekker in het land en spelen met soort genoten. Doe nada niks met hem! Met 3 jaar kan je een beetje wat gaan doen. Je krijgt er spijt van wat je nu aan het leren bent in de toekomst. Lichamelijke belasting en geestelijke inspanning op zo jonge leeftijd is niet goed!!!!!!! Vragen om ongelukken en vroegtijdige lichamelijke klachten. Een KWPNer die vroeger rijp is wordt tegenwoordig ook niet oud, omdat er veel te vroeg wat meegedaan wordt. Laat staan een laat rijpe Andalusier.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 12:28

_O- mag ik even lachen Phia. Omdat hij hengst is associeert hij straks een plastic zakje met aanvallen en gaat hij dat ook onder het zadel doen :?

Mijn pony's weten prima het verschil tussen werken en spelen. En waarom niet spelenderwijs dingetjes aanleren.

En dat stukje: daar zitten heel wat uren in en kilo's snoep? Het is jouw paard niet dus ik snap niet dat jij je er zo over opwind.
En soms valt het aanleren van iets hartstikke mee en hoef je er niet uren op te trainen ;)

Daan, hij ziet er top uit _/-\o_

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 14:18

Het gaat niet om het zakkie, maar de manier waarop dit alles gaat.
En ik vind ook dit topic weer jammer, om twee redenen. En veulen hoort veulen te zijn,en niet te werken, op welke manier dan ook. én omdat danielle in een eerdere discussie als verweer zegt dat ze het veulen heus niets leert voordat het volwassen is. Kennelijk wel dus.
Dat ze het beest misschien verpest, overbelast (psychisch) of een keer keihard tegen gaat komen, is haar probleem, misschien dat ze dan nog ffies terugdenkt hieraan.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 14:22

Mijn 3 andalusiers hoeven dat helemaal niet te leren. Het zijn geen circus paarden!

Ik loop iets langer mee tussen de paarden dan Danielle en jij. Als je een beetje verstand heb van paarden doe je dit soort dingen absoluut niet met een 2 jarige en zeker niet met een hengst en al helemaal niet met een andalusier!!
Alle banden, pezen en spieren zijn nog lang niet ontwikkeld. Andalusiers groeien langer door en met dit soort idiote dingen belemmer je de ontwikkeling van de banden, pezen en spieren. Sterker worden ze door ze uit te laten groeien en er niks mee doen. Met 3 kan je langzaam wat gaan doen en niet eerder!!! Met 4 inrijden en met 5 a 6 jaar kan je echt rijden. Sommige laten een Andalusier tot hun 4de in het land staan om te ontwikkelen en te groeien en gaan pas beginnen als het paard ruim 4 is.

Spreek uit ervaring en als fokker van PRE's!

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 14:38

het is ook wel duidelijk te zien dat dit allemaal onder geestelijke en lichamelijke dwang gebeurd, dat dit paard mee móet doen en
dat hij er absoluut geen plezier in heeft :j :roll: Ieder zijn manieren en methode's, laat elkaar toch in z'n waarde zeg...

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 15:28

@Phia, Ik denk, nee weet wel zeker, dat Danielle echt wel weet waar ze mee bezig is :j
En verder ga ik helemaal mee met Eva, ik kan uit het filmpje niet halen dat het onder dwang gebeurd :n

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 15:40

Wat een discussie :n
Ik ruik jaloezie!

Prachtig Danielle, je jonkie is totaal gefocust op je, weet zijn plek, doet graag wat voor je, jullie hebben samen een taal en leert ook nog eens spelenderwijs (spelenderwijs de concentratieboog vergroten).

JNAWA_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 16:14

doei schreef:
Ik ruik jaloezie!

_/-\o_

Ik zie een jong dier dat plezier heeft in wat hij doet! Heerlijk toch?! :D

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:29

Jaloers?????? Wat heb ik aan een papierloze hengst in mn fokkerij van raszuiveren PRE's? Papierloze paarden fokken??? Daar heb je echt wat aan zeg?

Jaloers wat Danielle doet? Nou, nee. Als ik ergens een pest hekel heb, is aan mensen die hun jonge paard, in dit geval nog een veulen, het jong zijn verspesten. Waarom? Om hun eigen ego te strelen! Want er is absoluut geen toegevoegde waarden om een veulen dit allemaal te leren!!! Paard/veulen geestelijk en lichamelijk verzieken voor een fijne toekomst is het meer.

Denk toch eens na! Hoeveel paarden hebben met 4 al artosse/slijtage. Door er te jong al wat mee te doen. Rondjes rennen achter een zakje is longeren, op een korte volte draaien. Niet echt gezond voor de weke banden en pezen. Buigen, zeer goed voor de buikspieren, maar niet heus. Steigeren, helemaal top voor de hele achterhand en rug!!! Top hoor!!

Ga zo door Danielle, dan niet janken als hij over een jaar of 5 kreupel is en artrose heeft.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:35

Natuurlijke beweging die de mens, Danielle, graag wil zien, als het haar uitkomt en niet wanneer het paard het uitkomt met zn vriendjes onderling in een grote weide!!! Dat is het grote verschil.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:36

Oeps, post per ongelijk verwijderd. Snorry!

Nee, dat heb je fout. Dit zíjn natuurlijke bewegingen, hoe je het ook wend of keert. Op commando gezet of niet, het is natuurlijk
voor een paard om zich met deze bewegingen bezig te houden, of dat nu spelen met kuddegenoten is of tijdens het spelen met een mens.

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:12

doei schreef:
Wat een discussie :n
Ik ruik jaloezie!

Prachtig Danielle, je jonkie is totaal gefocust op je, weet zijn plek, doet graag wat voor je, jullie hebben samen een taal en leert ook nog eens spelenderwijs (spelenderwijs de concentratieboog vergroten).

Volgens mij is dit helemaal geen jaloezie maar gewoon goed advies..

Leuk filmpje, ik vind dit zo'n gaaf paard! :D
Alleen ben ik het op veel punten wel met PhiaBink eens, maar ik neem aan dat je je verstand wel gebruikt en niet dagelijks uren zo met hem bezig bent.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:16

Phia ik vind dat jij je ongelofelijk aanstelt. Llevado is niet jou paard..
En dat jij PRE's fokt, wil niet zeggen dat jij in staat bent om te kunnen beoordelen wat Llevado wel en niet aankan.
Daniëlle weet waar ze mee bezig is en iedereen werkt met zijn paarden op zijn/haar eigen manier.
JOU paard hoeft die dingen volgens jou allemaal niet te kunnen.
Daniëlle wil later misschien wel shows gaan doen met Llevado, zoals ze nu ook met Jauke doet.
En een paard leert spelenderwijs en op jonge leeftijd veel beter dan als ie ouder is.

Spring jij ook hoog en laag op forums van renpaarden? die doen met 2 jaar namelijk al volop aan race's mee ;)

doe verder gewoon niet zo jaloers en laat elkaar in z'n waarde.. leven en laten leven heet dat...

verder,
Daan ik vind het echt een super filmpje! +:)+
echt leuk om te zien hoe vado op jou gefocussed is en dat ie spelenderwijs al zoveel geleerd heeft
mijn complimenten! +:)+

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:43

E_Nalanta schreef:
Oeps, post per ongelijk verwijderd. Snorry!

Nee, dat heb je fout. Dit zíjn natuurlijke bewegingen, hoe je het ook wend of keert. Op commando gezet of niet, het is natuurlijk
voor een paard om zich met deze bewegingen bezig te houden, of dat nu spelen met kuddegenoten is of tijdens het spelen met een mens.

Ik denk dat het niet alleen om de al dan niet natuurlijke bewegingen gaat, maar de training, de wijze van trainen, en de herhaling van de bewegingen.
Daarbij lijkt het me logisch dat het zonder dwang gaat, het beestje krijgt er snoep voor, daar zou mijn paard denk ik ook alles voor doen. Daarom krijg die nooit snoep, en al helemaal niet uit de hand :Y)
Ik ben ook van mening dat een paard eerst jong moet zijn, en pas op latere leeftijd psychisch en lichamelijk klaar is voor arbeid, in welke vorm dan ook.
Dat VD mijn ding niet is, mag duidelijk zijn, en ik vind het dan ook fijn voor Danielle dat ze er zoveel plezier in heeft met Jauke, en ik vind het ook wel geinig om te zien. Maar met een veulen..

Carr_friesje: Ik krijg steeds meer het vermoeden dat het idd alleen maar om show gaat.. -O-
Daarbij vind ik het raar dat in dit topic geen commentaar gegeven "mag" worden, dat is in HAW topics de normaalste zaak van de wereld, sterker nog daar worden sommige tot de grond afgebrand om slofgebruik. Er lijkt me niets mis met een discussie, t is toch een forum??
En dat PhiaBink zo wordt afgebrand :\ Iemand met meer ervaring dan menig bokker, die uit ervaring een advies geeft, en probeert duidelijk te maken waarom ze sommige dingen afraad.. En dan als reactie krijgen dat "het jammer is dat ze weer reageert" of "dat ze jaloers is" kom op, mag er dan echt alleen nog maar complimenteus gereageerd worden?

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:50

Ik ken Danielle dus dat scheelt een hele hoop. Ik zeg dit dus niet tegen een wild vreemde.

Het paard is de dupe en daarom kom ik voor dat paard op. Het is nog een veulen! Vol op in de groei en dat snappen jullie niet. Dit is een aanslag op zijn lichaam en zijn geestelijk vermogen. Dat snappen jullie ook niet. En daar gaat het mij om. Wat ze met jauke doet zal me een worst wezen. Al verft ze hem pimpelpaars.
Het gaat bij mij er om dat jonge paard/veulen die nu al zo onder commando leven moet. Een jong paard en zeker een andalusier hoort tot zijn 3de in een heel groot land met heel veel vriendjes te spelen en niet de ego van een mens te strelen door kunstjes te doen op commando wanneer de mens dat wil.

Al fok je KWPNers of friesen! Geen van die fokkers gaan met een jaarling zo om. Die paarden lopen in kuddes en genieten daar van gras, groeien en ontwikkelen. Die mensen willen hun paarden heel houden!

Renpaarden, dravers en Quarters die al met 1 1/2 worden ingereden/beleert worden reageer ik niet, omdat ik daar niemand ken! Dat is dus ook iets waar ik me groen een geel aan erger.

Danielle komt dr zelf ooit tegen en dan gaat ze nadenken wat en wannneer er iets fout is gegaan en dat is het te laat!!!
Jammer dat het paard niet jong mag zijn en niks hoeft te doen dan eten en spelen met vriendjes tot zn 3de levensjaar. Heb medelijden met hem!

daraxhester

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:23

ik vind het dom dat jullie zo reageren,
ik zie geen Llevado die het niet leuk vind, hij is enthousiast en speelt leuk mee, ook wel met soortgenoten.
Danielle vraagt heus niet om de minuut een steiger oid.
vind jij het leuk om tot je 20 alleen maar een beetje te ronddwalen totdat je wat mag gaan doen?

--

ik vind het hartstikke tof dat Llevado dat al kan daan! echt super

Vagevuurke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:45

jammer van het negatieve commentaar...

Ik zie enkel een super tevreden paard!
Tof dat je zulke dingen kunt doen met je beestje, jullie begrijpen elkaar goed zo te zien :)

top!, en nog veel succes met hem in de toekomst :)

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:25

Jeetje wat een commentaar...

Llevado heeft er zo te zien echt plezier in! En ik denk dat als hij iets niet aan kan, danielle dat ook echt wel merkt! ;)

Daan, echt Llevado en jij zijn super!

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:39

Ah wat ziet dat er leuk uit! :D Llevado heeft er zo te zien super veel plezier in :j En kom op mensen, het is toch Danielle's probleem als het misgaat in de toekomst? Ze weet heus wel waar ze mee bezig is. De mensen die zeggen dat ze langer in de paardenwereld zitten en blablabla, dat heeft 0,0 te maken met omgang met paarden. Ik ken genoeg mensen (die langer dan 10 jaar in de paardenwereld zitten) die slechter ('minder goed') met hun paard omgaan dan kinderen die nog maar 2 a 5 jaar meedraaien in de paardenwereld. Dus dat zegt niks.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:42

Maar welke ervaring? Je kan ggk hengsten en een fokkerij hebben, maar je kan niet zeggen dat dit fout is als je het zelf niet een keer hebt gedaan.

Ik heb een goede ervaring bij VD en spelen met jonge hengsten.
Mijn paard was 2 en hengst toen ik hem kreeg, nu is hij 4 jaar en de band die wij hebben is enorm.
Ik hoef zegmaar alleen naar hem te kijken en hij gaat om, naar achter of tilt een been op, hij beukt niet tegen je aan/ sleurt niet en weet zijn plaats, het is dat aanlijnen verplicht is op stal maar dat halstertouw is nergens voor nodig.
Als hij iets laat zien met zijn lichaamstaal weet ik ook meteen hoe of wat.

Ik zie niet in wat er slecht aan is?! Hadden maar meer mensen een taal met hun paard, dat zou veel misverstanden de wereld uit helpen.
Mijn paard is al 2 jaar kerngezond en geen dag kreupel geweest (laat ik het afkloppen)
Ik vind het echt super hoe jij met je paarden omgaat, daar kunnen nog veel paardenmensen een puntje aan zuigen +:)+