Van alles en nog wat met Zorro

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 21:35

[***] schreef:
Leuk dier, leuk halster ook dat geel! (ik ben fan van geel :+ )
Verder is de rest al gezegd denk ik :) Alleen wil ik het nog even over dit hebben: "Ik heb veel problemen met haar gehad, ze is heel dominant, een leider, geen volger, daarom botsen we nog wel eens met elkaar."

Dat vind ik geen reden om dan maar op stenen te gaan lopen, omdat het anders niet lukt. En geloof mij dat ik weet waar ik het over heb, ik heb een echt dominant paard, ik kreeg hem in het begin ook niet aan het lopen, maar om dan maar zijn zin te doen? (wat in zijn geval niks doen was) ... Het kan best eens botsen, maar daar moet je van leren .. Dus hup, dat zand in (na de dracht :P ) en veel oefenen, je kan ook altijd eens kijken voor hulp (van iemand die weet wat ie doet)? Het is veel gezonder voor je diertje en ik ben er zeker van dat het gewoon mogelijk is ;)

Eens maar dan wel in acht nemende dat er rekening word gehouden dat het zand ook niet te belastend is.
Zwaar mul zand is nou ook niet bepaald bevorderend voor de peesjes.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 22:36

easygoing schreef:
[***] schreef:
Verder is de rest al gezegd denk ik :) Alleen wil ik het nog even over dit hebben: "Ik heb veel problemen met haar gehad, ze is heel dominant, een leider, geen volger, daarom botsen we nog wel eens met elkaar."

Dat vind ik geen reden om dan maar op stenen te gaan lopen, omdat het anders niet lukt. En geloof mij dat ik weet waar ik het over heb, ik heb een echt dominant paard, ik kreeg hem in het begin ook niet aan het lopen, maar om dan maar zijn zin te doen? (wat in zijn geval niks doen was) ... Het kan best eens botsen, maar daar moet je van leren .. Dus hup, dat zand in (na de dracht :P ) en veel oefenen, je kan ook altijd eens kijken voor hulp (van iemand die weet wat ie doet)? Het is veel gezonder voor je diertje en ik ben er zeker van dat het gewoon mogelijk is ;)

Eens maar dan wel in acht nemende dat er rekening word gehouden dat het zand ook niet te belastend is.

Dat is dus het probleem...
Als ik daar zelf loop, is het al mul, en als je dan een klein stukje rent, is het heel zwaar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 22:38

easygoing schreef:
[***] schreef:

Klopt :j
Wat je dan moet .. geen idee .. dingen doen waarbij ze niet in cirkeltjes moeten lopen denk ik :)
Kleine stukjes rechtuit draven op het harde kunnen echt geen kwaad, maar (kleine) voltes is denk ik toch een ander verhaal.

Vervelend als je niet gewoon ergens kan werken .. Bij ons is het ook niet ideaal, maar je kan wel gewoon fijn werken :Y)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 22:40

EskeGirl schreef:
easygoing schreef:

Dat is dus het probleem...
Als ik daar zelf loop, is het al mul, en als je dan een klein stukje rent, is het heel zwaar...

Dan kan je niets anders dan de keuze maken om niet danig aan het werk te gaan met het beestje, hoe vervelend ook.

frodo1993

Re: Van alles en nog wat met Zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 10:44

Jeetje, wat een commentaar weer.
Stappen op het verharde en af en toe een stukje draf is echt niet schadelijk voor de hoeven, pezen etc.
Stappen aan de longe is zeker geen probleem, draven zou je beter rechtuit kunnen doen.
Galop raad ik je af. Een stenen ondergrond veert namelijk niet tot nauwelijks mee.
Ik vind het eerder verstandig van je dat je niet in het mulle zand gaat werken.
Heb zelf ook een shetlander en mul zand is echt niks.
Dat de TS bij gebrek aan goede oefenruimte maar moet stoppen vind ik ook een heel raar advies.
Het is juist goed dat deze pony veel in de hand komt, en al helemaal als ze op een kinderboerderij staat.

Veel succes TS!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 10:49

Lili, maar als je nou niet de mogelijkheden hebt om te doen wat je wilt, dan zal je je toch aan moeten passen. Pony's op kinderboerderijen komen over het algemeen juist al veel meer in de hand dan de standaard huis/tuin/keuken shet.

Toen ik met mijn shet nog niet voor de wagen de weg op durfde, niet in het land mocht, en de bak te zwaar was, tja jammer, dan maar even niet mennen....

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 11:00

stef schreef:
Lili, maar als je nou niet de mogelijkheden hebt om te doen wat je wilt, dan zal je je toch aan moeten passen. Pony's op kinderboerderijen komen over het algemeen juist al veel meer in de hand dan de standaard huis/tuin/keuken shet.

Toen ik met mijn shet nog niet voor de wagen de weg op durfde, niet in het land mocht, en de bak te zwaar was, tja jammer, dan maar even niet mennen....

Tuurlijk zal ze zich wel aan moeten passen, maar doelde er meer op dat grondwerk op het verharde echt niet zo slecht is voor de hoeven. Intensief longeren, ja dat vind ik weer iets anders. Maar, voor zover ik kan zien, doet de TS dat ook niet echt.

Dat pony's op kinderboerderijen wel veel in de hand komen, daar ben ik het wel mee eens, maar het is ook belangrijk dat er alsnog wat met ze gedaan wordt vind ik. Ken een pony die op een kinderboerderij heeft gestaan. Die peutert bij elk kind wel wat lekkers los, maar fatsoenlijk aan de hand meelopen doet hij niet.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:28

Volgens mij zegt ook helemaal niemand dat ze moet stoppen.
In mijn ogen is het gewoon niet verstandig om dit te doen tussen de andere dieren en op het harde buiten dat natuurlijk niet te vergeten dat de merrie hoogdrachtig is.
Mulle zand is ook echt not done maar misschien is het een idee om het lange lijnen werk op een veldje in de buurt te oefenen?

xVelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:44

Leuk halster heb je :D dat geel staat echt mooi,,

De rest van de dingen zijn al gezegd zie ik.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:51

Meis, ik vind echt dat je niet slecht bezig bent. het zware mulle zand is helemaal slecht voor de pezen en vergt ook een hele hoop van je drachtige diertje. je moet alleen proberen niet te longeren (in draf) op een kleine volte op het harde. dat geeft een hele zware scheve belasting op de gwrichten.
Wel vind ik dat een diertje dat drachtig is nog zolang mogelijk in beweging gehouden moet worden en zo te zien doe jij dat met overgave, en dat vind ik heel belangrijk!
Als het recentje foto's zijn vind ik dat je paardje erg slecht door haar vacht komt, is dat elk jaar zo? Ze oogt zo dof. Geel halsterje staat wel echt geweldig!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 17:22

Bedankt verder voor de tips :).

Bezoekers mogen (gelukkig) niet bij de pony's.
Ik zou graag naar een veldje in de buurt gaan, maar ik denk niet dat dit mag, en als er al iets is, moet ik over een vrij drukke weg en ik weet niet hoelang het geleden is dat ze langs een weg met auto en fietsters en alles is geweest..

DianXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:25

op de stenen is slecht voor de gewrichten, niet alleen de hoeven.

Maargoed, leuke pony. ;)