Cobe de hengst in "dat doet ie anders nooooooooit" ...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Paintless

Re: Cobe de hengst in "dat doet ie anders nooooooooit" ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:19

oke dorientjuh was me voor. ik wilde hetzelfde zeggen, PLUS.. als ie omdraait, laat je hem rustig 3 a 4 rondjes doorlopen. hij wint. per direct terug zetten, jij wou rechtsom, jij gaat rechtsom.

mijn merrie deed het ook altijd en voor ze een kwart cirkel verder was, had ik dr of geblokkeerd, of terug de goeie kant op.

verder vind ik dat je heel veel toe laat bij hem. tot het brutale af. nu is hij geen kwaaie maar een ander zou daar lelijk misbruik van kunnen maken.
en iets minder met de snoepjes, worden ze schooiers van.

verder erg leuk. ben wel even bezig geweest haha maar t is niet onprettig om naar te kijken. ga lekker zo door. en vergeet niet te genieten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:31

Dat eerste klopt volledig, maar dat is dus omdat dit werkelijk waar de 1e keer was, en ik wist niet meteen hoe ik dat moest omkeren :o Hij was ook wat "over z'n toeren" vanwege de andere paarden enzo en als je op zo'n momenten weet ik veel wat voor acties gaat doen breekt je dat zuur op .. dus ik moest even nadenken hoe ik dat het beste kon aanpakken :o

Zoveel snoepjes krijgt hij niet hoor .. echt niet (wil best wel voor je tellen hoeveel ie er heeft gekregen :Y) ) .. Verder is dat mijn manier van belonen en om hem gemotiveerd te houden. Het is namelijk niet het type pony dat alles vanzelf doet, hij moet het willen doen, dwingen werkt averechts etc. etc. Ik ben al héél blij dat ik deze dingen er überhaupt uitkrijg (longeren was in het begin gewoon onmogelijk bijvoorbeeld; (los) met je meerennen dacht ie: ren zelf een beetje, wil je? etc. ) en als het dan via voedselbeloningen werkt is dat zo. Sowieso worden die afgebouwd zodra het mogelijk is maar zullen nooit helemaal verdwijnen.

Snap niet wat je bedoelt met dat toelaten?
Dat hij me voorbijrent enzo is natuurlijk totaal niet hoe het hoort, maar hij was over z'n toeren, dit was de eerste keer in weken dat ik het nog eens probeerde (en eigenlijk nog maar de 2e keer in totaal) en ik zit met een pols die het niet doet momenteel. Dus als je de omstandigheden in acht neemt ... neen, het gaat niet hoe het hoort, maar een ramp is het ook niet ;)
Als je ergens anders wat hebt gezien mag je dat uitleggen natuurlijk :) Weet ook dat hij soms in mijn ruimte komt etc. etc. en dat hij naar mijn handen toegaat enzo (waar dan niks te vinden is) maar daarbij let ik op welke energie dat hij heeft. Als hij gewoon komt buurten (dus lage energie zeg maar) heb ik daar geen problemen mee, gaat hij echt wat eisen en komt hij dus met hoge energie erin (eventueel met oren plat) dan stuur ik hem net zo hard weer weg. Je moet hem af en toe gewoon toelaten, niet altijd maar wegsturen omdat je hem niet gevraagd hebt in je ruimte te komen, want dan blijft hij ook gewoon weg en zegt letterlijk "bekijk het maar, ik doe niks meer voor je". Vandaar :)
Dat zijn de dingetjes die ik me zo meteen kan bedenken, maar nogmaals, moest er wat anders zijn laat het gerust weten ;)

Genieten doen we trouwens sowieso wel :j Ookal gaat het niet altijd zoals het hoort :Y) :P

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:35

ik weet dat je met je pols zit, daar doelde ik ook niet op. het is niet altijd mogelijk om te voorkomen dat ie je voorbij denderd. ik zie dat jij probeert hem achter/naast je te houden.

toelaten: het naar je toe komen zodra hij stil gezet wordt op de longe.. paarden mogen van mij gewoon niet naar mij toe komen. ik kom wel bij hun.
de eerste keer gaat t goed. kom jij bij hem. later zie je dat hij maar vast naar jou komt.

hey, ik heb niet de wijsheid in pacht.. ik pruts ook maar wat en dat zijn dingetjes die me opvielen. verder vind ik het hartstikke leuk wat je doet. en hij vind het ook leuk, dus dat is nog beter. :D
ga lekker zo door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:41

Oh, daar heb je absoluut gelijk in, had nog geprobeerd het weg te moffelen maar je heb het toch gezien :Y) De bedoeling is dat hij stopt en blijft staan (mag naar binnen draaien maar moet wel blijven staan) en dat gaat soms goed (zie eerste keer) en soms denkt hij "ik kom alvast wel al tot bij jou" ... Zijn we mee aan het werk ;) Ik probeer hem altijd eerst met mijn lichaamshouding & zweep aan te manen tot stilstaan, maar dat werkt niet altijd .. Ik heb 'm op dat moment (maar dat zie je dus niet meer in het filmpje) terug achteruit gestuurd en dan hem laten stilstaan en naar hem toe gegaan.

Maar dat is dus zeker nog een werkpunt :j Goed gezien :P
En prutsen zijn wij ook héél erg goed in :+ :)) Met wat standaard regeltjes maar verder doen we maar wat en kijken we wel waar we uitkomen .. en we hebben de grootste lol :Y) ;)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 16:40

kijk en dat vind ik nog altijd het alles belangrijkste. lol met je knol. ik vind het een leuk paard. leuk aan de maat ook. niet zo'n joekel als de meesten.

beetje dikjes misschien.. maar ach. wat wil je met al die snoepjes :P (grapje)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 20:50

Thanks!! :D
En neeeeeeen :P, dat dik zijn is door het niet meer rijden en verder ook niks doen. Ben pas sinds dit jaar weer echt aan de gang met hem dus komt goed :Y) Met snoepjes :Y) :P