Dat eerste klopt volledig, maar dat is dus omdat dit werkelijk waar de 1e keer was, en ik wist niet meteen hoe ik dat moest omkeren
Hij was ook wat "over z'n toeren" vanwege de andere paarden enzo en als je op zo'n momenten weet ik veel wat voor acties gaat doen breekt je dat zuur op .. dus ik moest even nadenken hoe ik dat het beste kon aanpakken
Zoveel snoepjes krijgt hij niet hoor .. echt niet (wil best wel voor je tellen hoeveel ie er heeft gekregen
) .. Verder is dat mijn manier van belonen en om hem gemotiveerd te houden. Het is namelijk niet het type pony dat alles vanzelf doet, hij moet het willen doen, dwingen werkt averechts etc. etc. Ik ben al héél blij dat ik deze dingen er überhaupt uitkrijg (longeren was in het begin gewoon onmogelijk bijvoorbeeld; (los) met je meerennen dacht ie: ren zelf een beetje, wil je? etc. ) en als het dan via voedselbeloningen werkt is dat zo. Sowieso worden die afgebouwd zodra het mogelijk is maar zullen nooit helemaal verdwijnen.
Snap niet wat je bedoelt met dat toelaten?
Dat hij me voorbijrent enzo is natuurlijk totaal niet hoe het hoort, maar hij was over z'n toeren, dit was de eerste keer in weken dat ik het nog eens probeerde (en eigenlijk nog maar de 2e keer in totaal) en ik zit met een pols die het niet doet momenteel. Dus als je de omstandigheden in acht neemt ... neen, het gaat niet hoe het hoort, maar een ramp is het ook niet 
Als je ergens anders wat hebt gezien mag je dat uitleggen natuurlijk
Weet ook dat hij soms in mijn ruimte komt etc. etc. en dat hij naar mijn handen toegaat enzo (waar dan niks te vinden is) maar daarbij let ik op welke energie dat hij heeft. Als hij gewoon komt buurten (dus lage energie zeg maar) heb ik daar geen problemen mee, gaat hij echt wat eisen en komt hij dus met hoge energie erin (eventueel met oren plat) dan stuur ik hem net zo hard weer weg. Je moet hem af en toe gewoon toelaten, niet altijd maar wegsturen omdat je hem niet gevraagd hebt in je ruimte te komen, want dan blijft hij ook gewoon weg en zegt letterlijk "bekijk het maar, ik doe niks meer voor je". Vandaar 
Dat zijn de dingetjes die ik me zo meteen kan bedenken, maar nogmaals, moest er wat anders zijn laat het gerust weten 
Genieten doen we trouwens sowieso wel
Ookal gaat het niet altijd zoals het hoort