Lyzet met zadel op :D

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SaSalover

Re: Lyzet met zadel op :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 10:56

Inderdaad iets met je beugels doen. Ik vind het wel een hele mooie pony! *Jaloers, Jaloers*

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 11:53

bonzwa schreef:
Citaat:
Nee hoor, dit is de tweede keer deze week dat het erop ligt.... Daarvoor hebben we steeds gelongeerd zonder zadel

Oke en wanneer ga je erop? Morgen :D ?

Klim er maar op zou ik zeggen .....zien we gelijk wat ze doet bij je! :')[/quote]

Ik zal je verklappen ik longeer meestal de paarden 1 keer met zadel en halster en ga er dan op zitten, en (klopt af) het is altijd goed gedaan :)[/quote]

Oh, dacht dat je het sarcastisch bedoelde....sorrrryyy!!! Maar ik snap je nu! :P

marianne1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 12:40

bonzwa schreef:
Citaat:
Nee hoor, dit is de tweede keer deze week dat het erop ligt.... Daarvoor hebben we steeds gelongeerd zonder zadel

Oke en wanneer ga je erop? Morgen :D ?

Klim er maar op zou ik zeggen .....zien we gelijk wat ze doet bij je! :')[/quote]

Ik zal je verklappen ik longeer meestal de paarden 1 keer met zadel en halster en ga er dan op zitten, en (klopt af) het is altijd goed gedaan :)[/quote]

Dit ken ik ergens van :D
Even longeren met zadel en hoofdstel, ook met het halster onder het hoofdstel. Dan houd iemand hem vast en ga ik er rustig opzitten.. En inderdaad, tot nu toe gaat dat best, al geloof ik niet dat dat voor alle paarden zal gelden!!

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:12

hey mijn knappe lyzet :D

lyzet zijn ik en nats samen aan het inrijden alles op zen tijd ze is nu 2,5 jaar dus nog te jong om echt te bereiden dit zie je ook aan haar bouw. ze is nog licht overbouwd!
maar geestelijk was ze er echt aantoe om te gaan werken en dit pakt ze dan dus ook super op!

ze is nu een kleine maand geleden bij mij gekomen als zo goed als groen paard! dus vind dat we al redelijk snel gaan! maar zolang ze het goed blijft oppakken en we niets overhaast doen gaat het super!

dus komende tijd zit er nog niemand op!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 13:57

En voor mij hoeft het niet binnen 1 week helemaal perfect te zijn....Heb het dan liever op het gemak en goed, dan snel snel en verkeerd bij wijze van ... Vind het al een hele prestatie dat ze het voor de tweede keer zo goed doet...En van de lange beugels heeft ze helemaal geen last van gehad! Zo went ze er aan!

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 14:47

Nee ik bedoelde het serieus haha!

@ Marianne, ik heb ze allemaal braaf gehad maar idd sommige zijn zo overbluft dat ze niks doen en dan na 3 keer(dan rijd ik meestal los door de bak) gooien ze me er toch af joh :P
Er zijn zoveel manieren om een paard zadelmak te maken, als je het paard maar niet bang maakt maakt het mij niks uit :j

Foija

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:09

ziet er leuk uit! Moet binnenkort echt keertje komen kijken, als ik weer meer tijd heb nu is het eventjes hectisch allemaal hier.
En inderdaad ze is nog heel jong dus zou ik ook niemand erop zetten, jullie zijn goed bezig!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 16:12

RT-HAW --> ITP

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 16:38

jha miriam roep je nu ook al zo lang kom toch eens :D

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 18:30

goeroe schreef:
Ziet er braaf uit. Wel zou ik het zadel een stukje naar achteren leggen. Misschien dat het als je er dan op gaat zitten (als jullie zover zijn uiteraard) alsnog wel fijn blijkt te liggen, maar zoals het nu ligt ziet het er in elk geval niet goed uit.

Dit zadel was ook ietstje te groot, maar nu hebben we wel perfect zadeltje! :D :D