Dit topic valt onder vrijheids dressuur dus ik neem ook maar aan dat je dit doet met je paard. Dat ziet er leuk uit maar rijtechnisch ga ik ook met de anderen mee. Alhoewel ik wel vindt dat je paard goed gericht met jou bezig is. Maar waarom een touwhalster deze werkt naar mijn mening vrij scherp in. Zou je paard dit ook kunnen op een kaptoom ? En de plek waar jij loopt heb ik ook mijn vraagtekens bij te ver af voor lange teugel en te dicht bij voor lange lijnen. Mocht je paard willen slaan en dat kan door een schrik reactie dan zit je nu wel in de gevaren zone. Maar in ieder geval heel veel succes en met de juiste begeleiding denk ik dat jullie leuke dingen kunnen laten zien !!!
rocymax
Geplaatst: 17-02-11 13:22
Zoals altijd weer gaaf Nikki
idefix4
Geplaatst: 17-02-11 15:17
Ik zie het topic nu pas, maar volgens mij heb ik vandaag stomtoevallig hetzelfde gezegd, als wat Elise (Suelza) hier schrijft. Toch nog iets geleerd van het bokken hier. De theorie zit er hier inmiddels aardig in. Nu de praktijk nog. Bij voorwaarts moet je niet denken aan zo snel mogelijk natuurlijk, maar aan activiteit. Zelf heb ik lang gedacht in mijn oneindige onhandigheid, dat voorwaarts en hard gaan hetzelfde zijn.
Vie rijden is een heel aparte ervaring. Mijn waardering voor de draf van Sam is er flink mee omhoog gegaan. Maar als Vie meer over de rug gaat lopen, dan zal ook zij lekker uit te zitten zijn.
En ondanks dat ze niet helemaal volgens het boekje zijn. Ik moet zeggen dat Vie idd heel graag steigert. En dat de boze blik bij haar concentratie hoort. Ze kan de oortjes ook erg mooi naar voren zetten. Als dat op de fotodag lukt, dan heb je een schitterende foto.
En uhm Lisa: Poetsen is echt hopeloos hoor. Dat wordt wassen.