Roo_19 schreef:Gaaf hoor! Hannah heeft zich weer eens bewezen
ja en niet zo maar!
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
H_Nalanta schreef:Zal nog even plaatsen wat ik die dag naar iemand PB-de!Citaat:Toen we de stal binnen kwamen reageerde Yellow (zo heet 't paard) al heel anders dan de eerste keer. Ze straalde veel meer agressie en dominantie uit. Toen Martine haar uit de stal haalde probeerde ze te steigeren maar stootte haar hoofd tegen het dak.
Toen we de bak in gingen buffelde ze door mij heen (deed ze op de heenweg naar de bak ook veel erger dan de vorige keer dat ik les heb gegeven) en ik gaf een ruk aan het halstertouw en toen stond ze dus weer op 2 benen. Het is een wonder dat ze niet achteroversloeg.. We hebben er een paar rukken aan het halstertouw gegeven en toen stond ze weer op 4 benen.
Heb Martine verteld dat ze de eerste paar maanden níet aan het steigeren mag beginnen, ook niet voor 1x. Yellow heeft na die ene keer nog 3x op 2 benen gestaan. Héél eng, ze ging zo hoog.. Het is een wonder dat ze niet omsloeg.
Dat steigeren hebben we afgestraft en weer aangeleerd dat druk op het halstertouw voorwaarts betekent ipv opwaarts.
Zoals ik al zei was Yellow veel dominanter en agressiever geworden en dat was ook écht te merken. In de bak buffelde ze door je heen en liep je voorbij, stopte niet ect. Ik heb even met haar geoefend en na 5 minuten was het al veel beter.
Toen ik net wegging was Yellow al weer veel meer 'zichzelf'. Ze was niet agressief meer en luisterde heel goed. Hopen dat Martine dit consequent door kan pakken en eventueel over een paar maanden (onder begeleiding) er opnieuw aan beginnen maar voor nu heb ik gezegd dat ze er niet eens aan mag dénken.
"Citaat:Ik ben blij met je aanvullende beschrijving van het gedrag van de merrie dat je haar voor het eerst weer zag na de eerste les. De opmerking van de TS in de ene regel dat het steigeren voorlopig niet meegenomen wordt, laat niet vermoeden hoe ernstig deze merrie al heen was.
Ik ben erg blij dat je de TS en het paard hebt kunnen helpen. Ik hoop dat de TS naar je luistert en het steigeren voorlopig (en misschien wel definitief) in de ijskast zet. Voor haar eigen bestwil, en dat van het paard...