Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
H_Nalanta schreef:Dan vindt ik het dus wel dwang. Sowieso hoor je niet te wachten tot je paard het niet leuk meer vindt.
Maar dat is inderdaad een andere discussie.
_Severine schreef:Hieruit kan ik toch wel halen dat ze soms een beetje lastig doet, sorry als ik het verkeerd begrijp "Maar ik had veel obstakels. Ze croste weg in galop, liep veel te rap in draf, trok tegen mijn hand (kortom, alles behalvé ontspannen), beet naar mij tijdens het aansingelen en opstijgen, viel me soms aan in de weide,... "
Ikzelf ben nog niet lang met VD bezig en ben begonnen met het volgen en achteruit stappen daarna heb ik me beziggehouden met de jambette, en hij snapte deze ook niet meteen maar dat komt wel hoor! Vanuit de jambette ben ik dan overgestapt op de spagaat om nu met de buiging en het compliment te beginnen, daarnaast vindt Samber flemen helemaal top en begint het neen schudden ook te lukken. Het gaat natuurlijk bij iedereen anders...
Silkaay schreef:_Severine schreef:Hieruit kan ik toch wel halen dat ze soms een beetje lastig doet, sorry als ik het verkeerd begrijp "Maar ik had veel obstakels. Ze croste weg in galop, liep veel te rap in draf, trok tegen mijn hand (kortom, alles behalvé ontspannen), beet naar mij tijdens het aansingelen en opstijgen, viel me soms aan in de weide,... "
Ikzelf ben nog niet lang met VD bezig en ben begonnen met het volgen en achteruit stappen daarna heb ik me beziggehouden met de jambette, en hij snapte deze ook niet meteen maar dat komt wel hoor! Vanuit de jambette ben ik dan overgestapt op de spagaat om nu met de buiging en het compliment te beginnen, daarnaast vindt Samber flemen helemaal top en begint het neen schudden ook te lukken. Het gaat natuurlijk bij iedereen anders...
Ow sorrymaar dit was 2 maand geleden
Nu doet ze niet meer zo, ze heeft vertrouwen gekregen.
Die heb ik al geprobeerd, maar ze snapt het gewoon aan geen kanten.
Spagaat kan ze wel.
De getjes liggen ernaast omdat ze mij dan voelde aan haar benen
@Kehdra
Pardon, dit is hoe het eruitziet nà de training
Ik ben juist begonnen..
lovelucydan schreef:zowieso vind ik steigeren een trucje dat je gewoon niet moet aanleren.
ik vind dat het erg vaak gevraagd word in het filmpje. je je paard doet het al voordat het commando gegeven is.
Miepie1980 schreef:Pff ben ik dan de enigste die hier niet happy van wordt.
Zie een onrustig paard die constant gevraagd wordt een trucje te doen op een niet zo veilige manier.
Begin eerst is met de basis van de VD. Op het blok, jambette, ja knikken, buigen, knielen enz. Dit is het laatste wat je een paard verkeerd wilt aanleren.
Je zegt dat ze nog al een steigerend typje is. Ben bang dat als je zo doorgaat je paard dit tegen je gaat gebruiken en de lol er snel af is.
Sorry, mooi dat je het probeerd om samen VD te doen maar dit vind ik niet verantwoord.