Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
djuno schreef:Niet om je lol te bederven hoor maar.....
a. waarom steigeren leren en al helemaal met een commando die veel mensen hanteren als paarden op hun af komen rennen in het weiland bijvoorbeeld (handen omhoog)
b. dan ga je verder oefenen OP het asfalt???? en dan ook nog eens zonder cap????
c. en over de longeerlijn maar mijn mond te houden.
iloveyellow schreef:djuno schreef:Niet om je lol te bederven hoor maar.....
a. waarom steigeren leren en al helemaal met een commando die veel mensen hanteren als paarden op hun af komen rennen in het weiland bijvoorbeeld (handen omhoog)
b. dan ga je verder oefenen OP het asfalt???? en dan ook nog eens zonder cap????
oke het is geen asvalt dat heb ik al 10000den keren gezegd maar dat wil ik nog wel 100000den keren doen maar ik heb het er zelf aangeleerd omdat ik nou eenmaal aan VRIJheidsdressuur doe ik ben er trots op dat het is gelukt als jullie vinden oh dity is slecht ja dat mag maar ik vind het leuk en mijn pony houd er ook van dan is het toch goed vinden jullie niet?
iloveyellow schreef:djuno schreef:Niet om je lol te bederven hoor maar.....
oke het is geen asvalt dat heb ik al 10000den keren gezegd maar dat wil ik nog wel 100000den keren doen maar ik heb het er zelf aangeleerd omdat ik nou eenmaal aan VRIJheidsdressuur doe ik ben er trots op dat het is gelukt als jullie vinden oh dity is slecht ja dat mag maar ik vind het leuk en mijn pony houd er ook van dan is het toch goed vinden jullie niet?
natasjuhh schreef:ik zie ook dat je 13 ben, misschien beter om er dan les in te krijgen of met een ouder iemand hulp erbij ? voor het geval dat er ongelukken gebeuren
(dit is niet aanvallend bedoeld)
iloveyellow schreef:heej ik heb al een keer een priveles gehad aankomende donderdag weer ik doe mij ding ik heb er gewoon lol in en jullie komen het echt niet bederven zo het is http://www.bokt.nl ja daar mag je kritiek geven doe ik ook wel eens van sommige trek ik me niks aan en het is geen steen en het is thuis bij ons op zand wel hard zand met gras maar dat vind ik zelf geen probleem het is mijn eigen verantwoording dat ik geen cap draag toch? en verder wel badnkt hoor
iloveyellow schreef:heej ik heb al een keer een priveles gehad aankomende donderdag weer ik doe mij ding ik heb er gewoon lol in en jullie komen het echt niet bederven zo het is http://www.bokt.nl ja daar mag je kritiek geven doe ik ook wel eens van sommige trek ik me niks aan en het is geen steen en het is thuis bij ons op zand wel hard zand met gras maar dat vind ik zelf geen probleem het is mijn eigen verantwoording dat ik geen cap draag toch? en verder wel badnkt hoor
trekpaardluf schreef:nou vrijheidsdressuur ben ik zoweiso al niet zon fan van. maar steigeren vind ik het allerdomste wat je kunt doen.. zowel onder het zadel als dat je zelf op de grond staat...
Steigeren onder het zadel word noooit geaccepteerd. hij gaat het namelijk vanzelf een keer uit verzet doen. dan word ie er voor afgestraft. en zeker omcht hij een keer zo hoog steigeren dat je er vanaf donderd dan heb je helemaal een probleem want dan heeft ie zo iets van ooo eerst was steigeren een beloning, nu is steigeren onder het werk uit komen.. en je kunt je paard er niet voor straffen.. je hebt het hem zelf geleerd..
en doe alsjeblieft een cap op.. zon cowboy hoed komt heel stoer over maar tis wel gevaarlijk...
iloveyellow schreef:we geven het singnaal HOOG en geven een zweep commando door die omhoog te steken (en dat vergeten we wel eenns maar ook als we erop zitten geef ik been en hou de teugels iets op!
MyHorseGirl schreef:nee bokt geeft alleen zijn mening over hoe overantwoordelijk dit kan zijn! En als je alleen maar geweldige reacties wilt, ga dan naar http://www.penny.nl en post je filmpje daar.