Grondwerk en knuffelsessie met Buzzy

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 15:07

Lieve knappe Buzzy. Jullie zijn leuk stel :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 17:27

Wauw, jullie zijn een leuk stel zeg samen :D

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 17:44

simodi schreef:
WesseLady schreef:
Wat ik nog me afvraag, hoe gebruik jij je lichaamstaal precies bij het van hand veranderen? :)

Ik zet Buzzy stil op de cirkel en zet vervolgens haar achterhand om door daar goed naar te kijken/energie op te richten, zodat ze met haar hoofd in mijn richting komt te staan. Vervolgens zend ik haar de nieuwe richting in door die kant op te wijzen en wat te drijven met mijn stick.

Ik vind het er geweldig uit zien. Lekker rustig en een paard wat zijn best wil doen.
Voor het van hand veranderen kies ik er zelf voor om de voorhand naar me toe te vragen door mijn (leid)hand omhoog te doen en mijn bovenlichaam naar achter te brengen, daarna geef ik met mijn andere hand de nieuwe richting aan en kom ik iets naar voren met mijn bovenlijf.
Het nadeel van de achterhand wegdraaien zoals jij dat doet is dat je het tempo eruit haalt. Als je de achterhand laat wegdraaien komt het gewicht op de voorkant waardoor je eigenlijk een soort stop krijgt. (vaak stop je je paard vanuit de circling game ook door de achterhand te laten wegdraaien. )
Als je de voorkant naar je toe vraagt hou je het gewicht en het tempo aan de achterkant en krijg je een vloeierende beweging. (en kun je ok gaan uitbreiden naar vliegende galop wissels)

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 18:27

DeHP schreef:
Simodi schreef:
Ik zet Buzzy stil op de cirkel en zet vervolgens haar achterhand om door daar goed naar te kijken/energie op te richten, zodat ze met haar hoofd in mijn richting komt te staan. Vervolgens zend ik haar de nieuwe richting in door die kant op te wijzen en wat te drijven met mijn stick.

Ik vind het er geweldig uit zien. Lekker rustig en een paard wat zijn best wil doen.
Voor het van hand veranderen kies ik er zelf voor om de voorhand naar me toe te vragen door mijn (leid)hand omhoog te doen en mijn bovenlichaam naar achter te brengen, daarna geef ik met mijn andere hand de nieuwe richting aan en kom ik iets naar voren met mijn bovenlijf.
Het nadeel van de achterhand wegdraaien zoals jij dat doet is dat je het tempo eruit haalt. Als je de achterhand laat wegdraaien komt het gewicht op de voorkant waardoor je eigenlijk een soort stop krijgt. (vaak stop je je paard vanuit de circling game ook door de achterhand te laten wegdraaien. )
Als je de voorkant naar je toe vraagt hou je het gewicht en het tempo aan de achterkant en krijg je een vloeierende beweging. (en kun je ok gaan uitbreiden naar vliegende galop wissels)

Ik doe het precies hetzelfde als DeHP. :j Wel grappig om te zien dat jij dus weer een hele andere techniek gebruikt, zo kan het natuurlijk ook. Begrijp nu je houding op de foto ook. Dank je voor de toelichting! :)

hobbelheks

Re: Grondwerk en knuffelsessie met Buzzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 18:29

heerlijk om buzzy weer eens te zien!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 18:42

DeHP schreef:

Leuk om te lezen hoe het ook anders kan! Bedankt voor je uitleg! Bij mij is het de bedoeling dat ze eerst stilstaat voordat ik haar van hand laat veranderen, ik kies dus bewust voor halthouden.

simbu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:54

Wat zijn julllie toch altijd goed en fijn bezig samen! :j Je kunt echt zien dat er heel veel plezier en respect voor elkaar is, echt toppie!
En een prachtige paint natuurlijk!
:D

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 22:28

grappig, jij wilt juist dat je paard eerst even stopt en ik gebruik deze oefening juist om er meer tempo in te krijgen en snelle wendingen te leren.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 22:37

DeHP schreef:
grappig, jij wilt juist dat je paard eerst even stopt en ik gebruik deze oefening juist om er meer tempo in te krijgen en snelle wendingen te leren.

Zeker leuk om te lezen hoe je dingen anders doet, omdat je uitgangspunt anders is! ;)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 11:01

Wat een leuke foto's simodi!! Buzzy is echt een leukerd en jullie zijn een mooi stel samen :)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 18:05

Dankje! :D

xestherxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 19:41

Wat een mooi paard zeg :)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 20:36

xestherxx schreef:
Wat een mooi paard zeg :)

Ja, he?! :D Dankje!