Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
simodi schreef:WesseLady schreef:Wat ik nog me afvraag, hoe gebruik jij je lichaamstaal precies bij het van hand veranderen?
Ik zet Buzzy stil op de cirkel en zet vervolgens haar achterhand om door daar goed naar te kijken/energie op te richten, zodat ze met haar hoofd in mijn richting komt te staan. Vervolgens zend ik haar de nieuwe richting in door die kant op te wijzen en wat te drijven met mijn stick.
DeHP schreef:Simodi schreef:Ik zet Buzzy stil op de cirkel en zet vervolgens haar achterhand om door daar goed naar te kijken/energie op te richten, zodat ze met haar hoofd in mijn richting komt te staan. Vervolgens zend ik haar de nieuwe richting in door die kant op te wijzen en wat te drijven met mijn stick.
Ik vind het er geweldig uit zien. Lekker rustig en een paard wat zijn best wil doen.
Voor het van hand veranderen kies ik er zelf voor om de voorhand naar me toe te vragen door mijn (leid)hand omhoog te doen en mijn bovenlichaam naar achter te brengen, daarna geef ik met mijn andere hand de nieuwe richting aan en kom ik iets naar voren met mijn bovenlijf.
Het nadeel van de achterhand wegdraaien zoals jij dat doet is dat je het tempo eruit haalt. Als je de achterhand laat wegdraaien komt het gewicht op de voorkant waardoor je eigenlijk een soort stop krijgt. (vaak stop je je paard vanuit de circling game ook door de achterhand te laten wegdraaien. )
Als je de voorkant naar je toe vraagt hou je het gewicht en het tempo aan de achterkant en krijg je een vloeierende beweging. (en kun je ok gaan uitbreiden naar vliegende galop wissels)
DeHP schreef:Ik vind het er geweldig uit zien. Lekker rustig en een paard wat zijn best wil doen.
Voor het van hand veranderen kies ik er zelf voor om de voorhand naar me toe te vragen door mijn (leid)hand omhoog te doen en mijn bovenlichaam naar achter te brengen, daarna geef ik met mijn andere hand de nieuwe richting aan en kom ik iets naar voren met mijn bovenlijf.
Het nadeel van de achterhand wegdraaien zoals jij dat doet is dat je het tempo eruit haalt. Als je de achterhand laat wegdraaien komt het gewicht op de voorkant waardoor je eigenlijk een soort stop krijgt. (vaak stop je je paard vanuit de circling game ook door de achterhand te laten wegdraaien. )
Als je de voorkant naar je toe vraagt hou je het gewicht en het tempo aan de achterkant en krijg je een vloeierende beweging. (en kun je ok gaan uitbreiden naar vliegende galop wissels)