Trekpaard Evita @ longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:46

ja, eeuwig zonde he... :(
Wat ik me afvraag; waarom zijn haar manen zo ongelijk; schuurt ze?

Ik vind dit echt een heel mooi trekpaard; gave kleur, vlotte gangen en mooie bouw :)

Chaos

Re: Trekpaard Evita @ longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:52

Lijken mij geschuurd idd. Ik vindt ook de kleur van dit paard vooral heel aantrekkelijk. Echt mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:52

wat een plaatje :D!

ben zeker 1 vd weinigen die korte staarten mooi vind? Ik weet dat dat voor 't paard zelf niet handig is, dus daar hoeft niets over gezegt te worden ;)

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 20:09

Spruitjee schreef:

ben zeker 1 vd weinigen die korte staarten mooi vind? Ik weet dat dat voor 't paard zelf niet handig is, dus daar hoeft niets over gezegt te worden ;)

Ik weet het niet, ik heb voor zover ik mij kan herinneren nooit zo een colos met staart gezien :p Maar zelfs als het mooier is zou ik hem toch laten hangen :p

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 20:26

je pakt het weer netjes aan. ook zo tussen die vrachtwagens. is weer eens wat anders dan een anda he. :P

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 20:49

Wat een leuke merrie! Ze heeft een mooie, ruime draf hoor. Wat fijn dat ze zo koel is en buiten nergens van op of om kijkt. Ik ben benieuwd naar topics die eventueel zullen volgen...

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 23:37

Super! En dit was de eerste keer? Ze leert snel! Moet een topgevoel zijn om zo'n sterke dame toch zo ver te krijgen om te doen wat jij wil. Dit wordt een mooie combi! Is het ook de bedoeling dat het paardje wordt uitgebracht op concours? Ik denk van niet? Er is toch een hele discussie over gaande ivm staarten couperen? Jammer dat dat nog is gedaan bij deze. Maar ja, daar had jij natuurlijk ook niets over te zeggen hè?

Mooie foto's! Zonder meer!

Anouk91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 10:00

Spruitjee schreef:

Ik vind het ook mooi... ;)

Een gecoupeerd paard mag trouwens gewoon op de nederlandse keuringen verschijnen hoor, als ze een legaal couperings document hebben ;)

Verder voor de ts; mooi trekpaard! Ga je naar een najaarskeuring? Kzou dr als de keuring wat meer nadert er wel wat meer aan voeren. Ze hebt mooi beenwerk en zo op de foto te zien ook goede bewegingen! Wat is haar afstamming??

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 11:52

@ iedereen, bedankt!

@ Antoiinette, ja we gaan volgens mij naar een najaars keuring, en ik zal even met de eigenaar overleggen om bij te voeren, en ik zal even om haar afstamming vragen ;)

@ Anouk, 2e keer longeren ;)
Ik zit er wel aan te denken om haar voor de grap een keer te starten op de onderlinge in wijk :P

@ opisop_shop, de manen zijn afgebeten, ze stond eerst in een grote groep andere twenters ;)

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:56

wat een mooi dier zeg!!! :+:

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:57

Als je dat gaat doen, kom ik kijken!

Iphi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 13:03

Staarten couperen is ook in België al jarenlang verboden...

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 13:13

Persoonlijk vind ik dat wel een goede zaak. Waarom moet dat nog hè? Ze zijn er ooit mee begonnen, omdat het voor het werk makkelijker was, maar sommige gebruiken mogen we best afleren. ;) Maar dit paardje is er natuurlijk niet minder om. Ze kan er niks meer aan doen. Waar wordt dit nog gedaan dan in Europa?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 13:17

In Frankrijk. :j

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 20:03

mooie fotos!!

ik vind het bij belgen staart couperen wel mooi. das ook het enige ras waar ik het mooi bij vind. ik vind het gewoon bij die ras horen..

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:16

Leuke foto's, zit een mooie draf bij!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:31

GaelleS schreef:
Spruitjee schreef:

Ik weet het niet, ik heb voor zover ik mij kan herinneren nooit zo een colos met staart gezien :p Maar zelfs als het mooier is zou ik hem toch laten hangen :p

zie mijn onderschrift :D
mooi paardje, heeft mooie gangen op ook :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:50

Da's net als een Rottweiler zonder staart of oren couperen. Het was even wennen toen het niet meer mocht, maar nu kan ik ook dat wel waarderen. En wat dacht je van het couperen van staarten van Jackies? Nee hoor, zo'n staart zit er niet voor niks aan.
Ik heb zulke kolossen ook met staart gezien. Persoonlijk vind ik dat mooier. Die hebben dan de staart mooi opgebonden zitten als ze voor de ploeg lopen. Het hoeft echt niet meer. En voor het mooi, vind ik eigenlijk de slechtste reden die er is.

En toch! Ik ben benieuwd naar de volgende fotosessie... ;) Want ze is natuurlijk wel mooi hoor!

carineken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 00:04

wat aan mooie dame.
hoe groot is ze?
of heb ik daarover gelezen?