Weer eens tijd voor wat voltige foto's

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Weer eens tijd voor wat voltige foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 13:51

Wat onzettend leuk om ook eens wat voltige-foto's tegen te komen op bokt :j
Ik heb er totaal geen verstand van, maar vind het erg knap wat jullie laten zien +:)+

mjlein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 13:56

wow, supergaaf. Wat mooi dat jullie allemaal zo'n vertrouwen hebben in het paardje en in elkaar!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 14:14

Super!! +:)+
Heb een paar jaar terug ook s op een kampioenschap gekeken en 1 team gevolgd en geïnterviewd e.d. (vanuit mn opleiding toen nog) en dat was een hele ervaring moet ik zeggen.
Ik wil veel meer van dit soort foto's/filmpjes zien hier op Bokt :j

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 14:23

He leuke foto's, heb ooit eens tijdens een stage een lesje meegedraait bij het plaatselijke voltige team van die manege waar ik stage liep en heb groots respect hoor!

Liefdesgeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 14:28

Lijkt me heel gaaf om te doen!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 14:30

Wauw wat een geweldige foto's!

Weet jij toevallig of je voltige ook kan doen als kennismaking? Dus als je met een groep komt dat je dan een voltigeles kunt volgen?
Ik heb altijd geturnd en het lijkt mij eigenlijk best wel gaaf om dit eens te proberen!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-10 18:53

Jolliegirl schreef:
Wauw wat een geweldige foto's!

Weet jij toevallig of je voltige ook kan doen als kennismaking? Dus als je met een groep komt dat je dan een voltigeles kunt volgen?
Ik heb altijd geturnd en het lijkt mij eigenlijk best wel gaaf om dit eens te proberen!

Bedoel je bij onze vereniging gewoon een keer een soort van clinic/les :)? Ja dat is zeker mogelijk. Mocht je echt interesse hebben, moet je even kijken op www.voltige-wittegheit.nl. Wij doen dit regelmatig, zowel op onze locatie als ergens anders. Net als demonstraties etc.

Volgens mij doen veel voltige verenigingen dit wel.

De reden dat ik de foto's hier plaats is inderdaad omdat je maar heel weinig voltigefoto's op Bokt ziet. Ik voltigeer nu 8 jaar, maar dit is ook pas mijn 2e topic. Nadeel is vaak dat de foto's niet echt mooi genoeg zijn om te tonen en dat er maar heel weinig wedstrijden zijn om echt te fotograferen. Fotograferen tijdens een training kan uiteraard ook, maar dan trainen we vrijwel nooit zo'n hele kur.

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 18:57

Ziet er goed uit.
Ik zie jullie altijd met de wedstrijden :)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 09:27

Maaikee43 schreef:
Ziet er goed uit.
Ik zie jullie altijd met de wedstrijden :)

Haha grappig, heb even in je profiel gekeken maar inderdaad jullie zie ik ook altijd op wedstrijden :) Leuke pony is Violet :D

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 19:12

Stoer zeg! En het lijkt ook nog allemaal geen inspanning te kosten +:)+

Ik zou het zeker leuk vinden om bv ook foto's van jullie training te zien :j het lijkt me heel leuk om te zien hoe je van het beginnen aan een oefening naar een wedstrijd-versie komt :)

Romeo15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 22:55

ziet er echt super uit zeg! :P

_Mariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 23:03

Prachtig, ik zou het zelf echt nooit durven. Toppie. +:)+

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 09:30

gemske schreef:
Stoer zeg! En het lijkt ook nog allemaal geen inspanning te kosten +:)+

Ik zou het zeker leuk vinden om bv ook foto's van jullie training te zien :j het lijkt me heel leuk om te zien hoe je van het beginnen aan een oefening naar een wedstrijd-versie komt :)

Ik zal eens kijken of ik een keer iemand kan strikken voor trainingsfoto's :P Probleem is alleen dat onze binnenbak heel erg donker is en we trainen - op 2x per jaar na ongeveer - altijd binnen. Meestal beginnen we met wat oefeningen verzinnen op de bok (een soort neppaard). We verzinnen dan gewoon losse oefeningen die we wat gaan trainen. Even later proberen we die oefeningen een keer op het paard en dan komen we er vanzelf achter wat wel en niet lukt (in stap). Dan gaan we flink trainen op dat ene stuk en als het helemaal lukt in stap, gaan we trainen in galop. Vaak beginnen de oefeningen en stukjes simpel en breiden we dat steeds verder uit (dan verzinnen we dat daar nog wel een extra hand los kan, of dat we daar net een wat mooiere overgang kunnen maken enz. )

En het kost behoorlijk wat inspanning :P Ik heb gister weer een keer kur in galop gedaan... Een stukje dat ik nog nooit echt had gedaan. En dat voor het eerst sinds lange tijd. Ik was echt kapot daarna, ondanks dat het maar een heel simpel stukje was!

Edit: Binnenkort krijgen we een mechanische bok, een bok die galopbewegingen simuleert. Dus hopelijk kunnen we dan wat beter oefenen zonder het paard :D

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 09:40

Mooie foto's zeg! Ziet er erg gaaf uit!

Jullie zijn wel lenig allemaal :)

Die foto's van Wassenaar is op manege Santhorst toch? Daar heb ik wat jaren terug nog gestaan.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 09:43

Nessah schreef:
Mooie foto's zeg! Ziet er erg gaaf uit!

Jullie zijn wel lenig allemaal :)

Die foto's van Wassenaar is op manege Santhorst toch? Daar heb ik wat jaren terug nog gestaan.

Ja het was inderdaad op manege Santhorst :) Bedankt voor het compliment en grappig dat jij daar nog hebt gestaan :D

rosa_emmelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 12:16

super leuk om te zien!! lijkt me wel heel leuk om te doen!

succes verder met de wedstrijden.

x

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:25

Hahaha, hier was ik bij!!
Bij foto 10, zie je mij zitten achter het raam (ik helemaal rechts, in zwart\geel trainingspak :D , met mijn team :D .
Egt knap!

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:12

Vind het echt superleuk om te zien, maar ik heb wel een vraagje :)

Schrikt jullie paard nooit eens? Thuis of op verplaatsing, ik kan me voorstellen dat het niet makkelijk is (of misschien wel onmogelijk?) om die schrikreactie op te vangen als je op je paard rechtstaat... Gebeurd dat wel eens?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 20:13

Yellomofoon schreef:
Vind het echt superleuk om te zien, maar ik heb wel een vraagje :)

Schrikt jullie paard nooit eens? Thuis of op verplaatsing, ik kan me voorstellen dat het niet makkelijk is (of misschien wel onmogelijk?) om die schrikreactie op te vangen als je op je paard rechtstaat... Gebeurd dat wel eens?

Vaak worden voltigepaarden toch wel op hun karakter geselecteerd :) En dat betekent dus ook dat veel voltigepaarden vrij koel in hun hoofd zijn. Neemt niet weg dat er wel eens ooit paarden schrikken. Bij zo'n paarden worden vaak oornetjes gebruikt, zodat zij wat minder horen. Bij wedstrijden staat vaak de muziek vrij hard aan dus dat scheelt ook weer. Maar inderdaad, voor je gaat staan moet je wel zeker weten dat je paard niet schrikt.

Moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit heb meegemaakt dat een paard echt heel erg schrok... Wel eens paarden die in verzet gaan, maar vaak zie je dit gewoon aankomen en dan ga je gewoon zitten :)

En goede schriktrainingen zouden ook kunnen helpen, maar dat is bij ons paard niet nodig :) Die kijkt nergens van op.

Edit: het scheelt dat onze paarden naast een vliegbasis staan en dus vaak harde geluiden horen. Ook scheelt het dat er vaak binnen gevoltigeerd wordt :)

FlowerPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:15

Wauw, heel knap hoor!

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:17

Eerder wist ik niet zoveel van voltige, maar heb het laatst gezien bij de Tubbergse Paardendagen. Het ziet er echt gaaf uit! Ook hoe het paard ongestoord verder gallopeerd op één tempo vind ik erg knap!

Knap hoor! :j :D

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:20

Soooowwww das nog es paardrijden hihi. +:)+
Echt heel gave foto's!
Volgens mij áls jullie van het paard vallen dan gaat dat met zo veel gratie dat men het geneens merkt hè? :P
Wat een lenigheid en soeplesse! :wow: +:)+

LoveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 19:50

Super leuk! :D

carineken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 00:03

wat gaaf
het is eens wat anders dan het "standaard" dressuur dit is zeker ook fijn om te kijken

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 11:08

Gister was de grote dag, het NK :D Helaas was de Hippiade voor alle andere takken van de paardensport afgelast dus dat was erg jammer.

's Ochtends was de VET check. Helaas kwam ons paard niet door de keuring heen door een heel stomme fout. Gelukkig konden we toch op een solo paard van onze vereniging starten, maar die had nog nooit voor een team gelopen dus dat was best een beetje spannend. De 1e ronde ging goed, maar de 2e nog veel beter :D Uiteindelijk behaalden we een 4e plaats dus we waren dik tevreden.