Ik heb er totaal geen verstand van, maar vind het erg knap wat jullie laten zien
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Jolliegirl schreef:Wauw wat een geweldige foto's!
Weet jij toevallig of je voltige ook kan doen als kennismaking? Dus als je met een groep komt dat je dan een voltigeles kunt volgen?
Ik heb altijd geturnd en het lijkt mij eigenlijk best wel gaaf om dit eens te proberen!
? Ja dat is zeker mogelijk. Mocht je echt interesse hebben, moet je even kijken op www.voltige-wittegheit.nl. Wij doen dit regelmatig, zowel op onze locatie als ergens anders. Net als demonstraties etc.
het lijkt me heel leuk om te zien hoe je van het beginnen aan een oefening naar een wedstrijd-versie komt

gemske schreef:Stoer zeg! En het lijkt ook nog allemaal geen inspanning te kosten
Ik zou het zeker leuk vinden om bv ook foto's van jullie training te zienhet lijkt me heel leuk om te zien hoe je van het beginnen aan een oefening naar een wedstrijd-versie komt
Probleem is alleen dat onze binnenbak heel erg donker is en we trainen - op 2x per jaar na ongeveer - altijd binnen. Meestal beginnen we met wat oefeningen verzinnen op de bok (een soort neppaard). We verzinnen dan gewoon losse oefeningen die we wat gaan trainen. Even later proberen we die oefeningen een keer op het paard en dan komen we er vanzelf achter wat wel en niet lukt (in stap). Dan gaan we flink trainen op dat ene stuk en als het helemaal lukt in stap, gaan we trainen in galop. Vaak beginnen de oefeningen en stukjes simpel en breiden we dat steeds verder uit (dan verzinnen we dat daar nog wel een extra hand los kan, of dat we daar net een wat mooiere overgang kunnen maken enz. )
Ik heb gister weer een keer kur in galop gedaan... Een stukje dat ik nog nooit echt had gedaan. En dat voor het eerst sinds lange tijd. Ik was echt kapot daarna, ondanks dat het maar een heel simpel stukje was!

Yellomofoon schreef:Vind het echt superleuk om te zien, maar ik heb wel een vraagje
Schrikt jullie paard nooit eens? Thuis of op verplaatsing, ik kan me voorstellen dat het niet makkelijk is (of misschien wel onmogelijk?) om die schrikreactie op te vangen als je op je paard rechtstaat... Gebeurd dat wel eens?
En dat betekent dus ook dat veel voltigepaarden vrij koel in hun hoofd zijn. Neemt niet weg dat er wel eens ooit paarden schrikken. Bij zo'n paarden worden vaak oornetjes gebruikt, zodat zij wat minder horen. Bij wedstrijden staat vaak de muziek vrij hard aan dus dat scheelt ook weer. Maar inderdaad, voor je gaat staan moet je wel zeker weten dat je paard niet schrikt.
Die kijkt nergens van op.
Helaas was de Hippiade voor alle andere takken van de paardensport afgelast dus dat was erg jammer.
Uiteindelijk behaalden we een 4e plaats dus we waren dik tevreden.