Zorro, dressuur a/d lange teugel M1 @ outdoor Heteren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 16:28

Ik zal mezelf even quoten uit een ander topic met dezelfde vraag/verwarring ;)

Eliine schreef:
Volgens mij is het vooral ingesteld omdat de laatste paar jaar ook kinderen van een jaar of 11 meedoen. En sommigen (zoals mijn zusje) steken nog maar net met hun hoofd boven de kont uit :Y) Dus dan is het risico wel iets groter. En ik denk dat ze toen de lijn getrokken hebben tot 18 jaar omdat je daarna officieel geen kind meer bent, en dus meer zelf verantwoordelijk bent voor wat je doet :) Uiteraard kun je nog steeds een schop krijgen, maar dan kun je beter kniebeschermers om doen :D Trouwens, een pony met losse benen, daar Langeteugel ik niet eens mee. Het risico dat je knieën een nare klap krijgen is me dan iets te groot.
Maar wat die cap dus betreft, voor de kinderen gaat veiligheid voor alles :) (en ja als je dan 17 bent voel je je soms een beetje l*llig met je cappie op naast je Shet :+ )

Anoniem

Re: Zorro, dressuur a/d lange teugel M1 @ outdoor Heteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 16:29

Bedankt! :D Wist idd dat het een cap was t/m 18 jaar, maar ik dacht dat het daarna de keuze was hoedje of cap, maar dat is dus niet zo :)

lauraax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 16:56

Wat ziet dat er leuk uit!
En wat is zorro mooi! <3

Heel veel succes verder!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 20:23

Ziet er leuk uit joh!
Ben toch wel naar iets benieuwd, ik blijf namelijk met wijken aan de kant waar je loopt, zie dat jij er dan achter loopt. Heeft dat een reden? (Begrenzen?) Ik doe het wel met begrenzen namelijk, met de teugel maar heb het mijn shet zo aangeleerd dat hij op de teugelhulp wijkt en met de zweep (leg ik tegen zijn kont/lijf) geef ik dat extra beetje, soort van spoor alleen dan vriendelijker. Ik heb hem dan ook aangeleerd als ik aan bijvoorbeeld de rechterkant sta hij naar links en rechts kan wijken.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 09:29

Wow ineens een heleboel reacties erbij :P
Bedankt allemaal en tnx voor de uitleg Eline ;)
@ZusJacobs ik bleef eerst ook aan de zijkant lopen ja, op de manier zoals jij het ook doet. Alleen op deze manier kan ik Zorro idd beter begrenzen aangezien die snel over de buitenschouder wegloopt :) Het is een kwestie van uit proberen wat het beste werkt bij je pony.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 10:16

Zijn daar nog bepaalde regeltjes bij met wedstrijden? Of kan je het gewoon doen op de manier die jij fijn vind?

Bedankt voor je reactie!

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 17:59

Volgens mij zijn er niet echt regeltjes voor hoor :) Ieder doet het op z'n eigen manier..

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 00:22

Oké :)

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:31

Hey, dat is leuk.. Ik had er ook nog nooit van gehoord: lange teugel wedstrijden..

Waar koop je zo'n lange teugel voor je Shet? En qua stokmaat van je Shet, is het makkelijker met een grotere Shet?

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 17:27

Haha dankje :)
Mijn langeteugel komt uit Frankrijk :+ maar je kunt het ook doen met een slofteugel of 2 softgriplijnen aan elkaar maken oid. Of heel goed zoeken op internet, dan kom je ze ook nog weleens tegen. Ze zijn een beetje schaars.
Wat betreft de schofthoogte maakt het volgens mij niet echt veel uit, maar ik heb eerlijk gezegd alleen nog maar Zorro a/d lange teugel gehad..

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:28

ziet er mooi uit joh :D