De klassieke buiging

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: De klassieke buiging

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 13:27

Ik vind het wel flauw aangezien je nogal opgeeft dat het super gaat met een nieuwe methode maar die vervolgens niet wilt vertellen ;)

Vanuit de jambette doe je toch alleen als je 't aanleert? Op het filmpje zie ik dat jouw paarden het zelf al doen als je de oefening vraagt.
Mijn paard kan het ook maar heeft niet het benul om zelf zijn benen uit elkaar te zetten, daar moet ik hem dus steeds bij helpen anders blijft ie steken :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 13:27

Nikki, was het die manier die je toen in het HK topic verteld had? :))

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 13:29

dat doe je ook bij het aanleren ;)
als ze het eenmaal doorhebben dat EERST de benen uit elkaar moeten, dan hebben ze vanzelf zoiets bij elke keer dat de buiging gevraagd word dat de benen uit elkaar moeten ;)

Ik vertel hem allicht wel een keer, maar ik moet eerst nog kijken of hij op meerdere paarden van toepassing is, en hoe andere paarden erop reageren, anders gebeuren er straks ongelukken, en dat is natuurlijk niet de bedoeling ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 13:52

Hmm ja, ik zou denken dat ie het inmiddels weleens door zou hebben, zal wel traag van begrip zijn dan :+

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 13:53

anneliesdj schreef:
Hmm ja, ik zou denken dat ie het inmiddels weleens door zou hebben, zal wel traag van begrip zijn dan :+

Och mijne ook hoor :P Probeert nog steeds haar hoofd er tussen te persen :+ Ach ja haha.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 17:34

dndnlover schreef:
HippoLogic schreef:
Ik dacht dat de klassieke buiging toch echt met het hoofd boven de voorbenen was en niet in de handstand. :o
Ik vind persoonlijk dat het veel mooier en viliger is als het paard niet op zijn hoofd hoeft te staan.

Ze staan niet op hun hoofd, het is enkel het hoofd nog tussen de benen, de volgende stap is dat het hoofd netjes naar voren gaat ;)

de klassieke buiging gaat puur om het buigen in de schoft en de gestrekte stand van de voorbenen :)

Vandaag:
Afbeelding

Hier zie je dat Breezer haar hoofd netjes boven de benen houd terwijl ze verder nog dezelfde stand in de rug en benen heeft ;)

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:37

Volgensmij kietel je hem gewoon! :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 07:10

Dat vind ik er veel beter uit zien. Ik had nergens gelezen (of er overheen gelezen) dat die handstand een tussenstation is.

Mijn pony deed de klassieke buiging uit zichzelf. Ik heb slechts zijn natuurlijke manier van uitrekken na een slaapje op commando hoeven zetten en voila: de klassieke buiging.

Helaas doen niet alle paarden dat. :+

xxNoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:01

Sweet

kisangel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:25

tjah silke x sjimmie krijg je gewoon een super slimme pony van heh:p kan niet anders

ziet er goed uit:)