Sandró springt in het longeerbakje !

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:19

Misschien is een cursus volgens chiron springen iets voor je. Dan kun je er gewoon niet afvallen ;-) . Wij noemen het de cursus voor angsthazen en is errrrug leuk.

Volgende keer je paardje helpen met een afsprongbalkje

nanoeh

Re: Sandró springt in het longeerbakje !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 20:20

cursus volgens chiron ?? heeft dat een site ofzo ?

Ja ga ik zeker doen ! volgende keer word er beter materiaal gebruikt :o

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:31

http://www.wege-zum-pferd.de/artikel/chiron.php

Wanneer je duits kunt leze heb je op deze site wel een leuk overzicht. chiron springen is de methode van de cavelarier vroeger. Je rijdt met hele korte stijgbeugels en je zit in een soort balanszit. Je hoeft bij de sprong niet mee naar voren en je valt na de sprong dan ook niet in het zadel. Is voor beide paard en ruiter zeer prettig. Eerst oefen je de zit droog. Teugels in de knoop en onder andere naar achteren kijken Of je voeten aanraken je merkt dat je je balans niet verliest. Zit je heel vertrouwd paard kan gek doen als ie wil. Als hulp kun je dan nog een riem om de hals van je paard doen zodat je je daaraan vast houd bij het springen. De paarden worden eerst droog geoefend en daarna een hindernis met balken op de grond aan de zijkant die steeds smaller worden zodat je paard automatisch leert in het midden te springen. Dat is heel prettig bij een parcour. Na een weekend konden bij ons mensen een parcour springen die daarvoor pas een cursus voor het rijden gehad hadden en dus nog niet lang op een paard konden blijven zitten ;-)

anna_ziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:54

Wat een mooi paard!

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 19:56

Dinopino schreef:
http://www.wege-zum-pferd.de/artikel/chiron.php

Wanneer je duits kunt leze heb je op deze site wel een leuk overzicht. chiron springen is de methode van de cavelarier vroeger. Je rijdt met hele korte stijgbeugels en je zit in een soort balanszit. Je hoeft bij de sprong niet mee naar voren en je valt na de sprong dan ook niet in het zadel. Is voor beide paard en ruiter zeer prettig. Eerst oefen je de zit droog. Teugels in de knoop en onder andere naar achteren kijken Of je voeten aanraken je merkt dat je je balans niet verliest. Zit je heel vertrouwd paard kan gek doen als ie wil. Als hulp kun je dan nog een riem om de hals van je paard doen zodat je je daaraan vast houd bij het springen. De paarden worden eerst droog geoefend en daarna een hindernis met balken op de grond aan de zijkant die steeds smaller worden zodat je paard automatisch leert in het midden te springen. Dat is heel prettig bij een parcour. Na een weekend konden bij ons mensen een parcour springen die daarvoor pas een cursus voor het rijden gehad hadden en dus nog niet lang op een paard konden blijven zitten ;-)

Hmm.. Duits kan ik niet lezen maar vraag wel of mijn moeder het even vertaald :)

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 19:56

Ik ga morge foto's maken van zijn springles :)..
alvast een foto van vandaag : Afbeelding

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 20:38

oké leuk ;)
ik hoop dat het allemaal lukt maar dat is vast wel zo ;)
wil wel verslag hoor :)) :Y)

annick_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:17

leuk paardje hoor veel plezier met je springles

R_Franke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:45

volgens mij vind ze het wel leuk om even lekker te springen.
Veel plezier

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 19:27

en? hoe is het gegaan?? :o

flappaashaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:26

Prachtig paard! <3
Hoe is het gegaan?