Blomke @ VD

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Re: Blomke @ VD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 10:12

Prachtig paard! En wát een manen! :wow:
Misschien zou je eerst de spagaat aan kunnen leren voor je aan de buiging of het compliment begint. Dan staat ze gestrekter dus kan ze haar gewicht beter naar achteren verplaatsen en dus makkelijker zakkern aan de voorkant! ;)

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 17:26

Bedankt allemaal!
Wb de buiging, daar ben ik al een hele poos mee bezig. Ze vond het eerst al doodeng om haar hoofd tussen de benen te doen zeg maar, dus daar heb ik eerst op getraind, dat ze dat niet meer eng vond.
Ze moet idd meer buigen, maar zo ver zijn we nog niet. Zet haar idd ook wijder neer zodat het wat makkelijker gaat, dat kwartje begint ook te vallen nu ;) Ben al lang blij dat ze dit nu niet meer eng vind. Gewicht gaat al steeds beter naar achteren, maar moet idd nog meer en daar ben ik me van bewust.
We trainen vrolijk verder 8-)

Spaanse pas is niet zo heel moeilijk aan te leren hoor ;)
Als ie aan beide kanten voetje kan, moet je gewoon een stapje verder gaan. Kost misschien wel veel geduld maar ieder paard kan het leren ;)
Je zult toch een stapje naar voren moeten vragen als ie z'n been optilt, 1 pasje maar en dan al belonen.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 18:22

Ik vraag me toch altijd af hoe mensen dat leren aan hun paard, echt knap! Vooral dat flemen, hoe doe je dat dan? Je kan toch moeilijk zijn lip omhoog doen en dan't woord zeggen ofzo? Maar zoals ik zei, echt knap en het ziet er ook nog ontspannen en plezierig voor het paard ook uit! Je lacht trouwens wel knoddig alstie zo een zoen geeft :)

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 18:24

Heel gaaf! En inderdaad, wát een manen zeg, prachtig! :) Ziet er al heeel goed uit! :):)

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 19:25

:D Ze is niet zo heel voorzichtig als ze me kusjes geeft :D Af en toe breekt ze zowat m'n kaak, maar ze bedoelt het wel heel lief <3
Flehmen heb ik haar heel simpel aangeleerd: een snoepje voor de neus en zodra ze de bovenlip bewoog: click en belonen. Dat heb ik uitgebouwd naar flehmen ;) Mijn commando is trouwens geen woord, ik wijs met m'n wijsvinger in de lucht.

PerfectE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 12:55

zo leuk om te zien dit!

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 15:45

Prachtig paard :D! Erg mooi om te zien, vooral de spaanse draf foto's :~

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 20:49

Mooie fries zeg <3
Ziet er ook goed uit, en die spaanse pas en spaanse draf :o
Jij hebt toch ook oeds gehad?! Wij hebben namelijk een nakomeling van hem :)

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 00:00

Dankjewel *D

Ik heb idd Oeds gehad ja. Leuk dat je een nakomeling van hem hebt!! ;)