Springen = normaal... maar springen over liggend paard? :D

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:59

je kan je paard nog zoveel vertrouwen het is en blijft een dier
en dat paard op de grond heeft er heus geen lol in

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:59

ook ik vind t gevaarlijk..
hoeveel ervaring je dan ook mag hebben..
ewat als t paard besluit op t staan..
vind t eigenlijk ook niet wijs van jou om dit uit te spoken met je paarden hoe veel ze je vertrouwen.
gevaarlijke spelletjes door over t paard t springen en zal t zeker niet nadoen..
voltige is wel leuk om t zien

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:02

Teziej schreef:
Snap niet wat dan erger is, met een paard over een ander paard springen, of je pony verkopen omdat je er te groot/ niet meer verder mee komt?! :?
Ik vind dit nogal een rare vergelijking.. en twee heel uiteenlopende onderwerpen ook :?

Dhani

orienta schreef:
ik vind het walgelijk om het zo maar even te zeggen
snap niet wat hier leuk aan is en het is levensgevaarlijk

Ik denk dat TS heel goed weet waar ze mee bezig is! het gaat hier om vertrouwen van bij de kanten.

Ik vind het vreselijk knap! ik doe het je niet na ;)

Reneee_

Ik vind het knap, maar ik zat wel even te twijfelen toen ik je filmpje zag. Natuurlijk, al het paardrijden is "gevaarlijk" maar om nou van mijn paard te vragen om op de grond te gaan liggen om er vervolgens met een ander paard overheen te springen gaat mij ook wel iets te ver.

Het voltige is super om te zien. Dat doe ik je zeker niet na. In stap zal het nog wel lukken (heb aardig wat lessen gehad) maar in galop. Echt knap :)

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:03

Sjukke schreef:
Teziej schreef:
Snap niet wat dan erger is, met een paard over een ander paard springen, of je pony verkopen omdat je er te groot/ niet meer verder mee komt?! :?
Ik vind dit nogal een rare vergelijking.. en twee heel uiteenlopende onderwerpen ook :?

Lees haar reacties hier maar :j

[RIJ-ITP] Mijn nieuwe Paardje

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:03

Maar als we gaan beginnen met: als er wat gebeurt?

Als je op de weg rijdt kan er ook wt gebeuren en kan je met zijn 2en onder een auto terecht komen, moeten we dan maar braaf in de geluidsdichte binnenbak blijven aan een longeerlijn zodat er niks meer kan gebeuren? (bewijze van). Ik geloof echt wel dat hier is over nagedacht, ze heeft de paarden erop getraind en ze vertrouwen elkaar de volle 1000 %.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:04

Ik ben eigenlijk benieuwd waarom je dit persé wilt? Vind je dit soort dingen zo leuk om te voelen hoe goed je band met je paard is? En denk je dat bijv. het paard dat op de grond ligt, er plezier in heeft? Zo ja, hoe merk je dat? :)
Ik ben erg benieuwd naar de redenatie en ik hoop niet dat je weer komt met het argument "we rijden al en dat is onnatuurlijk, dus wat ik doe kan er ook nog wel bij" want dat vind ik een beetje een zwak argument..Ik ben benieuwd naar argumenten voor wat je doet, juist vanuit wat je doet!

CoopersB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:04

Sjukke schreef:
Teziej schreef:

deze begrijp ik ook even niet

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:05

Dhani schreef:
orienta schreef:
ik vind het walgelijk om het zo maar even te zeggen
snap niet wat hier leuk aan is en het is levensgevaarlijk

Ik denk dat TS heel goed weet waar ze mee bezig is! het gaat hier om vertrouwen van bij de kanten.

Ik vind het vreselijk knap! ik doe het je niet na ;)

Waar baseer jij dat op dat TS weet waar ze mee bezig is?
Ik vind er niks knaps aan,levensgevaarlijk voor zowel paarden als ruiters.

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:05

nja om er een ander topic bij te gaan halen ....

Vind het knap! Het is zegt ook wel iets over het vertouwen tussen jou en je paarden, toch vind ik het zelf wel een beetje gevaarlijk. ;)

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:06

KellyZ schreef:

Als je op de weg rijdt kan er ook wt gebeuren en kan je met zijn 2en onder een auto terecht komen, moeten we dan maar braaf in de geluidsdichte binnenbak blijven aan een longeerlijn zodat er niks meer kan gebeuren? (bewijze van). Ik geloof echt wel dat hier is over nagedacht, ze heeft de paarden erop getraind en ze vertrouwen elkaar de volle 1000 %.

Vind dit ook absoluut geen vergelijking!
Over de weg met een paard rijden is ook niet natuurlijk maar dit gaat wel heel ver!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:07

orienta schreef:
KellyZ schreef:

Over de weg met een paard rijden is ook niet natuurlijk maar dit gaat wel heel ver!

Wie zegt dat dit ver gaat? Wie bepaalt dat?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:08

orienta schreef:
KellyZ schreef:

Als u de reactie goed leest staat er tussen haakje's bij bewijze van, hier probeerde ik te laten zien, hoe ik het zie.
De TS vertrouwt haar paarden, bij de voltige kan er ook heel wat gebeuren, maar dat gebeurt niet omdat de twee vertrouwen in mekaar hebben.

Dit is mijn mening.
Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 11-11-09 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:09

ik vind dit te ver gaan!
zover ik weet mag ik best mijn mening uiten!
dat jij het er niet mee eens bent prima maar als jij dan kan even onderbouwen waarop jij basseert dat de TS weet waar ze mee bezig is.

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 22:09

Corelli schreef:
Ik ben eigenlijk benieuwd waarom je dit persé wilt? Vind je dit soort dingen zo leuk om te voelen hoe goed je band met je paard is? En denk je dat bijv. het paard dat op de grond ligt, er plezier in heeft? Zo ja, hoe merk je dat? :)
Ik ben erg benieuwd naar de redenatie en ik hoop niet dat je weer komt met het argument "we rijden al en dat is onnatuurlijk, dus wat ik doe kan er ook nog wel bij" want dat vind ik een beetje een zwak argument..Ik ben benieuwd naar argumenten voor wat je doet, juist vanuit wat je doet!

Eerst begin je met vd, het compliment, het knielen waar je merkt dat je paard het leuk begint te vinden dan ga je verder naar het liggen waar hij zich al helemaal moet geven.
Hij is immers een vluchtdier.
Zodra ik bij hem lig doet hij zijn oogjes toe en ontspant hij zich, dat vind ik juist zo leuk.
Veel ziet hij eigenlijk niet, ik praat gewoon zachtjes egen hem.

Ik beschouw het als een groot vertrouwen in mekaar.
Moest ik hem alleen laten liggen zou hij rechtkomen, dat weet ik en voel ik aan.
Maar als ik bij hem lig maakt het hem eigenlijk allemaal niet uit wat er rondom hem gebeurd, sluit hij zijn oogjes en hoor je een zachte zucht dat hij zich helemaal ontspant.
En dat voelt goed aan, vind het fantastisch dat een paard je dit kan toelaten.

Zippy springt graag, ik wist gewoon zeker dat hij over hem zou springen.
Dat is mijn vertrouwen in hem dat ik uittest en kan ik weer eens zeggen dat ik het juist voor had met wat ik dacht over hem ;)

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:09

Ik heb altijd vol verbazing zitten kijken naar hoeveel vertrouwen je paardjes in jou hebben. En hoeveel mooie dingen jij met je paarden doet, maar dit vind ik tegenover de paarden niet kunnen. Ze vertrouwen op jou, en jij brengt ze op dit moment gewoon te erg in gevaar. Gevaar wat er niet hoort te zijn.

Valt me eigenlijk wel een beetje tegen van je.. :n
Juist omdat ik van jou dacht dat je altijd het beste met je paardjes voor had. Zo schend je het vertrouwen van de beestjes, want vertrouwen doen ze op jou.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:10

KellyZ schreef:
Als u de reactie goed leest staat er tussen haakje's bij bewijze van, hier probeerde ik te laten zien, hoe ik het zie.

je mag wel je zeggen hoor ;)
ik geloof niet dat hier over nagedacht is,wat is hier de lol aan voor de paarden?
als je zo gek met je paarden bent laat je ze ook niet over mekaar heen springen die paarden denken
heus niet goh leuk over elkaar heen springen

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:11

Jammer dat gewone hindernissen weer eens niet genoeg blijken te zijn.. Wat schiet je er nou mee op om over een liggend paard te springen? Een blijk van vertrouwen, ja dat wel. Maar ik denk dat je ook niet voor niets je handen voor zijn ogen houdt.

Ik hoop dat je goed heb nagedacht over de gevaren, er hoeft maar een minuscuul dingetje anders te gaan en de hele boel gaat fout.
Ik geloof dat er nog zát dingen zijn waarmee je jullie vertrouwen kan testen/tonen, ga die eerst lekker doen voordat je met dit soort dingen begint (of dit uberhaupt doet).

Eliza_18

Dit is echt gevaarlijk!
Je paard vertrouwt het dan wel aardig zover te zien, maar het is en blijft een vluchtdier. Stel dat hij/zij schrikt dan lig jij daar echt niet zo veilig meer op dat hoofd! En hij gaat ook echt niet dan rekening met jou houden

tamaramt

je paard heeft erg veel vertrouwen in je; teveel misschien wel en jij maakt er misbruik van en teistert met het lot.
Deze domme trucjes zijn ondoordacht, onveilig en onverantwoord.
de dag dat je paard dat springt, over je andere paard struikelt of niet uitkomt bij de sprong, of je paard welke ligt overeind komt, is de dag die ooit gaat komen en die je jezelf dan nooit kunt vergeven!
je speelt letterlijk met de gezondheid en misschien wel het leven van je paarden.
Dat vind ik persoonlijk en met mij vele anderen echt niet kunnen en zo hoor je niet met dieren om te gaan

Wiwabalia

orienta schreef:
ik vind dit te ver gaan!
dat jij het er niet mee eens bent prima maar als jij dan kan even onderbouwen waarop jij basseert dat de TS weet waar ze mee bezig is.

U mag uw mening best uiten hoor. Dat doe ik ook.

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 22:11

orienta schreef:
ik vind dit te ver gaan!

Omdat ik dat zeg en ik weet waar ik met bezig ben ;)

Ik snap niet waarom je je zo zit op te jagen...

Anoniem

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-07-23 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:12

Jij kent je paard het best en als jij zegt dat hij ontspant dan neem ik dat aan :) Ik kan moeilijk komen kijken of het klopt ;)
Mooi dat je dit met je paarden kan, ik hoop dat het niet een keer fout afloopt, want die kans zit er IMO ook dik in..