Jeetjee!!! wat ziet het er leuk uit! Ik ben ook helemaal gek op voltige, heb er les in gegeven op een manege en zelf het paard ervoor beleerd. Hoop ooit het weer op te kunnen pakken!
Ik zou even kijken naar de bijzetteugels, vaak worden die namelijk aan de zijkanten van de beugel vast gemaakt, dan heb je dus twee bijzetteugels zit je niet onder de buik verder.
Knap hoor, ik heb een keer voltige gedaan, maar vond het echt ontzettend moeilijk Erg leuke pakjes ook
Valena
Geplaatst: 21-10-09 11:59
Wat zijn jullie al leuk bezig, zeg!
Mijn advies met betrekking tot het dekje is, leg het wat verder naar voren en/of maak het korter. Nu is het te groot en die singel in de flank is echt niet fijn voor de pony, al accepteert hij het misschien braaf! In principe ligt het dekje voor over de schoft en achter tot de lendenen.
En wat bijzetten betreft, denk ik dat je met touwtjes kunt werken of met gewone bijzetteugels als je dat liever wilt. In ieder geval zou ik netjes aan de zijkanten bijzetten, want dan heeft de pony meer steun. Wil je perse laag bijzetten, dan kun je de touwtjes tussen de voorbenen laten komen en dan aan de voltigesingel vast.
Als de galop nog niet even stabiel is, probeer dan ook regelmatig zonder voltigeurs te longeren en werk ook onder het zadel aan de galop.
Muiske07 Als het goed is is er ergens een filmpje van ons. Maar daar zou ik dan even achteraan moeten. Zal kijken of ik die gemaild kan krijgen, als ie er nog is.
Madebymoi Bedankt, wij zijn ook erg blij met de pakjes
IrisLove Ik zal het even voorstellen aan de eigenaar, of zij het goed vind om dan de bijzet aan de zijkant te zetten. En even kijken hoe die daar dan op loopt. Onder het zadel word er wel veel gewerkt aan de galop. Opzich doet ie het allemaal heel braaf aan de longeerlijn, maar de ene keer net iets voorwaartser dan de andere keer, dat is meer het probleem. We zullen ook nog even naar de pad kijken, eerst doen we m nog even andersom plaatsen. Bedankt
inderdaad even kijken voor bijzetteugels.. dan een onder de buik.. zit voor de pony ook wat fijner.. Je kunt ook het kleedje/dekje een stuk verder naar voren schuiven.. want hij is eigenlijk een tikje te groot voor de pony
en kwa oefeningen.. let op de tenen en doe je kin omhoog (heb maar kak) hahaha..
allerlei tips/commentaar.. maar geef zelf les en doe dit ook 13 jaar maar verder vind ik het heel erg leuk.! mag ik vragen waar de singel weg komt.? ik zoek een goedkopere voor op onze bok.. alleen zijn die zo duur
Maakt niet uit hoor, is alleen maar fijn als je tips en commentaar krijgt waar je wat een hebt. Ik bedoel, we doen het ons ook alleen maar zelf aanleren. En echt verstand hebben we er ook niet van We proberen idd wel op onze tenen enzo te letten, en misschien idd kin meer omhoog. Voor de volgende keer gaan we hier ook aan denken!
De singel komt dacht ik uit Frankrijk, beetje ver dus. Misschien via een online shop?
Astaloca
Geplaatst: 22-10-09 16:04
Ziet er leuk uit, leuk zo met die achtergrond! 1 tip voor dat meisje met van de 3e echte fotos van boven, rug niet zo HOL maken, veeel rechter! Kan ze het ook langer vol houden
Klopt idd. Maar het was een best moeilijke oefening. Meisje had behoorlijk last van dr knie. Maar volgens mij was ze hier nog bezig met 'opklimmen' ik dacht dat ie daarna rechter was. Maar er kan nog zoveel beter. Ook jij bedankt voor je reactie
Het is inderdaad maar een moment opname, maar voor zover ik zag
djengiz
Geplaatst: 22-10-09 17:40
Anton
ik heb echt geen verstand van Voltige, maar echt super knap van jullie doe maar de groetjes aan de meiden
MaNdiii
Geplaatst: 22-10-09 17:45
Ziet er leuk uit. Zeker met jullie pakjes nu is het net echt:P
vappiegek
Geplaatst: 22-10-09 17:47
stoer. ook knap hoe jullie dat doen. en de pakjes zijn ook kei leuk. maar ik kan voltige egt van geen meter.
Mandy_B
Geplaatst: 22-10-09 20:57
Woow echt super knap ik doe het jullie echt niet na! het is echt jammer dat jullie er niet verder mee kunnen zeg maar!
Marouscha14
Geplaatst: 23-10-09 15:41
Ziet er leuk uit! Maar jullie moeten nog veel oefenen, ook veel grondwerk, het is nu allemaal een beetje ongespannen en het moet er natuurlijk wel leuk uit zien! Je kan ook acrogym oefeningen gebruiken
Springlady - Maakt niet uit hoor, van commentaar en tips leer je alleenmaar. Maar heb t filmpje trouwens gezien, en daar blijft er ook nog een iets holle rug over. Dus totzover, goed gezien, haha.
Djengiz - Ik zal de groetjes doen
ManDiii - Ja, de pakjes doen het m, daardoor lijtk het nog wat.
Vappiegek - Ach, wij doen ook maar wat. Wij kunnen het ook niet echt, zoals ze het op de wedstrijden doen.
mandy_B - Dankje
Marouscha14 - Acrogym oefeningen hebben we idd ook al eerder als tip gekregen, maar alsnog bedankt. Wat bedoel je met je ongespannen? Dat het net te relaxt is?