Hoezo een nuchter paard?????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 17:34

Hihihihi, is het familie van die van mij? Die kijkt alleen verwonderd op van bellenblaasbellen. :+

Daar kan je ook letterlijk een bom bij afschieten (carbitbus) en dan staat hij er ook bij te kijken van :z

Nijntje1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 17:37

Nou ik zou er lekker van genieten.
En misschien ontdek je onderweg op een wandeling samen met hem nog iets.
Je hebt namelijk al super veel met hem gehad. Leuk!

Maar hartstikke leuk dat dat allemaal lukt man!! Dan is het werkelijk een golden boy...

carolina1278

Re: Hoezo een nuchter paard?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 17:51

Gelukkig, ik ben niet de enige met zp'n paard :)
Die van mij schrikt ook nergens van, en voordat ik het zeil goed en wel op de vloer had liggen stond hij eral bovenop, zo van wat is dat vrouwtje, kun je dat eten???

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 19:31

Bedankt allemaal voor jullie reacties :D .
Ondertussen heb ik iets gevonden wat hij eng vind, een skippybal die recht omhoog word gegooid, als hij het zelf niet doet _O- .
Ook vond hij de eerste kennismaking met een werkende maïshakselaar wel spannend, maar toen hij zag dat ik op mijn gemakje bleef staan, werd hij weer rustig. Toen het spul even later weer voorbij kwam, waren de vogeltjes in de lucht alweer een stuk interessanter om te bekijken :+ .

@NoaSky, ik volg niet precies een programma. Ik heb wel diverse grondwerkboeken gelezen, en ook een paar keer les gehad van mijn toenmalige instructrice.

@criollolover, ik heb geen idee wat zijn afstamming is.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:34

Balonnen aan een lijn spannen en er onderdoor laten lopen?
Of ze op afstand laten knappen en steeds iets dichterbij?

Tja en anders maar door een brandende hoepel ofzo whahaha ;)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 19:42

Van ballonnen is hij ook niet onder de indruk :D . Het zal toch de brandende hoepel worden vrees ik :P .

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 20:42

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 21:43

Ook nog een idee inderdaad. Maar dat zal ik dan wel moeten doen als de rest binnen staat _O-

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:53

Blaffende honden? Fietsen en met name ligfietsen met vlaggetjes! Brommers, scootmobielen, buggy's. Wat gebeurd er als je langs een wei met koeien loopt? Die van mij vindt dat dus vreselijk eng. Vooral als die koeien nog mee gaan rennen ook. Ook moeten we langs een beekje buiten en als het veel geregend heeft, heb je kleine watervalletjes. Dat vindt mijn paardje ook niet zo leuk. En zij is bang voor water. Gaat niet door het water als het echt niet hoeft. Loopt of springt over plassen. Bij ons heb je van die stroomkastjes (grijs met een rood lampje boven op) en die kastjes zijn soms ook heel erg eng. Er zijn dagen dat mijn paard er zo langs loopt, maar er zijn ook dagen dat ze daar van moet schrikken.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 22:09

Blaffende honden vind hij best interessant eigenlijk. Van de week wil ik even naar een weiland met koeien lopen. Hij had ze van de week van een afstand al gespot, en wilde er eigenlijk naar toe.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:14

Haha, wat heerlijk om te zien :D Ik vind nuchtere paarden altijd zo droog. Bij ons op stal staan er ook zo een paar, terwijl die van ons altijd al aan de andere kant van de bak staan als er nog maar een plasje op de grond ligt :')

snoezzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:19

Inruilen voor een 14 jarige merrie die al schrijkt van een platic zakje in de struiken??? :P

snoezzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:20

Of hurkende mensen?....helemaal als ze naast een buggy hurken:'oh, kijk eens, een paardje...'

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:40

geluid van een trein opnemen ? Leren om met z'n hoeven in een emmer water te staan (of mss eerder een lage waskom) voor 't geval dat medisch ooit nodig is ? Wat vind ie van de tuinslang ?

euhm... verder mag ie hier eens komen uitleggen hoe hij dat doet, zo dapper zijn. :) Zalig zeg.

merensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:46

Kan dat paard van jou geen cursussen gaan geven? Die van mij schrikt eerst van iets, en daarna nog een keer als het een centimeter verplaatst is en vervolgens krijgt ze de stuipen als het enge weer weg is gehaald......
Heerlijk zo'n paard als jij hebt zeg.
Misschien als hij gaat puberen dat het leven er anders uit ziet?

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:50

Zalig beestje heb je!

Over balkjes lopen doet hij zeker ook? Maar kan hij het ook achteruit? De mijne vond dat ineens wel spannend.
Over een matras lopen is ook altijd leuk :D
Euh....
Zijn trouwens geluidcd'tjes te koop ook (of te huur in de bibliotheek ;) ) daar kan je al iets mee doen, zoals jokari al voorstelde... sommige paarden worden al gek van geluid in een bepaalde hoek van de bak (en je kan altijd testen of het luider misschien wel eng is ;) )...
Buggy's zijn ook leuk, ligfietsen, steps, fietsen... als ze opstal een tractor hebben, kan je die in de piste altijd eens toevallig tegenkomen... De mijne is dat ondertussen al gewend :D
Door een gordijn van linten gaan, maar zal voor hem waarschijnlijk ook geen uitdaging zijn...
Je kan ook aan de slag met kegels, hoepels, zwemnoedels, ballen (misschien is hij wel een voetbaltalent!),...
Je kan ook leren je paardje te laten apporteren... Handig als je later tijdens het rijden je zweep eens laat vallen ;)

Je kan hem natuurlijk ook altijd versieren met slingers en ballen voor je kerstfoto's :D
Laatst bijgewerkt door Bijke op 14-10-09 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:50

Grappig, die van mij is net zo nuchter.. ook nog nooit ergens van geschrokken of onder de indruk geweest..

Ik doe ook altijd van dit soort dingen, zeil over haar heen etc, maar nee, ik krijg haar ook niet op de kast..

Zelfs op straat is ze hondsbrutaal, loopt overal op af als ze de kans krijgt, verkeersborden, geparkeerde auto's, mensen, altijd "moet" ze het even aanraken..

Tijdje geleden stopte er een busje om de weg te vragen, draait raampje open en ja, hoofd naar binnen natuurlijk, mensen zaten met zijn tweetjes op de bijrijderstoel.. :+

Toch wel prettig, zo'n paard.. en vooral ook grappig onderweg.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:23

Tijdje geleden stopte er een busje om de weg te vragen, draait raampje open en ja, hoofd naar binnen natuurlijk, mensen zaten met zijn tweetjes op de bijrijderstoel.. :+

_O- _O- _O-