Menno (Fries) @ Niet-actieve VD

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 19:02

Sissi87 schreef:
Ik vind het echt levensgevaarlijk dat je voor je paard gaat zitten, echt waar dat snap ik niet. En wat je in mijn ogen fout doet is overal een snoepje voor geven. Ik zie in het filmpje al dat ie soms al vooruit denkt en begint te bedelen... niet echt de bedoeling lijkt me..

Ik heb 't filmpje nog eens gekeken en ik ben eigenlijk wel héél benieuwd waar je dat bedelen dan ziet? Kun je me dat even vertellen? :)
Ik zie het 2 keer en ik negeer het dan ook volkomen, de beste manier ;)

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 20:23

Wat een geweldig stel :D.
Het ziet er harstikke leuk uit en ik vind dat Menno al veel kan na pas en half jaar :)!

Ik heb er ook weleens over gedacht te beginnen met mijn 13-jarige pony, maar twijfel nog steeds :=. Zou wel zeer goed zijn voor onze band :j.
Sommige mensen reageren echt belachelijk op dit topic vind ik, je doet het prima +:)+. Gewoon negeren zou ik zeggen :D!

Myca

Re: Menno (Fries) @ Niet-actieve VD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 20:36

Ik heb met plezier naar je filmpje gekeken, jullie zijn een leuk stel om tie zien.
Mooie achtergrond muziek trouwens.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 06:38

Natalie1993 schreef:
Wat een geweldig stel :D.
Het ziet er harstikke leuk uit en ik vind dat Menno al veel kan na pas en half jaar :)!

Ik heb er ook weleens over gedacht te beginnen met mijn 13-jarige pony, maar twijfel nog steeds :=. Zou wel zeer goed zijn voor onze band :j.
Sommige mensen reageren echt belachelijk op dit topic vind ik, je doet het prima +:)+. Gewoon negeren zou ik zeggen :D!

Dank je! :)
Ik ben al ruim een jaar bezig hoor! ;)
Ik zou het ook zeker aanraden, het is zo leuk om te doen, niet alleen voor je paard maar ook voor jezelf, het is eens een keer iets anders! :j

Dankje Myca! :D
Muziek is van Within Temptation-The Swan Song! :D

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 06:46

Ik vind het ook een leuk filmpje :D Jouw Fries is ook een beetje een portretje of niet? Die van ons ook en dat is zo vreselijk komisch :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 06:58

Jaa inderdaad, doet net waar hij zin in heeft maar is wel vreselijk grappig en lief. Soms dan bedelt hij en dan gaat hij dus 'mooi' staan (=aan de teugel op commando) en die ogen dan.. Ohh zo groot en vragend; 'Mag ik nou iets lekkers?' Negeer ik natuurlijk altijd! :D

Of dan lig je lekker in de wei, komt hij naar je toe en pakt hij de zweep op en laat die boven je vallen.. of hij gaat je helemaal aflikken..

Jaaa, 't is me dr eentje! :D

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 07:04

Sissi87 schreef:
Ik vind het echt levensgevaarlijk dat je voor je paard gaat zitten, echt waar dat snap ik niet. En wat je in mijn ogen fout doet is overal een snoepje voor geven. Ik zie in het filmpje al dat ie soms al vooruit denkt en begint te bedelen... niet echt de bedoeling lijkt me..

waarom zou het levensgevaarlijk zijn, als je je paard kent en elkaars vertrouwen hebt dan kan je er ook onder gaan liggen. je wekt bij mij niet de indruk dat je weet waar dit over gaat Sissi87. en het is niet verkeerd voedselbeloning te geven hoor, zolang je maar weet hoe en wat je moet belonen. ik ben ook best fanatiek met mijn paard en hij is op zich erg gedisciplineerd maar ook hij vergeet dit soms en vraagt om beloning...wel dan geef ik het hem ook niet. het is jammer dat zo weining mensen afweten van wat positief trainen inhoud, en dat is jammer want dan zouden er meer paarden minder mensenproblemen hebben...
Hannah, leuk filmpke!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 08:42

Bari schreef:
Sissi87 schreef:

waarom zou het levensgevaarlijk zijn, als je je paard kent en elkaars vertrouwen hebt dan kan je er ook onder gaan liggen. je wekt bij mij niet de indruk dat je weet waar dit over gaat Sissi87. en het is niet verkeerd voedselbeloning te geven hoor, zolang je maar weet hoe en wat je moet belonen. ik ben ook best fanatiek met mijn paard en hij is op zich erg gedisciplineerd maar ook hij vergeet dit soms en vraagt om beloning...wel dan geef ik het hem ook niet. het is jammer dat zo weining mensen afweten van wat positief trainen inhoud, en dat is jammer want dan zouden er meer paarden minder mensenproblemen hebben...
Hannah, leuk filmpke!

-Tuurlijk, het blijft een vluchtdier en kan altijd schrikken maar dat is me in die 3 jaar nog nooit overkomen en hij is erg koel in 't koppie dus zie 'm dr niet snel voor aan! ;)
-Inderdaad! +:)+ Hij weet heel goed dat bedelen geen nut heeft! ;) Hij doet 't weleens maar ik heb geen happerig paard omdat ik erg consequent ben met het belonen, hij weet dat pas NA de click de beloning komt en om die click te krijgen moet hij een kunst goed uitvoeren! ;)
-Ja! Jammer dat veel mensen 't nog steeds op de manier doen met alleen corrigeren van 't slechte gedrag ipv het slechte gedrag te negeren en te belonen voor 'goede gedrag! :j

_NoralyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 08:54

He, wat gaaf ziet het eruit. Het leukste vind ik nog wel dat je het in zijn natuurlijke omgeving doet, compleet met ander paard in het weiland! Bemoeit dat andere paard zich er nooit mee?

Ik vind het niet gevaarlijk als je er voor gaat zitten, ik bedoel als je zoiets gevaarlijk vind kun je beter ook niet meer gaan rijden want daar kan je ook afvallen?
Mocht zo'n paard waarmee je zo'n sterke band hebben, schrikken, zou die echt nog wel letten op wat er voor hem zit/ligt weet ik veel!

En de reactie dat elk paard dit zou kunnen slaat helemaal nergens op. Je ziet echt interactie tussen deze twee, paard let op het baasje, baasje op het paard.
En ik vind het juist goed dat je hem zoveel beloont! Het paard doet toch ook moeite voor die kunstjes, dan mag die ook wat lekker hebben ;)

veel succes verder!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 09:02

Dat vind ik nou ook! :) Als hij doet wat er van hem gevraagd word word hij daarvoor beloond, hij kan immers ook kiezen om niet mee te werken! ;)
Nyk ('t andere paard) geef ik altijd een likblok waar hij zich lekker mee bezig houd... natijd kwam hij wel even kijken of hij ook wat lekkers mocht en heb met hem ook wat gespeeld. Een likblok is noodzakelijk anders heb ik 'm aan m'n kont hangen! :D

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 09:03

Erg veel respect voor je hoe je zo met je fries bezig bent,lijkt me erg moeilijk ;)
Super mooie Fries,vind het er heel mooi uitzien :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 09:10

Dank je! :)
Het is niet zo moeilijk hoor, het scheelt dat Menno graag leert en voor je wil werken (al gaat dat meestal niet zo heel actief maar toch! :D)

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 09:59

Sissi87 schreef:

Vind ik nu toch wel overdreven hoor :+

Rustig filmpje doe vooral zo verder,

zou eens tussen zijn benen gaan liggen, doe dat ook :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 10:10

Heb even in je profiel gespiekt, zie dat je onder je paard ligt als hij op 't blok staat, ik loop zelf alleen maar onder 'm door als hij op 't blok staat.. laat5 ik dat liggen maar niet doen! :+

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:36

Hannah_Menno schreef:
Heb even in je profiel gespiekt, zie dat je onder je paard ligt als hij op 't blok staat, ik loop zelf alleen maar onder 'm door als hij op 't blok staat.. laat5 ik dat liggen maar niet doen! :+

hier kan ik even zelf ook wat over vertellen...ook ik laat m paard op het blok stappen en dan de jambette doen edg maar ooit waren we aan het trainen en ik lag er voor het blok, helaas door een of ander slechte ondergrond kantelte het blok naar voren en ja...viel pcz mijn kant op, met paard en al, ik bleef gewoon liggen rolde me wel op want wegspringen had geen nut meer...en mijn paard? ondanks dat ie blok tussen de voeten had gekregen en zelf ook schrok, draaide hij nog in de lucht weg om mij niet te raken...ik was toen zwaar onder de indruk, zo veel dus over respect en vertrouwen ( en dan bedoel ik wederzijds) . hij stond toen uiteindelijk lam geschrokken aan de andere kant van de bak, maar ik deed hem aan de leadrope om hem dus meteen weer erop te laten stappen nadat ik hem gerust gesteld heb...en ja hij doet het weer! maar ik ben nu wel voorzichtiger mbt hoe ik het blok goed op de grond plaats. Mensen die aan VD doen weten als ze dit verhaal lezen waar ik over praat... ;) je krijgt terug wat je geeft, geef je vertrouwen kan je alles doen met je paard.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:45

Ik vind het heel leuk wat je doet, maar ja ik sta altijd open om andere dingen met je paard te doen dan er alleen maar op te zitten. Juist met deze bezigheden krijg je een leuke band met je paard en geen betere manier om vertrouwen in elkaar te krijgen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 11:49

Bari schreef:
Hannah_Menno schreef:

hier kan ik even zelf ook wat over vertellen...ook ik laat m paard op het blok stappen en dan de jambette doen edg maar ooit waren we aan het trainen en ik lag er voor het blok, helaas door een of ander slechte ondergrond kantelte het blok naar voren en ja...viel pcz mijn kant op, met paard en al, ik bleef gewoon liggen rolde me wel op want wegspringen had geen nut meer...en mijn paard? ondanks dat ie blok tussen de voeten had gekregen en zelf ook schrok, draaide hij nog in de lucht weg om mij niet te raken...ik was toen zwaar onder de indruk, zo veel dus over respect en vertrouwen ( en dan bedoel ik wederzijds) . hij stond toen uiteindelijk lam geschrokken aan de andere kant van de bak, maar ik deed hem aan de leadrope om hem dus meteen weer erop te laten stappen nadat ik hem gerust gesteld heb...en ja hij doet het weer! maar ik ben nu wel voorzichtiger mbt hoe ik het blok goed op de grond plaats. Mensen die aan VD doen weten als ze dit verhaal lezen waar ik over praat... ;) je krijgt terug wat je geeft, geef je vertrouwen kan je alles doen met je paard.

Inderdaad, alles wat je geeft krijg je driedubbel terug! ;)
@Astridelise; Je hebt helemaal gelijk! :D Vind 't zelfs leuker dan rijden!

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:51

ik vind het ook veel leuker dan rijden en ik moet eerlijk zeggen dat we best fanatiek zijn met VD en elke dag trainen maar goed, dat is persoonelijk denk ik, de een doet het gewoon even omdat ie het leuk vind en wij willen kijken wat wij hiermee kunnen behalen, we bedenken dan ook steeds nieuwe dingen om te oefenen, en dat maakt VD zo leuk vind ik dan.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:03

vooral zo doorgaan. :j
ziet er erg leuk,ontspannen,vriendelijk uit.

en die rollkur........ _O- geweldig,en dat allemaal voor een snoepje :+
misschien brengt het mensen wel op iedeen :D

lekker jullie ding zo blijven doen,en vaker filmpjes plaatsen. :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 12:06

Jaaa! zie je het voor je? _O-
Geen getrek meer aan de teugels, alleen nog maar ruiters die 'mooi, mooi mooi' zeggen! :') (Het commando)

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:08

Hannah_Menno schreef:
Jaaa! zie je het voor je? _O-
Geen getrek meer aan de teugels, alleen nog maar ruiters die 'mooi, mooi mooi' zeggen! :') (Het commando)

moet er wel om lachen bij het idee :+ ook ik doe de verzameling maar dan zonder commando, ik werk op lichaamstaal en steek m borst vooruit en ja hoor, meneer verzameld mooi en word zo rond als wat. zal wel wat wezen als er ruiters waren die tijdens de proef mooi mooi mooi roepen :+ haha.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 12:09

Ik hoef eigenlijk ook geen mooi meer te zeggen aangezien hij 't doet als ik aan zijn linkerkant ga staan maar ach, voor 't idee! :+

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:10

ja op een gegeven punt is het klaar en kan je de commandos ook loslaten, ik heb ze in begin ook gebruikt maar nu niet meer, alleen als ik iets nieuws aanleer, maar het idee... :+ is toch best grappig.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 14:06

Precies, ik [***] eigenlijk zonder commando's zit ik me nu te bedenken.
vinger over neus = fleem. Ik zeg daar eigenlijk nog wel fleem bij maar het hoeft niet. Hand omhoog = shake, zeg ik niks bij. Hand op schouder=Jambette, zeg ik ook niks bij. Schuin voor Menno staan en zijn benen aanwijzen = Spagaat, had ik sowieso nooit een commando bij. Bij het steigeren zeg ik nog wel hoog.
Op blok heb ik ook geen commando voor. Bij Mooi zeg ik het meestal nog wel maar als ik alleen al aan zijn linkerkant ga staan weet hij het al. achter hem staan = turn..

Als ik zo kijk vertel je inderdaad meer tegen je paard met je lichaam dan wanneer je dingen zou zeggen. Hij zal nooit de Jambette doen als ik voor hem sta en 'voet' zeg.. (eerst ons commando voor de Jambette ;))
Grappig dat je je zo met je paard ontwikkeld dat je alleen je lichaam nog maar nodig hebt! :)

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 17:26

ja hannah het gaat in loop van de tijd automatisch denk ik, bij ons is dat net zo...als ik zijwaartsgangen vraag dan buig ik zelf ook m lichaam mee of steigeren dan maak ik me groot en ga zo maar door. alleen het principe van het hoefrekenen gaat wel even iets anders, dit is puur fijngevoeligheid. combinatie van lichaamstaal en gevoel/gezonde spanning opbouwen om een oefening te doen zeg ik altijd dan. paarden zijn meesters in non verbale communicatie, vooral met VD kom je daar echt wel achter, als ik dan soms mensen zie schreeuwen en doen naar hun paard dan snap ik daar niks van, terwijl er gewoon miscommunicatie is ontstaan omdat men vaak ook onbewust met het lichaam iets aangeeft waar het paard weer op reageerd. ik heb nooit met een clicker gewerkt trouwens, altijs eerst stem en dan lichaamstaal.