1,5 jaar VD met Vienna...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 1,5 jaar VD met Vienna...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 20:46

Wauw, super knap +:)+

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 21:27

Ben eigenlijk wel beniewd hoe je zulke dingen leert.. :D kun je dat ergens vinden?

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 10:01

toch wel mooi dat ze het kan

en eu, ik denk dat ieder paard wel eens protesteert of eens een mindere dag heeft.

en was de zweep niet het verlengde van de hand, als een bepaalde handeling met de zweep op cue staat met een beweging op truc van het paard, ja dan meot je die zweep wel nog hebben omde oefening uitgevoerd te krijgen (er kan wel verandererd worden van zweep, korter bvb en nadien geen, maar dat duurt dan weer een tijdje)

mooi hoor dat Vienna dat voor je wilt doen

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 10:08

Keandra schreef:
toch wel mooi dat ze het kan

en eu, ik denk dat ieder paard wel eens protesteert of eens een mindere dag heeft.

en was de zweep niet het verlengde van de hand, als een bepaalde handeling met de zweep op cue staat met een beweging op truc van het paard, ja dan meot je die zweep wel nog hebben omde oefening uitgevoerd te krijgen (er kan wel verandererd worden van zweep, korter bvb en nadien geen, maar dat duurt dan weer een tijdje)

mooi hoor dat Vienna dat voor je wilt doen

Klopt :) Bij VD gebruikt vrijwel iedereen (vele iig) de zweep als verleningen. Slaan of meppen is daar niet bij! :n Zo ben ik al eens beschuldigd van matrelaar omdat ik een beentje vroeg met een zweep! Typisch Pennymeiden! := Vind het ook écht vet, knap hoor! *D

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 22:31

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 12:03

Wat leuk!!! En wat is ie groot als ie steigert! :j :0

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 12:11

knap dat je het doet, ik doe het je niet na.
vraag me ook af of je de hulpen wel correct geeft, als ik kijk naar de foto van de spaanse pas.

vind wel dat je paard in wat mindere conditie is.
op een foto zie je zelfs nog de opgedroogde strond zitten en vind het paardje wat aan de dunne kant (niet mager maar dun).

Die stijger foto is de moeite waard om af te drukken.

mizzpoez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 12:29

Pashon schreef:
vraag me ook af of je de hulpen wel correct geeft, als ik kijk naar de foto van de spaanse pas.

Mag ik vragen wat de correcte hulp is voor de Spaanse pas?

Die van mij heb ik het geleerd door mijn zweepje op zijn bovenbeen te leggen zodat hij met dat been zo'n pas zet.
Maar ik had het ook kunnen aanleren dat als ik zijn linkeroor aanraak hij met dat been zo'n pas zet en dat later verfijnen met alleen nog het kijken naar het linkeroor, gevolgd door zo'n pas.

Ben gewoon benieuwd, denk nooit na eigenlijk of iets heel erg correct is qua hulp, als het werkt werkt het toch?

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 16:30

pas en naar het been wijzen, maar in stap heb ik 2 verschillende manieren, ernaast lopen en zweepje zacht benen aan raken, of ervoor en bij elke pas hand omhoog

OHZ: handen losser & iets omhoog en met je voeten elke pas iets naar voor, begin commando 'PAS" en daarna elke pas clicken met je tong ;)

@ Pashon:
ik weet het van de mindere conditie, maar je had haar niet willen zien toen ze bij mij kwam ...
en daarvoor was het echt een skelet..

ze is nu vol en vol bespiering :D:D

Anneliees_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 15:07

Wauw, ziet er echt heel leuk uit om te doen ! :D
Je hebt vast veel succes gehad op je eerste show ? :P

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 18:33

Ziet er goed uit, ik vind die spagaat erg grappig en de steigerfoto is super! Wat een prachtpaard ook. :+: