claudianoa schreef:lekker laten lopen, hij is bijna drie jaar en er zijn genoeg paarden van 2,5 die al voor de wagen staan en er niks aan overhouden. is wel goed voor dat dikke lijfje!
En waarom zou het goed zijn als meer mensen het doen, een gemiddeld paard is pas uitgegroeid op zijn 5de. En dan heb ik het over fysiek en mentaal. Dit is imo al teveel gevraagd voor een nog 2 jarig paard. Ook al zou die net 3 zijn zou ik hier nog niet mee bezig zijn.
De pony is nog overduidelijk baby en dit is gewoon volwassen werk. Laat de shet eerst mentaal dingen leren en dan fysiek aan de slag. Dus veel spelen, leuke hindernisjes maken waar de pony door heen moet of een zeil waar die over moet en door etc. Zo leert die spelenderwijs én krijgt beweging. Ts. ik begrijp dat er verschillende maten shetten zijn qua breedte hoogte lengte en gaat zo door, maar deze pony is overduidelijk te dik voor zijn bouw én leeftijd. Probeer de pony zoveel mogelijk beweging te geven zonder te veel te vragen. Veel plezier nog met de knapperd! Wat het zeker is hoor 
Edit] is het geen mogelijkheid als hand paard mee te nemen? Bij rustige bosritjes? Of als je gaat hardlopen?