Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

KoudbloedKim schreef:Dankje.
De kans dat één van de longeerlijnen onder het zadel komt te zitten, is niet zo groot.
Ik hou de lijnen namelijk erg laag en aangezien Kim zo groot is, blijft de lijn om haar achterhand zitten.
"
En als jouw paard het op een lopen zet, heb je nu eenmaal weinig te vertellen. Van 1000 kg win je niet zo snel.
KoudbloedKim schreef:Dankje.
Over je tip: Ik sta helemaal open voor tips van ervaren menners.
De discussie met 'Echwel', was iets persoonlijks.
De kans dat één van de longeerlijnen onder het zadel komt te zitten, is niet zo groot.
Ik hou de lijnen namelijk erg laag en aangezien Kim zo groot is, blijft de lijn om haar achterhand zitten.
Maar goed, het tuig komt deze week aan als het goed is.
Ik heb dit topic eigenlijk geplaatst omdat ik zo supertrots op mijn paardje ben en ik het voor later ook leuk vind om op dit topic terug te komen.
Iets van:"Zo was het toen, en zo is het nu."
Ze is gelukkig inderdaad goed onder controle te houden.
KoudbloedKim schreef:Marrlinde: Bedankt.Ze is gelukkig inderdaad goed onder controle te houden.

Ik denk dat ik daar dan wel een foto van plaats in dit topic.HannahFrouk schreef:maar aangezien trekpaarden niet zo snel zijn en niet zo flitsend reageren kan het op deze manier ook best met een stapje. Het zijn geen Arabieren die van de ene op de andere seconde in paniek kunnen raken, het reageert allemaal veel trager en een trekpaard is niet zo snel overstuur van iets.

. 

Divine schreef:HannahFrouk schreef:maar aangezien trekpaarden niet zo snel zijn en niet zo flitsend reageren kan het op deze manier ook best met een stapje. Het zijn geen Arabieren die van de ene op de andere seconde in paniek kunnen raken, het reageert allemaal veel trager en een trekpaard is niet zo snel overstuur van iets.
Misschien niet zo flitsend en snel, maar wel 2x zo zwaar als een arabier, en daarmee kan schriksituatie gewoon erg vervelend uitpakken. Waarom niet meteen veilig aanpakken en beleren zodat je er lang plezier van hebt???
Tips van (meer ervaren) menners zijn goed bedoeld, mennen is nu eenmaal risicovoller dan menigeen doorheeft en fouten tijdens beleren zijn snel gemaakt, met alle gevolgen van dien.
), maar hoe een koudbloed schrikt kun je niet helemaal vergelijken met een Arabier. Een Arabier schrikt en is whoesh meteen weg, alsof er een knop omgaat. Als een koudbloed schrikt heb je in elk geval nog een seconde om te bepalen wat je gaat doen, die zijn gewoon minder snel en bewegen ook minder snel.