Ben mn meisje zadelmak aan het maken :D

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ben mn meisje zadelmak aan het maken :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:10

Ik vind het echt een heel mooi paardje om te zien, Lau! :)

Vind het longeren er ook goed uit zien, heb daar niet veel verstand van, maar ze loopt wel lekker zo te zien!

Ben benieuwd hoe ze onder het zadel is!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:15

Hehe dit weekend heb ik hetzelfde project met een van onze 3 jarige :-)
Ik ben ook redelijk snel met zadel opleggen hoor. Poetsen, wasplaats enzo kennen ze. En longeren in een longeercirkel brengt ook niet veel problemen.

Je doet het goed

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 18:34

Knap paard zeg!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 19:02

Dank je :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:13

CaPrIoLe`79 schreef:
Ze is 3,5 en ik ga haar nu 1 of 2 maanden rijden en dan gaat ze weer fulltime het land op om nog wat te groeien. Daar heb ik de beste ervaringen mee.
De andere kant van de stal wordt wat krap met de eetbak enzo, is op de foto natuurlijk niet goed te zien. ;)

Dat vind ik een goede attitude. Daar zouden meer mensen een voorbeeld aan mogen nemen. En ook dat je daarbij liever rechtuit werkt dan op de volte.

Het paard is 3,5 en daarna mag ze uitgroeien. +:)+ Dan ga je niet zo snel te snel als was het een 2,5 jarige, vind ik. Die kritiek vind ik onterecht.

Veel plezier met je paard. Leuke foto's ook. :)

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 22:00

[GVL] -> [GVL-ITP]

Aangezien het om een fototopic gaat.

skyez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:34

leukk! Volgens mij worden jullie een goed team!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 19:40

Omdat ik een ander hoofdstel besteld heb, aangezien deze wat te ruim was heeft ze nog even vakantie gehad. Nu heb ik het binnen en was het tijd voor een stapje verder. Als ik de volgende keer niet alleen op stal ben ga ik erop. :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:49

Je bent fijn aan het desensibiliseren zo te zien, is dit dezelfde merrie of een andere?
Vind het alleen iets minder dat je twee minuten aan 1 kant hangt zo ongeveer, ik zou daar wat meer in afwisselen.
Ze ziet er wel onstpannen uit trouwens, hoeveelste keer is dit qua opstappen?

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 19:59

Is de 1e keer, maar ik was al bezig voor ik ging filmen. Dit is dezelfde merrie trouwens.

Rowan__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:52

Ik vind je manier van zadelmak maken goed! Paarden zijn niet van suiker. Als je ze overdonderd met een zadel, peesbeschermers, longeren en douchen zijn ze zo onder de indruk dat ze denken: ''Oke, ik doe het wel!'' Daar worden ze makkelijk van.;)

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 19:01

Wat grappig dat filmpje zeg! Echt een vertrouwensband heb je met het paard! En vind je ook niet te snel gaan hoor, je weet zelf hoe het paard in elkaar steekt dus dan weet je ook hoe snel je kan gaan! Wat ik alleen link vind is dat je geen laarzen aan heb of chaps als ze aan de haal gaat en je blijft hangen ben je verder van huis.

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 19:10

Nou, ik heb het precies hetzelfde gedaan als jou nu :) Ook redelijk snel, maar met geduld, en ik kon ook zo opstappen, ze vertrouwde me gewoon :) bij jou ziet het er ook lekker relaxt uit, ga zo door :D en veel plzier met het paard !

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 19:27

Ik heb van die buigbare beugels die ook meebuigen als er iets mis zou gaan, dus dat zal niet zo snel het probleem zijn. Ik vind laarzen en chaps gewoon niet zo fijn om de hele dag in te lopen met dit hete weer.
Qua schema loop ik achter op mijn planning. Ik had gehoopt snel met haar de bossen in te kunnen, maar ze is nog niet betrouwbaar genoeg voor het eerste stuk smal fietspad, waar je hele peletons wielrenners en bananen rakelings langs je heen krijgt.
Helaas zijn we dus nog aan het oefenen in de baan, maar ik hoop dat ze het snel doorheeft en we lekker kunnen gaan wandelen buiten.

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 19:51

Oke idd dan maakt het niet uit! Nou veel succes verder :D

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 19:54

Ik heb op concoursen al enge dingen zien gebeuren met ruiters die inderdaad in de beugel bleven hangen.
Maar even offtopic: Waar zie jij het voordeel van chaps als een paard aan de haal gaat en je blijft hangen? Het enige waar ik chaps voor draag is dat ik de zijkant van mn onderbeen weleens open rijd tegen de beugelriemen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:05

Je bent gewoon leuk met je paard bezig, je weet gewoon waar je mee bezig bent, paard vind het best.

Ik had mijn ex paard een Arabier, gewoon op de poetsplaats gezadeld, die vertrouwde me, niks geen paniek of wat dan ook, eerst in de binnenbak aan de longe af en toe zadel erop leggen en er weer af en er weer op, en singelen, vond ie best en toen kon het gewoon op de poetsplaats.

Is per situatie verschillend en per paard verschillend.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:08

Leuk om te zien en ook heel herkenbaar. En eindelijk ook iemand die opstapt met een kruk waarbij het paard ook normaal blijft stilstaan. +:)+ Paard helemaal op stem geleerd.
( alleen ik heb tijdens een clinic van een amerikaan begrepen dat paarden liever geaaid worden dan geklopt )

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:08

Zo mag ik het graag zien.
Ik vind dat je het super doet.
Veel succes met paardje!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:09

CaPrIoLe`79 schreef:
Ik heb van die buigbare beugels die ook meebuigen als er iets mis zou gaan, dus dat zal niet zo snel het probleem zijn. Ik vind laarzen en chaps gewoon niet zo fijn om de hele dag in te lopen met dit hete weer.
Qua schema loop ik achter op mijn planning. Ik had gehoopt snel met haar de bossen in te kunnen, maar ze is nog niet betrouwbaar genoeg voor het eerste stuk smal fietspad, waar je hele peletons wielrenners en bananen rakelings langs je heen krijgt.
Helaas zijn we dus nog aan het oefenen in de baan, maar ik hoop dat ze het snel doorheeft en we lekker kunnen gaan wandelen buiten.

En als je oefent met op andere plekken opstijgen? Dan zou je lopend over het fietspad kunnen en opstappen als je bij het bos bent.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:16

ziet er goed uit! :j

ik vind je manier van zadelmak maken wel goed hoor ;)

xmaddyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:16

Het ziet er super leuk uit!

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:23

ziet er lekker ontspannen uit hoor. gewoon zo doorgaan. volgens mij is het een super lief paardje. veel plezier nog samen.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 21:29

tamary schreef:
[En als je oefent met op andere plekken opstijgen? Dan zou je lopend over het fietspad kunnen en opstappen als je bij het bos bent.

Ik vind dat een paard toch wel 100% braaf moet zijn voor je ermee tussen het andere verkeer komt. Niet dat ik het risico loopt dat ze een voorbijganger uit angst een stamp zou geven ofzo. Maar het moment dat ze zover is voel je vanzelf. Ik heb ook geen haast dat het perse direct moet. De kans zit er wel in dat ik eerst het fietspadstuk ga lopen.
Dinopino schreef:
Leuk om te zien en ook heel herkenbaar. En eindelijk ook iemand die opstapt met een kruk waarbij het paard ook normaal blijft stilstaan. +:)+ Paard helemaal op stem geleerd.
( alleen ik heb tijdens een clinic van een amerikaan begrepen dat paarden liever geaaid worden dan geklopt )
[
Het kloppen doe ik om haar bewust te maken dat ik overal op en om haar lijf zit en niet meer alleen naast haar sta, niet speciaal alleen om te belonen. Omdat ik er springwedstrijden mee ga rijden blijf ik wel meer kloppen als aaien, maar dan wat zachter, omdat ze dat beter voelen als ze uit de ring komen en er vanalles om hen heen gebeurd. Als ik dressuur zou rijden zou ik een aai geven, maar dat is ook een minder `ruige`sport.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 08:48

Heey, ze heeft echt mooie gangen!!
ziet er goed uit.. vind alleen dat je iets te hard beloond kwa klopjes.