Me 23 jarige haf met de pessoa

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 14:40

Aurora3 schreef:
Zelfs als het dubbelop zou zijn, wat maakt het uit?? Het paardje lijkt er geen last van te hebben, die loopt vrolijk haar rondjes zo te zien.

Misschien is het ook wel leuk voor haar om buiten te gaan wandelen aan een halstertje als afwisseling.

ze doet inderdaad genoeg
ik longeer haar vrijwel nooit, 1x per maand ofzo, verder alleen rijden en voor het karretje

Samanthaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 10:22

Mooie haf.
ziet er goed uit voor haar leeftijd.

Wat loopt ze leuk ;)

sindy11

Re: Me 23 jarige haf met de pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:39

ach, oude lieve hanneke!

Foija

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:59

ik vind dr prachtig!!!!
Je zou niet zeggen dat ze al zo oud is.
Onze haf is nu 19 jaar

Dorindaikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 16:17

je zou niet zeggen dat ze al 23 is ;)

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 16:26

Foija schreef:
ik vind dr prachtig!!!!
Je zou niet zeggen dat ze al zo oud is.
Onze haf is nu 19 jaar

hihi

nou ze is ook nog heel levendig..

prioika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 17:26

Christyj138 schreef:
Cinnepin schreef:
en dubbele longe en pessoa :n

wat is daar niet goed aan ??
ze kan niet anders
ze is 17 jaar niet gelongeerd, dan moet ze het in 1x snappen
met 1 lijn ??
met de lijnen doe ik vrij weinig.
maar als je het goed kunt met 1 lijn, kom het voor doen......

Ze is 17 jaar niet gelongeert, en dan vraag je dit? Juist als een paard lang niet gelongeert is moet je met enkele longe beginnen..
En dan op die stilstand foto zet je erbij: veel te diep, maar dat doet ze zelf. Nee wat moet ze dan doen om die druk zo veel mogelijk te verkleinen op haar mond... Met enkele longe kan je paard ook netjes nageeflijk lopen hoor, het ligt er maar aan hoe je het aan pakt ;)

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 19:02

Lenafuture: ze snap het allemaal niet, de pessoa gebruikt ik voor haar rug, niet voor de nagevelijkheid, dat krijg ik onder het zadel ook niet voor elkaar.

als je denk dat je het wel kan, haar nagevelijk laten lopen met enkel of dubbel zonder pessoa, kom het dan maar laten zien, dat heb ik echt bewondering voor je

prioika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 20:11

Ok prima, moet je alleen wat geduld hebben, maar ik kan je zo met enkele longe helpen hoor. ;) Waar woon je?

prioika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 15:32

Ik vind dat je trouwens veel te veel van haar vraagt op deze manier, aangezien je haar maar 1 keer per maand longeert ;)

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 16:08

nee, dat ben ik zeker niet, omdat ik hanneke van 23 jaar oud niet elke week ga longeren.
en als ik het longeer is het 9 van de 10 keer niet met pessoa

prioika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 16:11

Je kunt beter regelmatig eventjes longeren en dan niet heel veel vragen, dan dat je 1 keer per maand een keer iets heel zwaars vraagt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 16:14

Lenafuture: je kan iemand niet iets opdringen. Ik vind er helemaal niet zo schokkend uit zien. Ze loopt er netjes bij voor die leeftijd. Daarnaast krijgt het beestje bijna iedere dag beweging, dus het is niet zo dat ze eens in de maand uit de wei getrokken word en dan vol aan het werk gezet word!

prioika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 16:31

Angela_ schreef:
Lenafuture: je kan iemand niet iets opdringen. Ik vind er helemaal niet zo schokkend uit zien. Ze loopt er netjes bij voor die leeftijd. Daarnaast krijgt het beestje bijna iedere dag beweging, dus het is niet zo dat ze eens in de maand uit de wei getrokken word en dan vol aan het werk gezet word!

ze vroeg zelf of ik het eens kon komen laten zien ;)

xxxphoebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 16:32

Ik vind het er niet echt gespannen uitzien ofzo. Maar ook ik vind dat als je zo weinig longeert je beter GEEN pessoa kan gebruiken. Als je hem op de juiste manier gebruikt train je wat meer de achterhand eronder. Die doe je door de pessoa regelmatig te gebruiken. En er wordt niet voor niets in de handleiding ervan vermeld dat je in er in het begin maar korte tijd mee moet werken, ivm spierpijn dat de pony/paard echt wel gaat krijgen. Daarom is voor 1x in de maand de pessoa niet zo'n goed hulpmiddel.
Gebruik dat gewoon een enkele (of zoals jij wilt een dubbele) longeerlijn. Het is maar een tip hoor. Mij lijkt het zo ook een beetje zwaar voor niet al te jonge pony.(nooit is nog altijd iets anders als bijna nooit).
Voor de rest lijken jullie nog veel leuke dingen te doen met je haf, lekker mee doorgaan hoor. rust roest haha.

prioika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 16:34

phoebe: In de beginpost staat dat haar paard enkele longe niet snapt...

Nouja dan snap ik al helemaal niet waarom ze dan dubbele longe+pessoa doet..

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 16:40

:O wat een discussie... Volstrekt zinloos in mijn ogen. Persoonlijk vind ik de dubbele longe en de pessoa geen dubbelop verhaal. Ze lijkt er prima mee te lopen. Liever dit dan een boel geruk en gepluk en een onrustige longeurshand.

En voor wat betreft het zinloze trainen 1 keer in de maand, daar zou ik het mee eens kunnen zijn, als de merrie verder niet getrained werd. Maar ze komt ook nog voor de wagen, bijvoorbeeld, dus die achterhand wordt toch wel getrained. Verder bevordert het over de rug lopen alleen maar de gezondheid van het paard. Dus ook daar kan ik geen probleem in zien (tenzij TS lang met haar aan de longe loopt? Maar dat zou ik met een pessoa, een dubbele longe of een enkele longe schadelijk vinden. Aangezien het rondjes zijn, kortere rondjes, vind ik persoonlijk 20 minuten de max).

@TS: prachtige merrie. Ik zou haar nog geen 23 geven. Een dappere, sterke, oudere dame, dat is wel duidelijk. Wees maar zuinig op de mooie meid en veel plezier met haar!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:19

djinnie schreef:
:O wat een discussie... Volstrekt zinloos in mijn ogen. Persoonlijk vind ik de dubbele longe en de pessoa geen dubbelop verhaal. Ze lijkt er prima mee te lopen. Liever dit dan een boel geruk en gepluk en een onrustige longeurshand.

En voor wat betreft het zinloze trainen 1 keer in de maand, daar zou ik het mee eens kunnen zijn, als de merrie verder niet getrained werd. Maar ze komt ook nog voor de wagen, bijvoorbeeld, dus die achterhand wordt toch wel getrained. Verder bevordert het over de rug lopen alleen maar de gezondheid van het paard. Dus ook daar kan ik geen probleem in zien (tenzij TS lang met haar aan de longe loopt? Maar dat zou ik met een pessoa, een dubbele longe of een enkele longe schadelijk vinden. Aangezien het rondjes zijn, kortere rondjes, vind ik persoonlijk 20 minuten de max).

@TS: prachtige merrie. Ik zou haar nog geen 23 geven. Een dappere, sterke, oudere dame, dat is wel duidelijk. Wees maar zuinig op de mooie meid en veel plezier met haar!

Ik denk dat we maar een minuut of 10 met haar aan de longe werken.

Ik kan je met zekerheid vertellen dat dit paard er plezier in heeft, oren naar voren de loop lust die ze heeft.
Ik rij haar nu 14 jaar en ik kan jullie vertellen dat je na 14 jaar wel weet wat je paard leuk vind en wat niet.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 12:32

Moderatoropmerking:
Er zijn een aantal berichten verwijderd. Commentaar mag, maar houdt het vriendelijk. Houd het graag over het onderwerp in plaats van over de personen en onderbouw je mening met argumenten. :)