wauw een plaatje zeg! Ook wel aan de maat of niet?
1 vraagje: hoe heb jij je longeerlijn vast? door binnenbitring naar buiten en dan vast? door binnenbitring naar buiten en dan terug naar binnenbitring?
want het lijkt op het 1e, waardoor je (ligt er aan welk bit!) het bit kan laten knellen. (bij enkel gebroken of dubbel gebroken ) snapje? zo niet, mag je pb'en
De eerste optie die je noemt. Aan enkel de binnenste bitring trek ik het bit door de mond. Bij heen en terug knelt het inderdaad. Ik heb eerst gelongeerd met zon tussenstukje maar doordat dat lager hangt gaat hij in de longe staan... Vandaar deze manier, dus van binnen naar buiten en daar vast.
aah echt een plaatje ja. longeren is iets moeilijks soms he :S al die foefjes om te zorgen dat je en niet door de mond trekt met het bit, en dat ie niet te laag hangt
wat longeren betreft: een kaptoom is ideaal. en ik heb eens de tip gekregen om de sperriem door het bit te doen en gewoon vast te gespen. vervolgens de lijn aan de binnenste bitring vastmaken. de sperriem zorgt ervoor dat het bit niet door de mond getrokken wordt. werkt erg goed.