Shetlander Zorro@dressuurtraining aan de lange teugel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:38

gemske schreef:
Pashon schreef:
je hebt de teugels er niks voor niks aanzitten, kwestie van begrensen. als het zo'n nuttige oefening was, werd ie wel in meerdere disciplines gebruikt als enkel aan de lange lijnen.

Mag ik dan voorzichtig concluderen dat andere disciplines kunnen leren van Lange Teugel Dressuur? :)*

in welk opzicht?

gemske

Re: Shetlander Zorro@dressuurtraining aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:49

Zie antwoord van Eliine op je vraag waar de schouderbuitenwaarts voor gebruikt wordt.

Pashon

Re: Shetlander Zorro@dressuurtraining aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:52

ja dat antwoord heb ik al gelezen, maar hoezo kan die oefening die niks toevoegd volgens jou wel wat toevoegen. neem aan dat je het niet enkel over 1 oefening hebt waardoor de lange lijnen iets kunnen toevoegen.

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 19:31

Jij vindt dat het niks toevoegt, wij wel, namelijk het aanleren van zijgangen.

Als dit zo niet gebruikt wordt in de rij-dressuur, wil dat niet per definitie zeggen dat LT iets overbodigs heeft, maar misschien juist dat het ook in de rij-dressuur van nut kan zijn.

Inderdaad heb ik het hier alleen even over schouderbuitenwaarts.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 19:37

Bedankt voor de reacties en het commentaar :D

Ik heb vandaag ook weer met Zorro gelangeteugeld en weer extra op m'n handen gelet, want de breedte stoort mezelf ook ontzettend _-:( Dus dat gaat denk ik wel goedkomen :)
Het weglopen over de schouder gaan we ook hard aan werken :j

@Pashon voor het paard is het uit eindelijk makkelijker om de oefeningen (en dus ook de zijgangen) aan de lange teugel te doen omdat die dan geen gewicht hoeft te dragen. Je kunt het paard aan de LT dus sterker maken en spieren ontwikkelen waar je uiteindelijk ook veel baat bij kan hebben ohz ;)

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 13:27

Zorro is zoooo nice ;D