Steigeren van begin tot nu ! echt even kijken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 22:19

maritJ_e schreef:
haha, ik tegen een beetje maar te veel, dat ga ik ngeren.
inderdaad heeeeel veel succes morgen!

Alsjeblieft zeg.
Even normaal typen + niet zo kinderachtig doen ? Alsof je expres wilt gaan rellen :n
Je zit hier op bokt en niet op penny of zo.
Waar steigeren (op welke manier dan ook) ''cool'' gevonden word terwijl het (levens)gevaarlijk kan zijn.

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 22:19

jij kan het gezeur vinden totdat TS of berijder met paard en al omklapt zonder cap
Dan piepen jullie wel anders :j veiligheid gaat voor ''showen''[/quote]
Daarom zeg ik ook, ik heb er geen verstand van dus ik ga er niets over zeggen. Natuurlijk snap ik ook wel dat het gevaarlijk is als dat paard omklapt, maar dat kan ook gebeuren als je het wél op de goede manier aanleert. Zonder cap is haar keuze, en niet de onze. Ze zal zelf de gevolgen ervan moeten inzien mocht er iets misgaan en ik neem aan dat TS ook wel snapt welk risico ze neemt, zeker na zoveel pagina's commentaar.[/quote]

ja je hebt gelijk!

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 22:20

Dit is het begin! Zo leert iedereen die haar paard wilt laten stijgeren het stijgeren.
Maar toch heb ik liever dat ze met 4 benen aan de grond blijft! ;).
En ik zou er zeker mee oppassen niet elke dag doen want het is makkelijker geleerd dan afgeleerd! ;)

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 22:21

melissaxx94 schreef:
Dit is het begin! Zo leert iedereen die haar paard wilt laten stijgeren het stijgeren.
Maar toch heb ik liever dat ze met 4 benen aan de grond blijft! ;).
En ik zou er zeker mee oppassen niet elke dag doen want het is makkelijker geleerd dan afgeleerd! ;)

ja oke ik leer het mijn paard aan wand ik doe nou eenmaal aan VD spaansepas// compliment ect. drm maar bedankt!

Floortje88

Re: Steigeren van begin tot nu ! echt even kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 22:24

ik vind het wel vet wat je doet! en als je je paard goed traint zal het ''risico'' vast wel beperkt blijven!!

succes iig

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 22:24

Floortje88 schreef:
ik vind het wel vet wat je doet! en als je je paard goed traint zal het ''risico'' vast wel beperkt blijven!!

succes iig

ja zo is het danku

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 22:25

Haha dat deed ik ook met een spier witte pony op jouw leeftijd en wel meer gekke dingen op die leeftijd, boswachter uitdagen en wegracen maar dat is een ander verhaal/ verhalen eigenlijk!![ niet dat ik nu oud ben maar wel een beetje dan vooruit dan].

Pony was gek op wortel en suikerbiet.
Eerst leren been te geven. Toen bonden we de wortel aan een stok en hengelde dat steeds hoger maar hadden haar wel altijd los in de weide. Altijd zachte ondergrond. Jaaaaa ze kreeg de wortel natuurlijk ook om op te eten!! Wat niet eigenlijk waterijsjes vond ze ook lekker met name raket en uit een pakje drinken met een rietje deed ze ook! graag appelsap dan!!
Later kon het zonder stok, was altijd erg leuk!

Onbevreesde is allang weg en zeker nu ik kinderen heb. Bedenk wel altijd is dit een prettige en veilige methode om mijn dier dit aan te leren. Maar ook voor jezelf. Als je het niet begrensd doen ze het te pas en te onpas en kunnen ze flink brutaal worden! Iets aanleren is zo gedaan ...... maar afleren.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 22:25

Ik heb even getemd, er word hier alleen maar herhaald herhaald en herhaald. :)

Nogmaals, morgen ga ik de TS les geven. Dan ga ik haar helpen met het steigeren op een verantwoorde manier te vragen. Onder het zadel gaan we niet doen, dier moet eerst wat meer spieren krijgen en de TS moet meer ervaring krijgen. :)

De TS zal morgen een update plaatsen. :)

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 22:26

H_Nalanta schreef:

Nogmaals, morgen ga ik de TS les geven. Dan ga ik haar helpen met het steigeren op een verantwoorde manier te vragen. Onder het zadel gaan we niet doen, dier moet eerst wat meer spieren krijgen en de TS moet meer ervaring krijgen. :)

ja er word echt herhaald maar ik herhaal gewoon lekker meee

Za_Ra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 22:27

Ik had even geen zin in 9 pagina's doorworstelen dus misschien val ik in herhaling.... O:)
Ik geef eerlijk toe, ik heb er totaal geen kijk op maar misschien door mij onbevooroordeelde blik toch even mijn visie.... Ik zie niks aan dit filmpje wat te maken heeft met VRIJHEIDSDRESSUUR. In mijn ogen is dat een feilloze combi en communicatie tussen paard en mens. Ik zie er bij jou weinig van terug. Persoonlijk vind ik het ook onverantwoord om op jou leeftijd(ondanks je 'ervaring') zulke dingen met je pony te doen. Bezint voor je begint lieve schat....

Oh en offtopic, check even je onderschrift... Ik mis iets...;)

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 22:27

moonvw schreef:
Haha dat deed ik ook met een spier witte pony op jouw leeftijd en wel meer gekke dingen op die leeftijd, boswachter uitdagen en wegracen maar dat is een ander verhaal/ verhalen eigenlijk!![ niet dat ik nu oud ben maar wel een beetje dan vooruit dan].

Pony was gek op wortel en suikerbiet.
Eerst leren been te geven. Toen bonden we de wortel aan een stok en hengelde dat steeds hoger maar hadden haar wel altijd los in de weide. Altijd zachte ondergrond. Jaaaaa ze kreeg de wortel natuurlijk ook om op te eten!! Wat niet eigenlijk waterijsjes vond ze ook lekker met name raket en uit een pakje drinken met een rietje deed ze ook! graag appelsap dan!!
Later kon het zonder stok, was altijd erg leuk!

Onbevreesde is allang weg en zeker nu ik kinderen heb. Bedenk wel altijd is dit een prettige en veilige methode om mijn dier dit aan te leren. Maar ook voor jezelf. Als je het niet begrensd doen ze het te pas en te onpas en kunnen ze flink brutaal worden! Iets aanleren is zo gedaan ...... maar afleren.

ja zo is het ook wel

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 22:28

@ H_Nalanta

Waar blijft het hameren op de basis, en het feit dat het steigeren het kersje op de taart is?
Als je nu nog moet werken aan bespiering, is het niet te vroeg voor steigeren?

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 22:29

Cassidy schreef:
@ H_Nalanta

Waar blijft het hameren op de basis, en het feit dat het steigeren het kersje op de taart is?

yellow is een en al spierbonk ze krijgt brok omdat ze heel veel beweging krijgt je kunt nu wel tegen H/nalanta beginnen maar dat is wel wat sneu

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 22:29

iloveyellow schreef:
H_Nalanta schreef:

ja er word echt herhaald maar ik herhaal gewoon lekker meee

Super! Heel veel plezier ! :))

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 22:30

danku
ja er word echt herhaald maar ik herhaal gewoon lekker meee[/quote]

Super! Heel veel plezier ! :))[/quote]

dankuuuu

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 22:31

Cassidy schreef:
@ H_Nalanta

Ik heb de TS een aantal weken geleden ook al les gegeven. Dier kent de basis en al een aantal andere kunsten. Ik heb haar toen geholpen met wat andere kunsten. Steigeren is ze 2 dagen later zelf mee begonnen. Ik vind het ook niet slim maargoed, ik ben al blij dat ze nu weer om hulp vraagt zodat ik haar kan helpen.

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 22:32

H_Nalanta schreef:
Cassidy schreef:
@ H_Nalanta

Ik heb de TS een aantal weken geleden ook al les gegeven. Dier kent de basis en al een aantal andere kunsten. Ik heb haar toen geholpen met wat andere kunsten. Steigeren is ze 2 dagen later zelf mee begonnen. Ik vind het ook niet slim maargoed, ik ben al blij dat ze nu weer om hulp vraagt zodat ik haar kan helpen.

danku ja ik wou het heel graag maar ja je ziet wat er van komt ik ben gestopt met het touw en met zweep over gegaan morgen kun je me daarbij helpen hoop ik :P

Iejoorr

Re: Steigeren van begin tot nu ! echt even kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 22:34

hoppa,
heb even je profiel bekeken.
vind dat filmpje er toch goed uitzien, maar zoals ik al had gezegt, ik heb er niet zo veel verstand van

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 22:34

maritJ_e schreef:
hoppa,
heb even je profiel bekeken.
vind dat filmpje er toch goed uitzien, maar zoals ik al had gezegt, ik heb er niet zo veel verstand van

dankuuu :o

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 22:35

.
iloveyellow schreef:
.yellow is een en al spierbonk ze krijgt brok omdat ze heel veel beweging krijgt je kunt nu wel tegen H/nalanta beginnen maar dat is wel wat sneu

H_Nalanta kan daar wel tegen...en de reden waarom zie je hier:

[GVL] Hoe steigeren onder de man aanleren?

Mijn mening is onveranderd...en Nalanta zal begrijpen waarom ik reageer zoals ik reageer. Gezien mijn ervaring met allerlei steigertopics op Bokt.
Dus om haar hoef je je geen zorgen te maken...

Maar als Nalanta van mening is dat er spieren opgebouwd moeten worden, en jij van mening bent dat het wel goed zit...vrees ik echt voor je paardje. Als je Nalanta als instructrice daar ook al geen gelijk in kan geven...hoe moet dat straks verder.

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 22:36

Cassidy schreef:
.
iloveyellow schreef:
.yellow is een en al spierbonk ze krijgt brok omdat ze heel veel beweging krijgt je kunt nu wel tegen H/nalanta beginnen maar dat is wel wat sneu

H_Nalanta kan daar wel tegen...en de reden waarom zie je hier:

[GVL] Hoe steigeren onder de man aanleren?

Mijn mening is onveranderd...en Nalanta zal begrijpen waarom ik reageer zoals ik reageer. Gezien mijn ervaring met allerlei steigertopics op Bokt.
Dus om haar hoef je je geen zorgen te maken...

Maar als Nalanta van mening is dat er spieren opgebouwd moeten worden, en jij van mening bent dat het wel goed zit...vrees ik echt voor je paardje. Als je Nalanta als instructrice daar ook al geen gelijk in kan geven...hoe moet dat straks verder.

=

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 22:38

Jantine_ schreef:
Ik vind het er ook een beetje 'kneuserig' uit zien eerlijk gezegd :o

Paard word ontzettend kort gehouden, zodat als die omhoog komt een ruk krijgt.

Twinkeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 22:38

Eerlijk gezegd vind ik dit een beetje 'een hond leren bijten'. Een paard leren steigeren, niet echt mijn ding! Het is dan gelukkig ook geen noodzaak voor een springpaard om te kunnen steigeren, als hij maar goed kan bokken e :o

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 22:39

het enige wat ik te zeggen heb is dat ik mag hopen dat je van een kundig iemand les krijgt die voldoende ervaring en de nodige papieren heeft!

Dit is niet je van het en vind het erg sneu voor het paard. succes

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 22:39

Twinkeling schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dit een beetje 'een hond leren bijten'. Een paard leren steigeren, niet echt mijn ding! Het is dan gelukkig ook geen noodzaak voor een springpaard om te kunnen steigeren, als hij maar goed kan bokken e :o

ja bokken is ook leuk ja aan je avatar te zien zie ik dat je in de springsport zit nou dat doe ik niet met mijn pony )nou niet erg'