Springen = normaal... maar springen over liggend paard? :D

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 01:40

Het ziet er apart uit. Maar of ik het zelf zou doen... Denk het niet.:n vind het er onverantwoordelijk uitzien.
Je heb iniedergeval wel het lef om het op bokt te zetten! :D
En je durft het aan met je paard. Heb al het andere commentaar al gelezen. En hoef denk ik niks te herhalen voor de TS.

Alleen? Ben je niet bang dat het een keer fout kan gaan? (kan er overheen gelezen hebben!)

Equidea

Re: Springen = normaal... maar springen over liggend paard? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 02:02

Maar ook een paard springt wel eens mis...

Eliza_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 08:55

orienta schreef:
muiske07 schreef:
Hmmm...

Ik ga eens wat vertellen wat je zal verbazen.

Mijn paarden zien er zo lief uit maar is dat werkelijk zo?
Tegenover mij ja...

Dat mijn hengst iemand heeft aangevallen en de helft van haar oor eraf beet.
Onlangs nog maar gebeurd.
Dit doet hij bij mij niet en hem slaan heb ik nooit moeten doen.
Als je me niet gelooft wil ik gerust de mail doorgeven van dat meisje.
En neen, was niet mijn fout.

Dat Zip eenhandig is en dat hij niemand anders toelaat om te wandelen op zijn rug of hij keert anders in galop terug richting huiswaarts.
Zoals mijn mama vroeger veel voor had, dan dacht ze van een stang in te stoppen dan stopt ie wel, toch niet.
Zip keerde zich na een paar kms om en vloog naar huis.
Nu rijd ze hem al lang niet meer.

Kalife laat zich vallen wanneer andere mensen hem trachten aan te singelen.

Kan zo nog wel even doorgaan....

Ja, vertrouwen en respect is wel belangrijk om zo iets te doen!

Ik ben al zolang bezig met hen, elke dag doe ik wel wat.
Het komt er gewoon op neer om boven hen te staan als leider en dit bereik je niet met slaan of dingen forceren die jijzelf leuk vindt...

en dan neem je wel het risico dat er iemand anders op over jou en je paard heen gaat springen

Knap dat jij wel die dingen met hun kan doen, maar misschien besef je nu ook dat als er wat mis gaat. Je paarden geen vertrouwen meer in je zullen hebben.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 08:58

Ik denk niet dat de TS snel van gedachten zal veranderen dus we roepen allemaal HOERA EN JOEPIE en WAT KNAP! Dat wil de TS horen. Maar als we misschien over een paar weken een 'In Memorian' bericht krijgen, dán moet TS niet piepen!

(Misschien overdrijf ik maar het kan fout gaan maar TS is er stellig van overtuigd dat het nooift fout zal gaan dus wachten we maar af.)

Eliza_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 09:17

achja de titel zegt het eigenlijk al!

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 10:12

Ik vind de risico's veel te groot voor de mate van 'lol' die eraan beleefd wordt..

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:18

KiWiKo schreef:
de enige manier om een liggend paard liggend te houden is het hoofd daar houden met al je gewicht......... en dat doet TS

dat weet ieder paardenmens,

ga op het hoofd zitten en het dier kan niks nada ziltz zero meer

De TS ligt er met haar lichaam tegenaan. Ze ligt niet op haar paard en houd haar paard dus ook niet ''tegen''.

michiemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 15:20

ik heb niet alle reacties gelezen, maar er zijn binnen een paar 2dagen al TIEN bladzijdes met reacties die zeggen dat je dom bezig bent!! laat je dat geen belletje rinkelen.

Ik vind het leuk dat je je paarden op je proef stelt met hun vertrouwen in jou, maar niet op deze manier!! het is levensgevaarlijk! voor jou en het liggende paard! ook al is dat springende een Z springpaard, elk paard maakt wel eens een mis stap/fout!! kijk maar naar jezelf, je kan al jaren lopen en toch zijn er genoeg mensen die nog eens op hun smoel gaan.

Ik zou 'bijna' zeggen dat ik niet snap dat je paarden je zo erg vertrouwen, je maakt er misbruik van.
Ik wou het aardiger zeggen, maar ik kan het niet aardiger zeggen dan dit, ik vind het echt levensgevaarlijk!!!

michiemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 15:22

Hannah_Menno schreef:
Ik denk niet dat de TS snel van gedachten zal veranderen dus we roepen allemaal HOERA EN JOEPIE en WAT KNAP! Dat wil de TS horen. Maar als we misschien over een paar weken een 'In Memorian' bericht krijgen, dán moet TS niet piepen!

(Misschien overdrijf ik maar het kan fout gaan maar TS is er stellig van overtuigd dat het nooift fout zal gaan dus wachten we maar af.)

Het klinkt erg hard, maar ik ben het met je eens!!
De TS maakt het echt TE GEVAARLIJK voor het paard, het is en blijft een vluchtdier, ook al vertrouwt het paard je blinde links, er is geen enkel paard dat nadat jij zijn vertrouwen hebt gewonnen NOOIT meer zou schrikken of kleine beetje angst vertonen, dat kán niet!!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 15:48

Mellanii schreef:
Ik vind het er ook eng uizien!!
Maar wel echt super vet!
Ik weet ( via berichten van jou ) dat niemand beter met zn paarden omgaat als jou .. :)
Dus als ik zoiets zie van jou ben ik absoluut niet bang dat het mis gaat omdat jij precies weet hoe je paarden zijn en wat je van ze kan verwachten! :)
( Teminste zo denk ik dat ) :)
Echt respect voor jou! :)

Ben het met Mel eens. Zou het ook niet durven, maar weet ook uit meerdere topics van jou dat jij super met je paarden omgaat! En dat hun jou blindelings vertrouwen.. Ik geniet altijd van jou foto's en filmpjes!! Echt super knap!

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 18:19

Hannah_Menno schreef:

Nog iemand die tracht te denken hoe ik denk :+
Maar moet je helaas ook teleurstellen dat je er naast zit :D

Op al mijn topics mag er opbouwende commentaar gegeven worden.
Maar aan zo een zever heb ik niet veel aan en eerlijk gezegd moet ik er met lachen dat mensen zich hierin opjagen en hun energie hierin in pompen.
Daar zit geen boodschap in, maar blijkbaar is er gebrek aan inzicht om dit te beseffen :P

(btw dat is zeker op niemand persoonlijk, ik kan maar lezen wat ik zie en mijn bedenkingen daaruit stellen)

Doe gerust verder zou ik zeggen, ik lig hier niet wakker van :D

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:53

Ik zou zeggen: ga zo door TS, je doet fantastische dingen met je paardjes. +:)+

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:18

loez schreef:
Mellanii schreef:
Ik vind het er ook eng uizien!!
Maar wel echt super vet!
Ik weet ( via berichten van jou ) dat niemand beter met zn paarden omgaat als jou .. :)
Dus als ik zoiets zie van jou ben ik absoluut niet bang dat het mis gaat omdat jij precies weet hoe je paarden zijn en wat je van ze kan verwachten! :)
( Teminste zo denk ik dat ) :)
Echt respect voor jou! :)

Ben het met Mel eens. Zou het ook niet durven, maar weet ook uit meerdere topics van jou dat jij super met je paarden omgaat! En dat hun jou blindelings vertrouwen.. Ik geniet altijd van jou foto's en filmpjes!! Echt super knap!

Ik ben het hier ook mee eens.
Ik weet dat Kalife en Zippo echt alle vertrouwen van de TS hebben.
Ja goed een paard is en blijft een vluchtdier, blablabla.
Maar ook ik heb net als Mellanii meerdere topics gezien (ook van Florrtje)
en weet nou wel hoe het in elkaar steekt.
Het klinkt misschien erg raar, maar als ik dit topic van een andere bokker zou zien,
zou ik ook gereageerd hebben met wat gevaarlijk.
Maar, ja dit klinkt raar, van deze TS weet ik dat ze haar paarden 100% vertrouwt en altijd weet wat wel en niet kan.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:25

@Mariskaa
Een paard is en blijft een vluchtdier, daarom moet je bv ook altijd een cap dragen, géén uitzonderingen!
En juist omdat deze paarden zo'n groot vertrouwen in hun baasje hebben is het zo erg dat zij daar misbruik van maakt!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:28

Noppes schreef:
@Mariskaa
Een paard is en blijft een vluchtdier, daarom moet je bv ook altijd een cap dragen, géén uitzonderingen!
En juist omdat deze paarden zo'n groot vertrouwen in hun baasje hebben is het zo erg dat zij daar misbruik van maakt!

In dit geval kan het liggende paard beter een cap dragen... :+

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:31

Noppes schreef:
@Mariskaa

Waarom dan geen helm op een fiets?
Die kan ook hard hoor, en ja je kan er flink mee vallen! :+
Het zal maar glad zijn.

Britt20099

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 11:20

Wat had je verwacht voor reacties??
"Ow wat goed, wat knap wat een vertrouwen?"
Kom nou, je wist allang dat dit weer een welbekende rel op bokt zou geven.
Je kan 100% vertrouwen hebben in je paard maar het blijft een paard. Hoevaak bij springen valt er niet een balk af omdat jij of je paard net iets te laat uitkomen of even afgeleid zijn? Nu kan er geen balk afvallen maar kan hij wel mijn zijn hoef de buik van het paard raken, daar schrikt dat paard geheid van en dat springt omhoog.

Snap dat je er erg blij mee bent dat dit je lukt maar kijk eens, (objectief) naar wat je doet en of de reacties hier niet misschien een kern van waarheid bevatten.

Een kleine aanraking van het liggende paard kan hem al gigantisch laten schrikken nog maar los van water kan gebeuren als het springende paard met twee benen vol op het liggende paard beland.

Hoop dat je, los van dit topic, eerlijk kijkt naar je handelen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 11:53

muiske07 schreef:
pluklief schreef:
Ik zie volgende keer weer liever die wissels om de pas aan een neckrope, dat was toch ook jij?

Dat was m'n beste vriendin met mijn vriend zijn paardje maar er zat ook een ander filmpje bij van haar en mijn arabje.
Maar eigenlijk doen we allemaal hetzelfde ongeveer.

' t Ja, dat het ene leuker is dan het andere dat versta ik maar ik hoef toch niet enkel te posten wat jullie graag willen zien en enkel maar mooi en wauw te hoeven horen?
Er mag gerust opbouwende commentaar komen maar aan dingen van dat is gevaarlijk of walgelijk of wat dan ook daar heb ik niets aan.
Vind het eerder lachwekkend dat mensen zo kunnen reageren :+

Waarom open je dan zo'n topic.
Je had van te voren wel aan kunnen voelen dat mensen dit zien als onverantwoord en gevaarlijk, daar hoeft je geen helderziende voor te zijn.

Als de negatieve mening van een ander je toch niet interesseerd dan kan je beter dit soort dingen niet plaatsen, dan krijg je die meningen ook niet.

Ik vind dit er ook niet fijn uit zien. Het is mooi dat je paarden zo'n vertrouwen in je hebben en wat je allemaal met ze kan.
Maar: het springen over een levend wezen vind ik echt onverantwoord, als het springende paard niet uit komt dan is de ellende groot.
Dat je liggende paard blijft liggen wil ik best geloven als je dat zegt maar dat betekend niet dat het daarom allemaal wel veilig is.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 11:58

ik vind het echt onverantwoordelijk. ik doe het niet na, en ik wil het ook niet na doen. andere woorden heb ik er niet voor. maargoed. ieder zo zijn mening.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 13:52

Ik vind het knap wat je er mee kunt! +:)+

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 17:28

@Muiske: het is vrijwel onmogelijk om de kleuren van de regenboog uit te leggen aan een blinde.

DIT vind ik er een stuk gevaarlijker uit zien }>
Afbeelding

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 17:29

callippo schreef:
@Muiske: het is vrijwel onmogelijk om de kleuren van de regenboog uit te leggen aan een blinde.

DIT vind ik er een stuk gevaarlijker uit zien }>
Afbeelding

ja maar die mensen kiezen er zelf voor
en het liggende paard heeft weinig keus ;)

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 17:30

hij zou hem trouwens maar in ze zaakie raken :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 17:30

Ach ja, die man kiest er zélf voor!

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 17:51

callippo schreef:

Mooi gezegd en o zo waar in dit geval.

TS: ga gewoon lekker door met waar je mee bezig bent, en kom vooral niet uithuilen hier als het mis gaat.