Springen = normaal... maar springen over liggend paard? :D

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 00:17

Lord_Ik schreef:
Voor zover ik weet mocht ze er eerst net niet op liggen, omdat 't beestje (haal de plekjes door elkaar :P) dan net wél recht ging staan en de andere niet dierf, waardoor ze dus oorspronkelijk gewoon naast zijn hoofd zat :) en een paard hou je idd echt niet tegen de grond :P anders mag jij mij gaan vertellen waarom ze nog paarden gaan sederen als ze panikeren bij bv. het tanden vijlen :P
daarnaast ligt ze half naast hem?
Nee :) ook al zou je 'm op de grond kunnen houden, ik geloof niet dat de TS dit ook doet of zou willen doen ;) zou nogal desastreus zijn voor het vertrouwen :).

Nu sla je het door mekaar he :+

Ik mocht niet bij hem gaan liggen omdat Zippy niet wou springen als ik neerlag.
En als ik recht zou staan dus weg van bij Sioux zou hij rechtkomen omdat ik hem in de steek zou laten.
Dus zat ik eerst op mijn uk erbij, dat zie je bij de eerse sprong op het filmpje dus kan hij zeeeer makkelijk rechtkomen als hij wil.
Vervolgens toen Zippy er zijn vertrouwen in had ging ik gewoon bij Sioux gaan liggen en moet ik dan zo koud en kil doen dat ik niet eens mijn arm om hem heen mag slaan???

Ik dacht al dat't zo zat :D maar vond dat't uiteindelijk niet veel uitmaakte hoe 't nu igg zat :P je lag 'r in het begin niet op :P dus waarom zou dat achteraf wel nodig zijn? :P
Ik knuffel zelf mijn dieren plat ... :D

Verder geloof ik dat als je je dier niks tegennatuurlijks wil laten doen dat je 'm dan maar moet loslaten in een kudde op de prairie ^^

Idd, leek me ook fijn om hem vast te nemen en te knuffelen daar komen ze toch nog losser van ;) :P

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 00:18

orienta schreef:
muiske07 schreef:
Ik heb nooit achter je raad gevraagd ook he :+
Had je veel ouder geschat, een echt moedertype eerder.

Heb ook nooit gezegd dat m'n paarden het geweldig vinden, vind jouw paardje dat immers van op wedstrijd te gaan? :+
Je gaat toch in eerste plaats op wedstrijd omdat je dit zelf wilt doen.

Vind het alleen fijn dat ze me vertrouwen in datgene wat ik allemaal doe met hen en dat geeft een enorm goed gevoel.

Maar allesinds toch bedankt voor je inspraak en mening mee te delen ;)

ik vind wedstrijd rijden wat anders dan paarden over elkaar heen laten springen
mijn paard vind het leuk ja als ik met hem op pad ga

jij doet dit met je paarden voor je eigen wow gevoel

tja ik ben misschien niet veel ouder maar ik ga wel een stuk verantwoordelijker met dieren om!

Hoe kan je dat zo zeker weten dat je paard dat leuk vindt? :+
Jij denkt dat net zoals je denkt mij te kennen en in mijn plaats een mening geeft over wie ik ben.
Wel je zit er grondig naast :P

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:19

WildWings schreef:
orienta schreef:
wat is er onzinnig aan dat ik vraag wat voor lol het paard hier aan beleeft en hoe dit de vertrouwens band moet helpen?

Ging jij hier niet weg? :+ Ik doe nog één post en dan ben ik ook weg. Ik vind het onzinnig je standpunt in 2 zinnen te herhalen, zonder logische onderbouwing of wat dan ook.

Als tweede, je antwoord op bovenstaande vraag heb ik net meerdere keren uitgelegd. Althans, mijn visie op het 'lol voor het paard' verhaal. Als je het niet hebt gelezen, is dat misschien wel handig om te doen voor je je eigen geroep eindeloos herhaalt. Als je het wel al gelezen hebt.. nouja, dan heb je mijn idee erover toch ook al? ;)

ik heb genoeg onderbouwt waarom ik het gevaarlijk vind!
dat jij begint over paardenshows dat moet je zelf weten daar kijk ik ook niet naar en als pietje het doet
hoeft puckie het niet ook te doen!
ik heb ook jouw idee erover gelezen en ik vind het prima dat je dat vind dus laat mij dan ook mijn mening hebben :D

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 00:20

pluklief schreef:
En wat als het nou weleens mis gaat? Wat heb je dan op je geweten?
Ooit er weleens bij stilgestaan dat in een fractie van een seconde, 1 mis stap en je zou met dit soort 'geintjes' allebei je paarden kunnen verliezen.
Daar gaan je maatjes dan, je vriendjes degene die je altijd zo vertrouwde.
Ik moet er niet aan denken wat er gebeurd met een paard als er zo even 500 kg met een vaartje op z'n ribben land. Of met het paard dat er bovenop land, die zal ook wel een flinke smak maken.
Natuurlijk zit er altijd een gevaar in de ruitsersport, maar dit vind ik heel dichtbij het in gevaar brengen van je paarden komen.

Echt ik hoop voor jou en je paarden dat dit soort dingen goed blijven gaan, want wat zul jij een schuldgevoel over houden als het wel een keer gruwelijk fout gaat.

Die gedachte heb ik ook bij de ren sport of de Kentucky cross country.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:21

muiske07 schreef:
Lord_Ik schreef:
Voor zover ik weet mocht ze er eerst net niet op liggen, omdat 't beestje (haal de plekjes door elkaar :P) dan net wél recht ging staan en de andere niet dierf, waardoor ze dus oorspronkelijk gewoon naast zijn hoofd zat :) en een paard hou je idd echt niet tegen de grond :P anders mag jij mij gaan vertellen waarom ze nog paarden gaan sederen als ze panikeren bij bv. het tanden vijlen :P
daarnaast ligt ze half naast hem?
Nee :) ook al zou je 'm op de grond kunnen houden, ik geloof niet dat de TS dit ook doet of zou willen doen ;) zou nogal desastreus zijn voor het vertrouwen :).

Nu sla je het door mekaar he :+

Ik mocht niet bij hem gaan liggen omdat Zippy niet wou springen als ik neerlag.
En als ik recht zou staan dus weg van bij Sioux zou hij rechtkomen omdat ik hem in de steek zou laten.
Dus zat ik eerst op mijn uk erbij, dat zie je bij de eerse sprong op het filmpje dus kan hij zeeeer makkelijk rechtkomen als hij wil.
Vervolgens toen Zippy er zijn vertrouwen in had ging ik gewoon bij Sioux gaan liggen en moet ik dan zo koud en kil doen dat ik niet eens mijn arm om hem heen mag slaan???

Ik dacht al dat't zo zat :D maar vond dat't uiteindelijk niet veel uitmaakte hoe 't nu igg zat :P je lag 'r in het begin niet op :P dus waarom zou dat achteraf wel nodig zijn? :P
Ik knuffel zelf mijn dieren plat ... :D

Verder geloof ik dat als je je dier niks tegennatuurlijks wil laten doen dat je 'm dan maar moet loslaten in een kudde op de prairie ^^

Idd, leek me ook fijn om hem vast te nemen en te knuffelen daar komen ze toch nog losser van ;) :P

Ik knuffel eerder voor mezelf :D al hou 'k er wel rekening mee als paard dat niet zo leuk vindt :P

Ik vind het best vreemd dat er hier mensen zijn die lijken te geloven dat er dingen zijn die je risicoloos met paarden kunt doen? Ik zie hier niet meer risico in dan in gewoon springen igg :)

Suuskipje

Re: Springen = normaal... maar springen over liggend paard? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:22

@orienta
Een mening hebben is prima, maar je hoeft hem niet zo in te wrijven, we weten denk ik nu onderhand wel dat je het niet eens bent met wat TS met haar paarden doet ;)

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:22

muiske07 schreef:
Jij denkt dat net zoals je denkt mij te kennen en in mijn plaats een mening geeft over wie ik ben.

mijn paard kijkt vrolijk in de rondte als ik hem meeneem op wedstrijd vind het leuk om nieuwe dingen te zien en showt graag even wat ie in zijn mars heb.

als die het niet leuk vind dan doet hij ook niet zo op als ik hem meeneem naar een andere plek ;)

ik zie jouw paard geen lol hebben als die op de grond ligt en een paard op hem af ziet komen stevenen die even over hem heen komt springen

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:23

Suuskipje schreef:
@orienta
Een mening hebben is prima, maar je hoeft hem niet zo in te wrijven, we weten denk ik nu onderhand wel dat je het niet eens bent met wat TS met haar paarden doet ;)

das fijn dat dat duidelijk is ;)
ik wrijf geen mening in ik zeg wat ik er van vind en zeg gewoon waarom ik dat of dat vind

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:24

orienta schreef:
Suuskipje schreef:
@orienta

das fijn dat dat duidelijk is ;)
ik wrijf geen mening in ik zeg wat ik er van vind en zeg gewoon waarom ik dat of dat vind

Dat is ook prima, maar je hoeft die mening toch niet tig keer te herhalen :P

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 00:24

Suuskipje schreef:
Dames dames gaan we weer lekker :D

Bij reacties als de meesten hier vraag ik me altijd af wat diegene ermee wil bereiken... Wat willen jullie nou dat TS zeg "sorry ik zal het nooit meer doen?"
Wake up call --> TS gaat dat natuurlijk niet zeggen en gelijk heeft ze.

Wat een ENORM vertrouwen hebben je paarden in jou zeg, echt geweldig om te zien dat een paard wat een vluchtdier is zich zo over kan geven aan iemand die hij vertrouwt. Trek je niets van de reacties aan TS ;) jij kent jouw paarden het beste :)

Ik denk idd dat ze op zo iets wachten :+

Eerlijk gezegd begin ik het lachwekkend te vinden dat bokt zo uit zijn dak kan gaan, moest dit life zijn wat een kiekenskot zou dit wel niet zijn... :D

Orienta zou al lang weg gegaan zijn maar blijft toch nog, het lijkt nog een verslaving te worden :P

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:24

orienta schreef:
muiske07 schreef:

mijn paard kijkt vrolijk in de rondte als ik hem meeneem op wedstrijd vind het leuk om nieuwe dingen te zien en showt graag even wat ie in zijn mars heb.

als die het niet leuk vind dan doet hij ook niet zo op als ik hem meeneem naar een andere plek ;)

ik zie jouw paard geen lol hebben als die op de grond ligt en een paard op hem af ziet komen stevenen die even over hem heen komt springen

Hoe kan jij nu zien wat een paard dat je niet kent leuk vindt? :P Bij mijn weten hebben ook paarden hun eigen gedrag hoor :).

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:25

Lord_Ik, hier zit meer risico in omdat je over een levend dier springt. Springt het paard fout, en zou bijvoorbeeld normaal in de hindernis landen, dan land het nu in de ribben van het andere paard.
Tuurlijk niks is risicoloos, maar als je normaal in een hindernis springt breek je misschien een balk. En zal het springende paard er best erge blessure's aan over kunnen houden maar als je hier mis springt dan land het springende paard in de ribben van z'n maatje.

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 00:26

orienta schreef:
muiske07 schreef:

Maar wie zegt er nu dat je paard dat leuk vindt?
Jij denkt dat omdat je paard zijn oortjes vrolijk naar voren staan en wat vrolijk rondhobbelt :+

Ik denk elk paard dat neerligt dat gewoon rustig neerligt, ze liggen zoveel neer op de weide.
Moeten ze dan ook beginnen rondhuppelen en overal naar kijken ofzo? :+

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:27

Ik zie volgende keer weer liever die wissels om de pas aan een neckrope, dat was toch ook jij?

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:28

Suuskipje schreef:
ik herhaal niet ik vul aan :+

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:29

muiske07 schreef:
Jij denkt dat omdat je paard zijn oortjes vrolijk naar voren staan en wat vrolijk rondhobbelt :+

Ik denk elk paard dat neerligt dat gewoon rustig neerligt, ze liggen zoveel neer op de weide.

een paard neerleggen is toch heel wat anders dan dat er een paard overheen springt?
waarom laat je het andere paard er dan niet los overheen springen?

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:30

pluklief schreef:
Lord_Ik, hier zit meer risico in omdat je over een levend dier springt. Springt het paard fout, en zou bijvoorbeeld normaal in de hindernis landen, dan land het nu in de ribben van het andere paard.
Tuurlijk niks is risicoloos, maar als je normaal in een hindernis springt breek je misschien een balk. En zal het springende paard er best erge blessure's aan over kunnen houden maar als je hier mis springt dan land het springende paard in de ribben van z'n maatje.

:P Dit maatje is niet meteen een hoge, idem geen brede hindernis :P, een 'houten' hindernis kan wel een heel stuk hoger en moeilijker zijn. Hij kan springen, en het is in principe echt geen moeilijke 'hindernis', dus is de kans dat hij werkelijk in de ribbenkans beland wel erg klein en van aantikken gaat 't (liggende) dier echt niet dood moest dat al gaan gebeuren :). daarnaast is niet gezegd dat 't liggende dier er wat aan zou over houden als de andere in z'n ribbenkast zou belanden :) ik heb wel meerdere paarden smakken zien maken op hun kant in de modder (of op mijn been :o) en die hadden juistekens niks.
En 't springende paard zal in elk geval zachter terecht komen dan tegen een houten balk :P
Een rechtstaand paard was wat anders geweest :P
Laatst bijgewerkt door Lord_Ik op 12-11-09 00:32, in het totaal 1 keer bewerkt

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 00:31

pluklief schreef:
Ik zie volgende keer weer liever die wissels om de pas aan een neckrope, dat was toch ook jij?

Dat was m'n beste vriendin met mijn vriend zijn paardje maar er zat ook een ander filmpje bij van haar en mijn arabje.
Maar eigenlijk doen we allemaal hetzelfde ongeveer.

' t Ja, dat het ene leuker is dan het andere dat versta ik maar ik hoef toch niet enkel te posten wat jullie graag willen zien en enkel maar mooi en wauw te hoeven horen?
Er mag gerust opbouwende commentaar komen maar aan dingen van dat is gevaarlijk of walgelijk of wat dan ook daar heb ik niets aan.
Vind het eerder lachwekkend dat mensen zo kunnen reageren :+

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 00:33

orienta schreef:
muiske07 schreef:

een paard neerleggen is toch heel wat anders dan dat er een paard overheen springt?
waarom laat je het andere paard er dan niet los overheen springen?

Of er nu een paard over springt of niet, hij ligt even ontspannend.

Dat schoot me nog niet te binnen, kan ik ook beginnen op trainen :+
Ik wil nog zoveel doen maar 1ding met een keer hé.
Wanneer het tijd is daarvoor zal Zippo dat wel duidelijk maken ;)

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:34

Ik heb niet alles gelezen en ik begrijp dat je niet puur commentaar wilt, maar ik hoop toch dat je je realiseert welke risico's je neemt. En waarom? wat voegt dit toe?
Als het paard 1 x de benen niet voldoende optrekt, of het liggende paard toch overeind komt, is het vertrouwen voor altijd weg.
Een paard vertrouwt je, dat betekent dat je de verantwoordelijkheid hebt om te zorgen voor zijn veiligheid. Daar rekent hij op. Dát is leiderschap.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:35

nou ja ik ben niet haatdragend hoor en wens je er het allerbeste mee en ik hoop voor je dat zoals je zegt dat het zeker weten goed blijft gaan en er geen ongelukken gebeuren met zowel ruiters als paarden

voor de rest heb je wel leuke fotos in je profiel staan hoor daar hoor je mij niet over ;)

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:58

Ik vind het er ook eng uizien!!
Maar wel echt super vet!
Ik weet ( via berichten van jou ) dat niemand beter met zn paarden omgaat als jou .. :)
Dus als ik zoiets zie van jou ben ik absoluut niet bang dat het mis gaat omdat jij precies weet hoe je paarden zijn en wat je van ze kan verwachten! :)
( Teminste zo denk ik dat ) :)
Echt respect voor jou! :)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 01:02

Frank schreef:
Haha! En de trend is juist dat iedereen uiterst voorzichtig via een krukje op zijn paard stapt :))
Liefst nog links en rechts afwisselend :Y)

Over liggende paarden gesproken:

Afbeelding

Afbeelding

Het dienstpaard van mijn opa in zijn cavalerie-tijd.

Ik vind dit overigens wel hele mooie foto's!! :j

Knap, maar ik vind het ook wel gevaarlijk, om het even maar te doen..

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 01:09

Heb niet alle pagina's gelezen

Maar ook ik vind dit echt onverandwoordelijk.. Hoeveel vertrouwen je ook hebt in het dier ik vind dit echt niet kunnen sorry hoor..

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 01:13

ArabicQueen schreef:
Heb niet alle pagina's gelezen

Maar ook ik vind dit echt onverandwoordelijk.. Hoeveel vertrouwen je ook hebt in het dier ik vind dit echt niet kunnen sorry hoor..

En nu ga ik slapen,

Knor en zaag maar rustig verder tegen mekaar en vooral niet vergeten van alles nog een keertje te herhalen he :D :+