Steigeren van begin tot nu ! echt even kijken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:36

Kijk en daar gaat het mis. Steigeren aan de hand kan gevolgen hebben, ook onder het zadel. Je avatar spreekt boekdelen. Als je steigeren stoer vindt, hoop ik dat je paard - en alle paarden die er op volgen omdat je deze naar de slager hebt moeten brengen omdat hij het tegen je is gaan gebruiken, zijn rust zal vinden op de eeuwiggroene weides...

Je bent in mijn ogen ONVERANTWOORD bezig.

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 21:37

horselover7 schreef:
ik vind dit er idd ook niet goed uitzien.
op niet zulke goede ondergrond, met lijn waardoor het paard niet eens om hoog kan komen. en wat als het paard met haar benen over de lijn komt?
ook kan ze hierdoor last van de rug/benen e.d. krijgen.

gelukkig kan mijn pony niet steigeren( ze probeerd het wel eens uit protest omhoogkomen en met spelen in de wei met andere paarden lukt het haar gewoon niet)

wel fijn dat je nu les krijgt in hoe het wel moet. maar ik weet niet of dit nog veel zin heeft. je paard doet het nu al verkeerd. afleren is heel moeilijk,

(niet aanvallend bedoeld hoor)

ik snap je ja ik ben nu overnieuw begonnen je doet het echt niet aanvallend! ik denk zelf als ze met de benen over de lijn ging dat dat verder niks uitmaakte de lijn staat niet strak en als er meer daan 400 KG opkomt glijd die wel uit je hand toch=

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:38

Nou ook ik vind het er niet goed uitzien :o
Sowieso doe je zoiets nooit midden op straat en al HELEMAAL NIET op een harde ondergrond!
Weet je wel wat voor klap die benen van je paard steeds moeten opvangen?
Het ziet er totaal onbeheerst uit. Je paard moet leren uit verzameling te steigeren en nu
doet hij maar wat en is totaal uit balans! Erg gevaarlijk. Ook met die longeerlijn.
Laatst bijgewerkt door Amaretto27 op 20-10-10 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 21:39

Cassidy schreef:
Kijk en daar gaat het mis. Steigeren aan de hand kan gevolgen hebben, ook onder het zadel. Je avatar spreekt boekdelen. Als je steigeren stoer vindt, hoop ik dat je paard - en alle paarden die er op volgen omdat je deze naar de slager hebt moeten brengen omdat hij het tegen je is gaan gebruiken, zijn rust zal vinden op de eeuwiggroene weides...

sorru jou filmpje heeft er niks mee te maken dat paard vond het gewoon vervelend dat die jockey erop ging de lijn stond te strak en gewoon sommige paarden zijn zo maar mijn pony niet ken jij mijn pony nee helaas niet ik denk dat je dit allemaal niet zou zeggen

maar ik wardeer je reacties wel hoor niet daarvan

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:39

Overnieuw beginnen? Een paard is geen computer met een harde schijf die je even kan formatteren en opnieuw kunt installeren. Paarden leren dingen heel snel. De goede en de verkeerde dingen. Helaas leren ze dingen maar heel moeilijk af.

Dus opnieuw beginnen? Waarmee? Met het "je paard een enkeltje slager bezorgen?"

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 21:40

Amaretto27 schreef:
Nou ook ik vind het er niet goed uitzien :o
Sowieso doe je zoiets nooit midden op straat en al HELEMAAL NIET op een harde ondergrond!
Weet je wel wat voor klap die benen van je paard steeds moeten opvangen?
Het ziet er totaal onbeheerst uit. Je paard moet leren uit verzameling te steigeren en nu
doet hij maar wat en is totaal uit balans! Erg gevaarlijk.

srru het was geen straat gewoon grond met gras ik snap je helemaal je hebt ook gewoon gelijk ik ben nu ook overnieuw begonnen voor zweep en stem commando dus geen touwcommando meer!

x

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:40

iloveyellow schreef:
Cassidy schreef:

sorru jou filmpje heeft er niks mee te maken dat paard vond het gewoon vervelend dat die jockey erop ging de lijn stond te strak en gewoon sommige paarden zijn zo maar mijn pony niet ken jij mijn pony nee helaas niet ik denk dat je dit allemaal niet zou zeggen

maar ik wardeer je reacties wel hoor niet daarvan

Waar heeft dit filmpje niets mee te maken? Met het laten zien hoe gevaarlijk steigeren kan zijn (of worden?).

horselover7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:40

iloveyellow schreef:
horselover7 schreef:
ik vind dit er idd ook niet goed uitzien.
op niet zulke goede ondergrond, met lijn waardoor het paard niet eens om hoog kan komen. en wat als het paard met haar benen over de lijn komt?
ook kan ze hierdoor last van de rug/benen e.d. krijgen.

gelukkig kan mijn pony niet steigeren( ze probeerd het wel eens uit protest omhoogkomen en met spelen in de wei met andere paarden lukt het haar gewoon niet)

wel fijn dat je nu les krijgt in hoe het wel moet. maar ik weet niet of dit nog veel zin heeft. je paard doet het nu al verkeerd. afleren is heel moeilijk,

ik snap je ja ik ben nu overnieuw begonnen je doet het echt niet aanvallend! ik denk zelf als ze met de benen over de lijn ging dat dat verder niks uitmaakte de lijn staat niet strak en als er meer daan 400 KG opkomt glijd die wel uit je hand toch=

tot haar been erin verstrikt komt o.i.d.

plaats je foto's/filmpjes als je je les hebt gehad?
ik ben wel benieuwd :D

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 21:41

Cassidy schreef:
Overnieuw beginnen? Een paard is geen computer met een harde schijf die je even kan formatteren en opnieuw kunt installeren. Paarden leren dingen heel snel. De goede en de verkeerde dingen. Helaas leren ze dingen maar heel moeilijk af.

nee slager zowieso niet sorry voor jou dan word ze ingeslapen en netjes begraven vind je dat ook goed iets eervoller dan de slager dat jij daar dan weer aandenkt!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:41

Cassidy schreef:

Nou komop zeg, kán het even wat vriendelijker. :) Ik word ook doodmoe van dat slager-gezeik.
Morgen ga ik de TS les geven, we zullen hier een update plaatsen maar nu weet de TS het wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:41

Ok, de TS pakt een aantal dingen niet helemaal handig aan (waarvan ik de hoed ipv een cap nog het onhandigst vind). Maar ze geeft zelf ook aan nu in te zien dat een aantal dingen niet helemaal goed gaan. Super dat ze het nu weer vanaf de basis oppakt!

Waar ik echter moeite mee heb zijn de reacties van sommigen. Er zijn zat fototopics op bokt met steigerfoto's van een mooie combinatie waarbij men alleen maar 'oooeeeh' en 'aaaaah' roept. Vanaf deze foto's kan men nooit weten hoe het dat betreffende paard is aangeleerd. En nu, omdat TS er toevallig een trainingsfilmpje bij zet is het aanleren van steigeren in z'n algeheel helemaal fout? Kom op zeg, trek eens een duidelijke lijn in wat jullie vinden. En als het allemaal zo slecht en zo fout is, verkondig je mening dan óók tussen de 'oooehs' en 'aaaahs' van anderen in een fototopic waarbij iemand op een steigerend paard zit met een prachtige ondergaande zon op het strand... :O

TS: Wat een leuk paard heb je daar trouwens! :D

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 21:42

[/quote]

ik snap je ja ik ben nu overnieuw begonnen je doet het echt niet aanvallend! ik denk zelf als ze met de benen over de lijn ging dat dat verder niks uitmaakte de lijn staat niet strak en als er meer daan 400 KG opkomt glijd die wel uit je hand toch=[/quote]

tot haar been erin verstrikt komt o.i.d.

plaats je foto's/filmpjes als je je les hebt gehad?
ik ben wel benieuwd :D[/quote]

ja oke maar ik denk niet dat haar been er in verstrikt komt nou misschien in het raarste geval dat kan natuurlijk!!!

ik zal de foto´s plaatsen leuk dat je het wilt weten :D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:43

Miss_Montana schreef:
En als het allemaal zo slecht en zo fout is, verkondig je mening dan óók tussen de 'oooehs' en 'aaaahs' van anderen in een fototopic waarbij iemand op een steigerend paard zit met een prachtige ondergaande zon op het strand... :O

Daar zul je mijn "ooehs" en "aahs" ook niet vinden hoor!

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 21:43

Miss_Montana schreef:
Ok, de TS pakt een aantal dingen niet helemaal handig aan (waarvan ik de hoed ipv een cap nog het onhandigst vind). Maar ze geeft zelf ook aan nu in te zien dat een aantal dingen niet helemaal goed gaan. Super dat ze het nu weer vanaf de basis oppakt!

Waar ik echter moeite mee heb zijn de reacties van sommigen. Er zijn zat fototopics op bokt met steigerfoto's van een mooie combinatie waarbij men alleen maar 'oooeeeh' en 'aaaaah' roept. Vanaf deze foto's kan men nooit weten hoe het dat betreffende paard is aangeleerd. En nu, omdat TS er toevallig een trainingsfilmpje bij zet is het aanleren van steigeren in z'n algeheel helemaal fout? Kom op zeg, trek eens een duidelijke lijn in wat jullie vinden. En als het allemaal zo slecht en zo fout is, verkondig je mening dan óók tussen de 'oooehs' en 'aaaahs' van anderen in een fototopic waarbij iemand op een steigerend paard zit met een prachtige ondergaande zon op het strand... :O

TS: Wat een leuk paard heb je daar trouwens! :D

dank u ja zo vind ik het ook ze hebben gelijk dat wat punten verkeerd zijn en een cap is beter ja maar ik wauw een cowboyhoed nee dat is ook gewoon niet slim ik weet ik weet.

dankje het is een kruising FRIES FJORD

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 21:44

Cassidy schreef:
Miss_Montana schreef:
En als het allemaal zo slecht en zo fout is, verkondig je mening dan óók tussen de 'oooehs' en 'aaaahs' van anderen in een fototopic waarbij iemand op een steigerend paard zit met een prachtige ondergaande zon op het strand... :O

Daar zul je mijn "ooehs" en "aahs" ook niet vinden hoor!

sorry ik weet niet waar jij soms zo moeilijk over doet ga je nou disscuseren over oehhh en aaaah

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:45

het was toch jij die les had gehad hé van dat topic van iemand '' eerste vd les of zo '' of " ik heb mijn eerste VD les gegeven "

Je hebt een prima paardje maar je bent nog niet langer dan 4-5 maand met VD bezeg heb dan zoiets van meisje je gaat te vlug . Je paard snapt alles mischien vlug maar in zo een korte tijd al gaan stijgeren :n Dat gaat gewoon niet als het paard geconcentreerd is en echt lol heeft in het trucje , ding dat je doet zal die zich niet omdraaien en weg lopen en zo voort . Wacht daar nog gewoon een maand of 2 mee als je het dan toch leert veel mensen in de VD die het gedaan hebben waren al meer dan 2 jaren bezeg met VD voor ze stijgeren leerden .Dus neem een voorbeeld aan hun neem eventueel nog eens les voor dat stijgeren als je het dna toch perce wilt leren .
Vondt die les er zo leuk uit zien . Dus doe maar door waar je gebleven was voor dat stijgeren want zonder het stijgeren ben je super bezeg !! ik geef je zelfs complimenten om je paard <3 dies zoooo harstikke mooi :o

( als jij het niet van die les bent mjn exuses ) , ( als ik hier zever schrijf mogen anderen me gerust een pb'tje sturen maar stuur dan een pb en zet niet je commentaar in het topic neer er over . )

mvg.

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 21:47

hetlevenwint schreef:
het was toch jij die les had gehad hé van dat topic van iemand '' eerste vd les of zo '' of " ik heb mijn eerste VD les gegeven "

Je hebt een prima paardje maar je bent nog niet langer dan 4-5 maand met VD bezeg heb dan zoiets van meisje je gaat te vlug . Je paard snapt alles mischien vlug maar in zo een korte tijd al gaan stijgeren :n Dat gaat gewoon niet als het paard geconcentreerd is en echt lol heeft in het trucje , ding dat je doet zal die zich niet omdraaien en weg lopen en zo voort . Wacht daar nog gewoon een maand of 2 mee als je het dan toch leert veel mensen in de VD die het gedaan hebben waren al meer dan 2 jaren bezeg met VD voor ze stijgeren leerden .Dus neem een voorbeeld aan hun neem eventueel nog eens les voor dat stijgeren als je het dna toch perce wilt leren .
Vondt die les er zo leuk uit zien . Dus doe maar door waar je gebleven was voor dat stijgeren want zonder het stijgeren ben je super bezeg !! ik geef je zelfs complimenten om je paard <3 dies zoooo harstikke mooi :o

( als jij het niet van die les bent mjn exuses ) , ( als ik hier zever schrijf mogen anderen me gerust een pb'tje sturen maar stuur dan een pb en zet niet je commentaar in het topic neer er over . )

mvg.

ik snap je en ik weet even niet of ik dat ben met die topic!

ik weet dat ik nog niet lang bezig ben vanaf juli 2010 maar de basis het grondwerk zit er zo goed in ik dacht groteere kunsten daar is het tijd voor yellow vond dat ook die doet zo goed mee met compliment buiging op het blok dan zal steigeren er ook bij horen toch maar daar begin ik weer lekker overnieuw mee!

lucille

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:48

1. ik vind dat je paard een prachtige kleur heeft. :D

2. maar ik sta er persoonlijk niet achter dat je een paard laat steigeren onder het zadel. Tijdens aan de hand werken als oefening oke, maar niet tijdens het berijden. Kan heel gevaarlijke situaties opleveren voor jou , je paard en voor evt. toekomstige ruiters.

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:50

sorry maar wat een negativiteit hier allemaal! Ik vindt het harstikke knap dat ze hem dat zo geleerd heeft en het is misschien niet helemaal verantwoord zo onder het zadel maar wie kent die pony nou het beste?? :o Tsja....

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 21:50

lucille schreef:
1. ik vind dat je paard een prachtige kleur heeft. :D

2. maar ik sta er persoonlijk niet achter dat je een paard laat steigeren onder het zadel. Tijdens aan de hand werken als oefening oke, maar niet tijdens het berijden. Kan heel gevaarlijke situaties opleveren voor jou , je paard en voor evt. toekomstige ruiters.

1. dankje :D

en 2 ja ik weet het ik heb dit vaak gehoord en ik begin overnieuw met het steigeren hopelijk met beter succes maar ik ga op zweep en stemcommando overstappen maar als ze ooit word verkocht )denk ik liever niet aan' maar dan zal die baas daar zeker van weten!

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 21:51

lisasander schreef:
sorry maar wat een negativiteit hier allemaal! Ik vindt het harstikke knap dat ze hem dat zo geleerd heeft en het is misschien niet helemaal verantwoord zo onder het zadel maar wie kent die pony nou het beste?? :o Tsja....

voor een fjord zou ik een ster ofzo op z´n kont scheren en bedankt voor je reactie ik snap de reacties van de andere en ik WAS ook niet heel slim bezig maar ik stap over :+

Sayangki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:51

Miss_Montana schreef:

Waar ik echter moeite mee heb zijn de reacties van sommigen.

Ik kan me hier helemaal in vinden. Daarnaast denk ik dat we allemaal wel eens dingen doen die niet paardvriendelijk zijn en waar we ons niet of in mindere mate van bewust zijn. Ik vind dat je voor zo'n jonge meid goed omgaat met de feedback die je krijgt. Daarnaast vind ik de foto's in je profiel er erg prettig en paardwaardig uitzien.Ook toon je lef door het plaatsen van een trainingsfilmpje. Niet iedereen zou dat doen, bang voor het commentaar...

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 21:53

Sayangki schreef:
Miss_Montana schreef:

Waar ik echter moeite mee heb zijn de reacties van sommigen.

Ik kan me hier helemaal in vinden. Daarnaast denk ik dat we allemaal wel eens dingen doen die niet paardvriendelijk zijn en waar we ons niet of in mindere mate van bewust zijn. Ik vind dat je voor zo'n jonge meid goed omgaat met de feedback die je krijgt. Daarnaast vind ik de foto's in je profiel er erg prettig en paardwaardig uitzien.Ook toon je lef door het plaatsen van een trainingsfilmpje. Niet iedereen zou dat doen, bang voor het commentaar...

danku nou ik ben zeker niet bang voor commentaar ik neem het graag op en doe er iets mee maar ik doe ja verkeerde dingen ik DEED het ik begin overnieuw met het steigeren morgen krijg ik een les en die kan me hopelijk goed helpen en jij ook bedankt voor je reactie ;)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:56

iloveyellow schreef:
hetlevenwint schreef:

mvg.

ik weet dat ik nog niet lang bezig ben vanaf juli 2010 maar de basis het grondwerk zit er zo goed in ik dacht groteere kunsten daar is het tijd voor yellow vond dat ook die doet zo goed mee met compliment buiging op het blok dan zal steigeren er ook bij horen toch maar daar begin ik weer lekker overnieuw mee!

Ja snap jou gedachten gang ook heelemaal hoor :D was vroeger ook zo van stijgeren waaaw ! ie doet het graag kan alles waarom niet maar ben daar erg in verandert :P maar ja of het nu jou of niet was in dat topic je paard doet het harstikke goed in de vd tis dat je zo ver woont of je zou gelijk mogen komen helpen :P maar denk dat je ondertusse al weet da je best nog even wacht met stijgeren of les neemt er van *D Ben blij dat je het anders gaat aanpakken *D

Mag ik nogmaals je paardje complimenteren ? vindt die zo harstikke mooi echt geweldig <3 <3

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 21:58

Citaat:

mvg.
[/quote]

ik weet dat ik nog niet lang bezig ben vanaf juli 2010 maar de basis het grondwerk zit er zo goed in ik dacht groteere kunsten daar is het tijd voor yellow vond dat ook die doet zo goed mee met compliment buiging op het blok dan zal steigeren er ook bij horen toch maar daar begin ik weer lekker overnieuw mee![/quote]

Ja snap jou gedachten gang ook heelemaal hoor :D was vroeger ook zo van stijgeren waaaw ! ie doet het graag kan alles waarom niet maar ben daar erg in verandert :P maar ja of het nu jou of niet was in dat topic je paard doet het harstikke goed in de vd tis dat je zo ver woont of je zou gelijk mogen komen helpen :P maar denk dat je ondertusse al weet da je best nog even wacht met stijgeren of les neemt er van *D Ben blij dat je het anders gaat aanpakken *D

Mag ik nogmaals je paardje complimenteren ? vindt die zo harstikke mooi echt geweldig <3 <3[/quote]

haha dankje ik krijg morgen een les van iemand die in veenendaal woont dat is naast bij haast maar ik wil gewoon steigern op de goede manier hoe lang het ook zal duren en nogmaal bedankt dat je yellow mooi vind :o