ik heb meer problemen met het liggende paard
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ThePast03 schreef:WildWings schreef:Je denkt toch niet dat als dat paard echt overeind wilde komen, zij hem tegenhield op die manierKom op zeg, als die +-500-600 kilo echt wilt opstaan ben je niets.
Als jij op de hals van een paard gaat liggen kan hij inderdaad niet meer overeind komen, maar daar gaat het niet eens om.
Lees de rest van mijn post ook even door, misschien begrijp je dan dat ik dit niet meer paardwaardig vindt.
ThePast03 schreef:En dat gevoel krijg ik ook als ik naar het filmpje kijk. Persoonlijk vind ik het absoluut niet meer paardwaardig als je op een paard moet gaan liggen om te voorkomen dat hij, om wat voor reden dan ook, overeind komt.
WildWings schreef:Maar ik vind gewoon dat bokt soms zo hypocriet of zo krom is, want op veel paardenshows zie ik ook dingen waarvan ik denk.. dat kan misgaan (zoals iemand net de show van Pigeon beschreef), maar dat vinden de meesten dan weer 'knap' en 'mooi' ipv 'walgelijk' (wat ik echt een vreselijk sterk uitgedrukte rotterm vind). Of roepen "wat voegt dit toe" of "wat heeft het paard hieraan".. tja, wat voegt rijden toe? Het is allemaal voor onze lol, niet voor die van het dier, want als je 100% voor de lol van je dier koos stond hij toch echt met z'n kuddegenootjes op het weiland 24/7 en kwam je hooguit af en toe langs trutten als het echt moet, maar rijden of VD of wat dan ook doe je allemaal niet vanuit het oogpunt dat je je paard er zo'n groot plezier mee doet. Dat hij het niet erg vind of misschien 'leuk' vind volgens sommige is wat anders, dat is bijzaak. Maar je begint met rijden of wat dan ook omdat je er zélf plezier in hebt doorgaans.
KiWiKo schreef:de enige manier om een liggend paard liggend te houden is het hoofd daar houden met al je gewicht......... en dat doet TS
dat weet ieder paardenmens,
ga op het hoofd zitten en het dier kan niks nada ziltz zero meer
orienta schreef:ik ga dit topic verlaten aangezien TS toch standvastig blijft volhouden dat haar paarden dit geweldig vinden!
ik hoop dat je in de toekomst wat voorzichtiger met je paarden omgaat en dit niet meer doet vooral voor het liggende paard!
WildWings schreef:KiWiKo schreef:de enige manier om een liggend paard liggend te houden is het hoofd daar houden met al je gewicht......... en dat doet TS
Het paard geeft amper tekenen van willen opstaan. Als hij echt wilt opstaan, dan zou hij toch echt wat heviger reageren.. En dan had de TS toch echt al haar gewicht in de strijd moeten gooien om hem daar te houden en had ze niet zo rustig gezeten of gelegen.
Maargoed, ik zeg ook maar wat, ik ben natuurlijk ook geen paardenmensLekker toevoegende opmerking, vind je niet?
KiWiKo schreef:WildWings schreef:
Je denkt toch niet dat als dat paard echt overeind wilde komen, zij hem tegenhield op die manierKom op zeg, als die +-500-600 kilo echt wilt opstaan ben je niets.
de enige manier om een liggend paard liggend te houden is het hoofd daar houden met al je gewicht......... en dat doet TS
muiske07 schreef:Ik heb nooit achter je raad gevraagd ook he![]()
Had je veel ouder geschat, een echt moedertype eerder.
Heb ook nooit gezegd dat m'n paarden het geweldig vinden, vind jouw paardje dat immers van op wedstrijd te gaan?![]()
Je gaat toch in eerste plaats op wedstrijd omdat je dit zelf wilt doen.
Vind het alleen fijn dat ze me vertrouwen in datgene wat ik allemaal doe met hen en dat geeft een enorm goed gevoel.
Maar allesinds toch bedankt voor je inspraak en mening mee te delen
Lord_Ik schreef:Voor zover ik weet mocht ze er eerst net niet op liggen, omdat 't beestje (haal de plekjes door elkaar) dan net wél recht ging staan en de andere niet dierf, waardoor ze dus oorspronkelijk gewoon naast zijn hoofd zat
en een paard hou je idd echt niet tegen de grond
anders mag jij mij gaan vertellen waarom ze nog paarden gaan sederen als ze panikeren bij bv. het tanden vijlen
daarnaast ligt ze half naast hem?
Neeook al zou je 'm op de grond kunnen houden, ik geloof niet dat de TS dit ook doet of zou willen doen
zou nogal desastreus zijn voor het vertrouwen
.
WildWings schreef:Orienta, lekker zinnige bijdrage, constant alleen maar walgelijk roepen en dat het gewoon niet kan zonder onderbouwing. Discussieert ook zo fijn vooral.
Rockylove, en waar ligt die grens dan? Wat dacht je ervan dat ieder voor zich die grens eens kan bepalen.. tenslotte maken we ons allemaal schuldig aan dingen doen die 'niets toevoegen' en die we niet in het belang van het paard doen. En de 1 vind de grens al om een paard op stal te zetten of krachtvoer te geven, de ander vind de grens pas hier liggen. Dat zijn beide extremen en daar ben ik geen fan van, nee, ik heb net ook al uitgelegd dat ik er het gevaar van inzie.
En waarom zijn dingen in shows waar paarden met vuurwerk om de benen lopen of door vuurhoepels springen of ruiterloos over elkaar heen springen dan wel gaaf en mooi?
Zoals ik al zeg, sommige mensen hier reageren zo ontzettend krom qua beredenatie, dat is het enige waar ik het over heb.. ik zeg zelf ook dat ik hier dubbele gevoelens bij heb.
muiske07 schreef:Lord_Ik schreef:Voor zover ik weet mocht ze er eerst net niet op liggen, omdat 't beestje (haal de plekjes door elkaar) dan net wél recht ging staan en de andere niet dierf, waardoor ze dus oorspronkelijk gewoon naast zijn hoofd zat
en een paard hou je idd echt niet tegen de grond
anders mag jij mij gaan vertellen waarom ze nog paarden gaan sederen als ze panikeren bij bv. het tanden vijlen
daarnaast ligt ze half naast hem?
Neeook al zou je 'm op de grond kunnen houden, ik geloof niet dat de TS dit ook doet of zou willen doen
zou nogal desastreus zijn voor het vertrouwen
.
Nu sla je het door mekaar he![]()
Ik mocht niet bij hem gaan liggen omdat Zippy niet wou springen als ik neerlag.
En als ik recht zou staan dus weg van bij Sioux zou hij rechtkomen omdat ik hem in de steek zou laten.
Dus zat ik eerst op mijn uk erbij, dat zie je bij de eerse sprong op het filmpje dus kan hij zeeeer makkelijk rechtkomen als hij wil.
Vervolgens toen Zippy er zijn vertrouwen in had ging ik gewoon bij Sioux gaan liggen en moet ik dan zo koud en kil doen dat ik niet eens mijn arm om hem heen mag slaan???
WildWings schreef:Orienta, sorry, je laatste paar posts bestaan alleen maar uit onzinnigheid, anders kan ik het niet zeggen. Dat voegt geen ene ... toe.
Rockylove, als dat zo is, is er ook geen reden je aangesproken te voelen door mijn post. Ik heb het alleen over de opmerkingen "Wat voegt dit nou toe" of "Ik zie het nut hier niet van in" en mensen die krom genoeg zijn om te roepen dat dit walgelijk is maar vele even gevaarlijke showprogramma's wel "stoer" vinden. Als jij dat niet bent, had ik het niet over jou, sorry als je je aangesproken voelde
En nu ga ik slapen.![]()
orienta schreef:wat is er onzinnig aan dat ik vraag wat voor lol het paard hier aan beleeft en hoe dit de vertrouwens band moet helpen?
WildWings schreef:Orienta, sorry, je laatste paar posts bestaan alleen maar uit onzinnigheid, anders kan ik het niet zeggen. Dat voegt geen ene ... toe.
Rockylove, als dat zo is, is er ook geen reden je aangesproken te voelen door mijn post. Ik heb het alleen over de opmerkingen "Wat voegt dit nou toe" of "Ik zie het nut hier niet van in" en mensen die krom genoeg zijn om te roepen dat dit walgelijk is maar vele even gevaarlijke showprogramma's wel "stoer" vinden. Als jij dat niet bent, had ik het niet over jou, sorry als je je aangesproken voelde
En nu ga ik slapen.![]()
muiske07 schreef:Voor mij is niets belangrijk wat anderen ervan vinden.
Er posten hier zoveel mensen topics over hun paarden waarom zou ik niet mogen tonen wat ik met de mijne doe?
Als je het filmpje goed bekeken hebt dan zie je ook dat ik niet op hem lig maar tegen hem.
Ik kan hem nog niet in volledige vrijheid alleen laten liggen, het feit dat ik gwn bij hem lig stelt hem gerust en ontspant hij zich helemaal.
Toch fijn als je weet dat hij je vertrouwt en hierdoor blijft liggen.