Springen = normaal... maar springen over liggend paard? :D

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 23:53

een paard springt vanuit nature over een ander paard heen.......... dat is het probleem niet :)

ik heb meer problemen met het liggende paard

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 23:53

Ik vind het trick rijden ook leuk om te zien, jammer dat je het daar niet bij gelaten hebt.

Dat springen heeft totaal niks met vertrouwen te maken. Je neemt bewust een groot risico op ongelukken, dat zou ik niet kunnen met mn paarden.

Maar goed het is uiteraard je eigen keus, zijn jou paarden.

Binky_Zephyr

Re: Springen = normaal... maar springen over liggend paard? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 23:54

vind het knap maar over dat paard heen springen heeft ook wel iets gevaarlijks..
dat voltige vind ik wel errrug tof :D

Anoniem

ThePast03 schreef:
WildWings schreef:
Je denkt toch niet dat als dat paard echt overeind wilde komen, zij hem tegenhield op die manier :+ Kom op zeg, als die +-500-600 kilo echt wilt opstaan ben je niets.

Als jij op de hals van een paard gaat liggen kan hij inderdaad niet meer overeind komen, maar daar gaat het niet eens om.
Lees de rest van mijn post ook even door, misschien begrijp je dan dat ik dit niet meer paardwaardig vindt.

Ik heb de rest van je post doorgelezen, waar haal je vandaan dat ik dat niet heb gedaan? Alleen ik vind ik de opmerking die ik quotte nogal onrealistisch, dat is alles wat ik zeg.

Kijk, ik zou het ook niet doen, een paard is me hoe dan ook te dierbaar. Maar dat is ieder zijn eigen mening, ik kijk het met gemengde gevoelens aan. Het is knap, straalt vertrouwen uit maar het kán misgaan. Het beste paard kan struikelen en verkeerd uitkomen en bovenop het liggende paard vallen.

Maar ik vind gewoon dat bokt soms zo hypocriet of zo krom is, want op veel paardenshows zie ik ook dingen waarvan ik denk.. dat kan misgaan (zoals iemand net de show van Pigeon beschreef), maar dat vinden de meesten dan weer 'knap' en 'mooi' ipv 'walgelijk' (wat ik echt een vreselijk sterk uitgedrukte rotterm vind). Of roepen "wat voegt dit toe" of "wat heeft het paard hieraan".. tja, wat voegt rijden toe? Het is allemaal voor onze lol, niet voor die van het dier, want als je 100% voor de lol van je dier koos stond hij toch echt met z'n kuddegenootjes op het weiland 24/7 en kwam je hooguit af en toe langs trutten als het echt moet, maar rijden of VD of wat dan ook doe je allemaal niet vanuit het oogpunt dat je je paard er zo'n groot plezier mee doet. Dat hij het niet erg vind of misschien 'leuk' vind volgens sommige is wat anders, dat is bijzaak. Maar je begint met rijden of wat dan ook omdat je er zélf plezier in hebt doorgaans.

RoCKyLoVE

Ik zie iets heel anders in je filmpje, maarja kan het natuurlijk verkeerd gezien hebben.

En het doet nog niks af aan het feit dat de springende paarden ruiterloos zijn..

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 23:55

ThePast03 schreef:
En dat gevoel krijg ik ook als ik naar het filmpje kijk. Persoonlijk vind ik het absoluut niet meer paardwaardig als je op een paard moet gaan liggen om te voorkomen dat hij, om wat voor reden dan ook, overeind komt.

Je denkt toch niet dat als dat paard echt overeind wilde komen, zij hem tegenhield op die manier :+ Kom op zeg, als die +-500-600 kilo echt wilt opstaan ben je niets.[/quote]

de enige manier om een liggend paard liggend te houden is het hoofd daar houden met al je gewicht......... en dat doet TS

dat weet ieder paardenmens,

ga op het hoofd zitten en het dier kan niks nada ziltz zero meer[/quote]

Ik lig tegen hem en niet al mijn gewicht op hem, enkel mijn hoofd ligt op hem en mijn arm ligt op zijn kaak.
Als hij echt recht zou willen komen dan deed hij dat gewoon maar ik voelde geen spanning enkel ontspanning.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 23:55

ik ga dit topic verlaten aangezien TS toch standvastig blijft volhouden dat haar paarden dit geweldig vinden!
ik hoop dat je in de toekomst wat voorzichtiger met je paarden omgaat en dit niet meer doet vooral voor het liggende paard!

RoCKyLoVE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 23:57

WildWings schreef:
Maar ik vind gewoon dat bokt soms zo hypocriet of zo krom is, want op veel paardenshows zie ik ook dingen waarvan ik denk.. dat kan misgaan (zoals iemand net de show van Pigeon beschreef), maar dat vinden de meesten dan weer 'knap' en 'mooi' ipv 'walgelijk' (wat ik echt een vreselijk sterk uitgedrukte rotterm vind). Of roepen "wat voegt dit toe" of "wat heeft het paard hieraan".. tja, wat voegt rijden toe? Het is allemaal voor onze lol, niet voor die van het dier, want als je 100% voor de lol van je dier koos stond hij toch echt met z'n kuddegenootjes op het weiland 24/7 en kwam je hooguit af en toe langs trutten als het echt moet, maar rijden of VD of wat dan ook doe je allemaal niet vanuit het oogpunt dat je je paard er zo'n groot plezier mee doet. Dat hij het niet erg vind of misschien 'leuk' vind volgens sommige is wat anders, dat is bijzaak. Maar je begint met rijden of wat dan ook omdat je er zélf plezier in hebt doorgaans.

Er moet toch ergens een grens zijn in de dingen die een paard niet leuk vind? Daarbij breng je een paard bij het rijden etc minder in gevaar dan er een ander overheen te laten springen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 23:57

KiWiKo schreef:
de enige manier om een liggend paard liggend te houden is het hoofd daar houden met al je gewicht......... en dat doet TS

ga op het hoofd zitten en het dier kan niks nada ziltz zero meer

Het paard geeft amper tekenen van willen opstaan. Als hij echt wilt opstaan, dan zou hij toch echt wat heviger reageren.. En dan had de TS toch echt al haar gewicht in de strijd moeten gooien om hem daar te houden en had ze niet zo rustig gezeten of gelegen.

Maargoed, ik zeg ook maar wat, ik ben natuurlijk ook geen paardenmens :+ Lekker toevoegende opmerking, vind je niet?

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 23:59

orienta schreef:
ik ga dit topic verlaten aangezien TS toch standvastig blijft volhouden dat haar paarden dit geweldig vinden!
ik hoop dat je in de toekomst wat voorzichtiger met je paarden omgaat en dit niet meer doet vooral voor het liggende paard!

Ik heb nooit achter je raad gevraagd ook he :+
Had je veel ouder geschat, een echt moedertype eerder.

Heb ook nooit gezegd dat m'n paarden het geweldig vinden, vind jouw paardje dat immers van op wedstrijd te gaan? :+
Je gaat toch in eerste plaats op wedstrijd omdat je dit zelf wilt doen.

Vind het alleen fijn dat ze me vertrouwen in datgene wat ik allemaal doe met hen en dat geeft een enorm goed gevoel.

Maar allesinds toch bedankt voor je inspraak en mening mee te delen ;)

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 00:00

WildWings schreef:
KiWiKo schreef:

Het paard geeft amper tekenen van willen opstaan. Als hij echt wilt opstaan, dan zou hij toch echt wat heviger reageren.. En dan had de TS toch echt al haar gewicht in de strijd moeten gooien om hem daar te houden en had ze niet zo rustig gezeten of gelegen.

Maargoed, ik zeg ook maar wat, ik ben natuurlijk ook geen paardenmens :+ Lekker toevoegende opmerking, vind je niet?

Zo denk ik er ook over ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:01

Orienta, lekker zinnige bijdrage, constant alleen maar walgelijk roepen en dat het gewoon niet kan zonder onderbouwing. Discussieert ook zo fijn vooral.

Rockylove, en waar ligt die grens dan? Wat dacht je ervan dat ieder voor zich die grens eens kan bepalen.. tenslotte maken we ons allemaal schuldig aan dingen doen die 'niets toevoegen' en die we niet in het belang van het paard doen. En de 1 vind de grens al om een paard op stal te zetten of krachtvoer te geven, de ander vind de grens hier nog niet eens liggen. Dat zijn beide misschien wel extremen en daar ben ik geen fan van, nee, ik heb net ook al uitgelegd dat ik er het gevaar van inzie.
En waarom zijn dingen in shows waar paarden met vuurwerk om de benen lopen of door vuurhoepels springen of ruiterloos over elkaar heen springen dan wel gaaf en mooi?

Zoals ik al zeg, sommige mensen hier reageren zo ontzettend krom qua beredenatie, dat is het enige waar ik het over heb.. ik zeg zelf ook dat ik hier dubbele gevoelens bij heb.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-11-09 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:02

KiWiKo schreef:
WildWings schreef:

Je denkt toch niet dat als dat paard echt overeind wilde komen, zij hem tegenhield op die manier :+ Kom op zeg, als die +-500-600 kilo echt wilt opstaan ben je niets.

Voor zover ik weet mocht ze er eerst net niet op liggen, omdat 't beestje (haal de plekjes door elkaar :P) dan net wél recht ging staan en de andere niet dierf, waardoor ze dus oorspronkelijk gewoon naast zijn hoofd zat :) en een paard hou je idd echt niet tegen de grond :P anders mag jij mij gaan vertellen waarom ze nog paarden gaan sederen als ze panikeren bij bv. het tanden vijlen :P
daarnaast ligt ze half naast hem?
Nee :) ook al zou je 'm op de grond kunnen houden, ik geloof niet dat de TS dit ook doet of zou willen doen ;) zou nogal desastreus zijn voor het vertrouwen :).

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:02

muiske07 schreef:
Ik heb nooit achter je raad gevraagd ook he :+
Had je veel ouder geschat, een echt moedertype eerder.

Heb ook nooit gezegd dat m'n paarden het geweldig vinden, vind jouw paardje dat immers van op wedstrijd te gaan? :+
Je gaat toch in eerste plaats op wedstrijd omdat je dit zelf wilt doen.

Vind het alleen fijn dat ze me vertrouwen in datgene wat ik allemaal doe met hen en dat geeft een enorm goed gevoel.

Maar allesinds toch bedankt voor je inspraak en mening mee te delen ;)

ik vind wedstrijd rijden wat anders dan paarden over elkaar heen laten springen
mijn paard vind het leuk ja als ik met hem op pad ga

jij doet dit met je paarden voor je eigen wow gevoel

tja ik ben misschien niet veel ouder maar ik ga wel een stuk verantwoordelijker met dieren om!

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:03

[quote="WildWings"]Orienta, lekker zinnige bijdrage, constant alleen maar walgelijk roepen en dat het gewoon niet kan zonder onderbouwing. Discussieert ook zo fijn vooral.

ik heb genoeg onderbouwing gegeven dan lees jij het topic niet goed!

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 00:05

Lord_Ik schreef:
Voor zover ik weet mocht ze er eerst net niet op liggen, omdat 't beestje (haal de plekjes door elkaar :P) dan net wél recht ging staan en de andere niet dierf, waardoor ze dus oorspronkelijk gewoon naast zijn hoofd zat :) en een paard hou je idd echt niet tegen de grond :P anders mag jij mij gaan vertellen waarom ze nog paarden gaan sederen als ze panikeren bij bv. het tanden vijlen :P
Nee :) ook al zou je 'm op de grond kunnen houden, ik geloof niet dat de TS dit ook doet of zou willen doen ;) zou nogal desastreus zijn voor het vertrouwen :).

Nu sla je het door mekaar he :+

Ik mocht niet bij hem gaan liggen omdat Zippy niet wou springen als ik neerlag.
En als ik recht zou staan dus weg van bij Sioux zou hij rechtkomen omdat ik hem in de steek zou laten.
Dus zat ik eerst op mijn uk erbij, dat zie je bij de eerse sprong op het filmpje dus kan hij zeeeer makkelijk rechtkomen als hij wil.
Vervolgens toen Zippy er zijn vertrouwen in had ging ik gewoon bij Sioux gaan liggen en moet ik dan zo koud en kil doen dat ik niet eens mijn arm om hem heen mag slaan?

Maar ah... ik versta de bokkers best wel.
Fijn dat ze zo begaan zijn met m'n viervoeters. :+
Laatst bijgewerkt door muiske07 op 12-11-09 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt

RoCKyLoVE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:06

WildWings schreef:
Orienta, lekker zinnige bijdrage, constant alleen maar walgelijk roepen en dat het gewoon niet kan zonder onderbouwing. Discussieert ook zo fijn vooral.

Rockylove, en waar ligt die grens dan? Wat dacht je ervan dat ieder voor zich die grens eens kan bepalen.. tenslotte maken we ons allemaal schuldig aan dingen doen die 'niets toevoegen' en die we niet in het belang van het paard doen. En de 1 vind de grens al om een paard op stal te zetten of krachtvoer te geven, de ander vind de grens pas hier liggen. Dat zijn beide extremen en daar ben ik geen fan van, nee, ik heb net ook al uitgelegd dat ik er het gevaar van inzie.
En waarom zijn dingen in shows waar paarden met vuurwerk om de benen lopen of door vuurhoepels springen of ruiterloos over elkaar heen springen dan wel gaaf en mooi?

Zoals ik al zeg, sommige mensen hier reageren zo ontzettend krom qua beredenatie, dat is het enige waar ik het over heb.. ik zeg zelf ook dat ik hier dubbele gevoelens bij heb.

ik denk ook dat je die grens voor jezelf moet bepalen. En nee bij die shows vind ik dat ook niet mooi, dan zit ik de hele tijd met gekrulde tenen iedere keer denken dat het fout gaat. Krijg er eerder kramp van ;)

edit: andere woordkeuze :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:09

Orienta, sorry, je laatste paar posts bestaan alleen maar uit onzinnigheid, anders kan ik het niet zeggen. Dat voegt geen ene ... toe.
Rockylove, als dat zo is, is er ook geen reden je aangesproken te voelen door mijn post. Ik heb het alleen over de opmerkingen "Wat voegt dit nou toe" of "Ik zie het nut hier niet van in" en mensen die krom genoeg zijn om te roepen dat dit walgelijk is maar vele even gevaarlijke showprogramma's wel "stoer" vinden. Als jij dat niet bent, had ik het niet over jou, sorry als je je aangesproken voelde :D

En nu ga ik slapen. :wave:

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:10

muiske07 schreef:
Lord_Ik schreef:

Nu sla je het door mekaar he :+

Ik mocht niet bij hem gaan liggen omdat Zippy niet wou springen als ik neerlag.
En als ik recht zou staan dus weg van bij Sioux zou hij rechtkomen omdat ik hem in de steek zou laten.
Dus zat ik eerst op mijn uk erbij, dat zie je bij de eerse sprong op het filmpje dus kan hij zeeeer makkelijk rechtkomen als hij wil.
Vervolgens toen Zippy er zijn vertrouwen in had ging ik gewoon bij Sioux gaan liggen en moet ik dan zo koud en kil doen dat ik niet eens mijn arm om hem heen mag slaan???

Ik dacht al dat't zo zat :D maar vond dat't uiteindelijk niet veel uitmaakte hoe 't nu igg zat :P je lag 'r in het begin niet op :P dus waarom zou dat achteraf wel nodig zijn? :P
Ik knuffel zelf mijn dieren plat ... :D

Verder geloof ik dat als je je dier niks tegennatuurlijks wil laten doen dat je 'm dan maar moet loslaten in een kudde op de prairie ^^

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:11

WildWings schreef:
Orienta, sorry, je laatste paar posts bestaan alleen maar uit onzinnigheid, anders kan ik het niet zeggen. Dat voegt geen ene ... toe.
Rockylove, als dat zo is, is er ook geen reden je aangesproken te voelen door mijn post. Ik heb het alleen over de opmerkingen "Wat voegt dit nou toe" of "Ik zie het nut hier niet van in" en mensen die krom genoeg zijn om te roepen dat dit walgelijk is maar vele even gevaarlijke showprogramma's wel "stoer" vinden. Als jij dat niet bent, had ik het niet over jou, sorry als je je aangesproken voelde :D

wat is er onzinnig aan dat ik vraag wat voor lol het paard hier aan beleeft en hoe dit de vertrouwens band moet helpen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:13

orienta schreef:
wat is er onzinnig aan dat ik vraag wat voor lol het paard hier aan beleeft en hoe dit de vertrouwens band moet helpen?

Ging jij hier niet weg? :+ Ik doe nog één post en dan ben ik ook weg. Ik vind het onzinnig je standpunt in 2 zinnen te herhalen, zonder logische onderbouwing of wat dan ook.

Als tweede, je antwoord op bovenstaande vraag heb ik net meerdere keren uitgelegd. Althans, mijn visie op het 'lol voor het paard' verhaal. Als je het niet hebt gelezen, is dat misschien wel handig om te doen voor je je eigen geroep eindeloos herhaalt. Als je het wel al gelezen hebt.. nouja, dan heb je mijn idee erover toch ook al? ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-11-09 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt

RoCKyLoVE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:13

WildWings schreef:

ooh nee hoor voelde me niet aan gesproken, no hard feelings. :) Wilde gewoon graag terug reageren :+ Slaap lekker!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:14

muiske07 schreef:
Voor mij is niets belangrijk wat anderen ervan vinden.
Er posten hier zoveel mensen topics over hun paarden waarom zou ik niet mogen tonen wat ik met de mijne doe?

Als je het filmpje goed bekeken hebt dan zie je ook dat ik niet op hem lig maar tegen hem.
Ik kan hem nog niet in volledige vrijheid alleen laten liggen, het feit dat ik gwn bij hem lig stelt hem gerust en ontspant hij zich helemaal.
Toch fijn als je weet dat hij je vertrouwt en hierdoor blijft liggen.

Natuurlijk mag jij filmpjes plaatsen, maar als je als reden geeft om te laten zien hoeveel vertrouwen je paarden in jouw hebben en zegt de grenzen op te zoeken tot hoever je kan gaan is dat wel degelijk anders.

Waarom moet je grenzen opzoeken om te weten hoeveel vertrouwen je paard in je heeft? Mijn ervaring is dat je daar helemaal geen grenzen voor op hoeft te zoeken en dat je zoiets in hele kleinde dingen al kunt herkennen.

Wat me verder nog het meest beangstigt is dat je er stellig van overtuigd bent dat het niet fout kan gaan.

En ik zie je op dat filmpje ook wel degelijk over zijn hals heen liggen en gelijk ingrijpen als hij maar iets met zijn hoofd beweegt, maar dat zal ik wel verkeerd zien. Sorry ik kan het niet mooi vinden en ik vind het ook niet mooi als het in shows gebeurd.
Er zijn leukere manieren om te laten zien dat je paard vertrouwen in je heeft.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:16

En wat als het nou weleens mis gaat? Wat heb je dan op je geweten?
Ooit er weleens bij stilgestaan dat in een fractie van een seconde, 1 mis stap en je zou met dit soort 'geintjes' allebei je paarden kunnen verliezen.
Daar gaan je maatjes dan, je vriendjes degene die je altijd zo vertrouwde.
Ik moet er niet aan denken wat er gebeurd met een paard als er zo even 500 kg met een vaartje op z'n ribben land. Of met het paard dat er bovenop land, die zal ook wel een flinke smak maken.
Natuurlijk zit er altijd een gevaar in de ruitsersport, maar dit vind ik heel dichtbij het in gevaar brengen van je paarden komen.

Echt ik hoop voor jou en je paarden dat dit soort dingen goed blijven gaan, want wat zul jij een schuldgevoel over houden als het wel een keer gruwelijk fout gaat.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:16

Dames dames gaan we weer lekker :D

Bij reacties als de meesten hier vraag ik me altijd af wat diegene ermee wil bereiken... Wat willen jullie nou dat TS zeg "sorry ik zal het nooit meer doen?"
Wake up call --> TS gaat dat natuurlijk niet zeggen en gelijk heeft ze.

Wat een ENORM vertrouwen hebben je paarden in jou zeg, echt geweldig om te zien dat een paard wat een vluchtdier is zich zo over kan geven aan iemand die hij vertrouwt. Trek je niets van de reacties aan TS ;) jij kent jouw paarden het beste :)