[video] Llevado gaat mee spelen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 00:24

wat een gezwets hier zeg.... :r

ts.alleen maar respect voor jou hoe je het doet,ik zou zeggen nog heel erg veel plezier van deze zeer knappe kerel. :)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 00:54

PhiaBink schreef:
Jaloers?????? Wat heb ik aan een papierloze hengst in mn fokkerij van raszuiveren PRE's? Papierloze paarden fokken??? Daar heb je echt wat aan zeg?

Jaloers wat Danielle doet? Nou, nee. Als ik ergens een pest hekel heb, is aan mensen die hun jonge paard, in dit geval nog een veulen, het jong zijn verspesten. Waarom? Om hun eigen ego te strelen! Want er is absoluut geen toegevoegde waarden om een veulen dit allemaal te leren!!! Paard/veulen geestelijk en lichamelijk verzieken voor een fijne toekomst is het meer.

Denk toch eens na! Hoeveel paarden hebben met 4 al artosse/slijtage. Door er te jong al wat mee te doen. Rondjes rennen achter een zakje is longeren, op een korte volte draaien. Niet echt gezond voor de weke banden en pezen. Buigen, zeer goed voor de buikspieren, maar niet heus. Steigeren, helemaal top voor de hele achterhand en rug!!! Top hoor!!

Ga zo door Danielle, dan niet janken als hij over een jaar of 5 kreupel is en artrose heeft.

ik rij op paard niet op papier...

schuingedrukt:
Dan kom je hier toch niet om te rellen, ieder zijn ding... Vanaf 2,5 mag je rustig beginnen met VD misschien vind dit paard het wel leuk en daagt het uit naar meer dingen leren? Als ie het niet had gewild had denk ik mevrouw Daniëlle (ken haar verder niet ) dit paard dit niet geleerd?
Verder lees ik rustig dit topic door :)

Edit: Je hebt het erover dat wij niet snappen dat dit een impact heeft op het paard, ik snap dit wel, en dit is absoluut waar, vaak te veel prikkels voor het denken en doen van een jong paard.
Dus ja daarin ga ik mee.

Nu lees ik echt weer verder.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 08:02

PhiaBink schreef:
Ik zie 2 x per jaar een dierenarts voor het enten. Osteopaat heb ik 1 keer bij een oudere fokmerrie gehad, zadel opnieuw opvullen is nog niet gedaan, een masseur heb ik nog nooit bij een paard gehad. God mag weten wat grondwerk is, voor mij is grondwerk mesten en vegen. :D
Wie is er nu goed bezig?

Dan vind ik het vrij vreemd dat je er een mening over hebt..
Op bepaalde punten ben ik het met je eens maar je draaft wel een beetje erg hard door.

VD_NH

Re: [video] Llevado gaat mee spelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 09:02

dit lijkt mij meer een persoonlijke kwestie dan een kwestie voor het paard. MAar iedereen zijn eigen mening en zijn eigen werkwijze. laat het los en negeer elkaar gewooon.

Daniëlle ik vind het super je paard weet zijn plaats en doet alles uit vrije wil. Hij heeft soms ook zijn buien en rent weg etc. dan laat je het liggen voor een keertje, JUllie werken niet jullie spelen. en jullie zijn super bezig +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 09:17

S_uus schreef:
Vanaf 2,5 mag je rustig beginnen met VD

Hebben jullie enig idee hoe jong dit paardje is? Nog maar nèt een paar weken 2 jaar.
TS is dus al begonnen toen het dier 1 jaar was. Een jaarling dus!!

Beetje spelen en de basisdingen leren is prima, maar op het filmpje zie ik dus ook gymnastiserende oefeningen.
En dat is simpelweg véél te vroeg op zo'n jonge leeftijd.

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:15

ja dat heb ik dus ook al gezegd, maak kennelijk als je danielle heet, kan alles ..

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:22

jonge hengsten spelen zowat heel de dag met elkaar,en soms (vaak) gaat dat er wild er ruw aan toe,ook dat is een ''belasting'' voor het jonge lichaam,maar het is de natuurlijke manier van opgroeien.......wat ts doet met hem zie ik geen kwaad in.....paard lijd er niks mee,en ze heeft dadelijk al een ontzettende goeie basis om hem verder te gaan beleren. en zo te zien heeft ts er een HELE goeie band mee,denk dat hier in het topic iemand heel erg jalours is dat ze nu al zo'n goede band heeft met haar hengst.
kunnen sommige echt nog wat van leren hier.........

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:37

S_uus schreef:
PhiaBink schreef:
Jaloers?????? Wat heb ik aan een papierloze hengst in mn fokkerij van raszuiveren PRE's? Papierloze paarden fokken??? Daar heb je echt wat aan zeg?

ik rij op paard niet op papier...

Als je een Spaans geregistreerde fokkerij heb, waar je paarden fokt met Spaanse kloppende Stamboekpapieren, ga je niet fokken met paarden zonder registratie. Doe je dat, dan ben je dom bezig. Sta je niet gerigistreerd, dan kan je dat doen!

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:51

amazone77 schreef:
jonge hengsten spelen zowat heel de dag met elkaar,en soms (vaak) gaat dat er wild er ruw aan toe,ook dat is een ''belasting'' voor het jonge lichaam,maar het is de natuurlijke manier van opgroeien.......wat ts doet met hem zie ik geen kwaad in.....paard lijd er niks mee,en ze heeft dadelijk al een ontzettende goeie basis om hem verder te gaan beleren. en zo te zien heeft ts er een HELE goeie band mee,denk dat hier in het topic iemand heel erg jalours is dat ze nu al zo'n goede band heeft met haar hengst.

Haha, sorry hoor, Na ieder truukje duikt het paard in de hand van de ts, nogal wiedes dat het dier het "leuk" vind, die van mij zou ook alles voor snoep doen. Ik weet niet op wie je doelt, maar iets leren van Danielle?? Je hebt een paar pagina's terug kunnen lezen, wat voor succes dat geweest is bij iemand anders :x , en zo ken ik er nog wel een paar..

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:52

amazone77 schreef:

Dus om een goede band met je paard te krijgen, moet je dit soort dingen dus gewoon al heel jong gaan doen??????
Ik heb super goede banden met mijn paarden, zonder dat ze achter een flesje aan lopen, leren steigeren, knielen en andere fratsen.
Tot 3 jaar niks anders doen, dan 's morgens in het lalnd zetten en 's avonds weer binnen, krijg je net zo goede band. Het is alleen minder belastend. Zo komen ze ook in handen! Zo bouw je ook een band op!
Dit is gewoon een jong paard, jong paard laten zijn.
Wat jonge hengsten onderling doen is natuurlijk. Een mens moet zich daar niet mee bemoeien of meedoen. De mens kan niet nabootsen wat paarden in de natuur doen.

sophie1818

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:56

Gaaf hoor, hoe kom je aan als die trucjes, en hoe leer je t hem;)!?

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:57

PhiaBink schreef:
Als je een Spaans geregistreerde fokkerij heb, waar je paarden fokt met Spaanse kloppende Stamboekpapieren, ga je niet fokken met paarden zonder registratie. Doe je dat, dan ben je dom bezig. Sta je niet gerigistreerd, dan kan je dat doen!

True, maar daar ging het topic toch niet over?

Esmir, ik ben gestopt met het verder lezen van het topic , gewoonweg omdat ik mijn concentratie er niet meer voor kon vinden, vanaf 1 wist ik dus niet .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:01

Ik kan het toch niet laten }:0

Kismetje schreef:
En verhalen als ik weet het beter, en ik doe het al langer dan jullie zijn geen argumenten vind ik.

Dus dit geldt dan ook voor de TS? :)*
Misschien dat ze dan toch nog iets zou kunnen leren als ze ervoor openstaat ;)

amazone77 schreef:

Volgens mij staat dit paardje samen met minstens 1 ander paard (weet niet of er nog bijstaan) waar hij vast in z'n vrije tijd ook wel mee speelt. Dus EN spelen met andere paarden EN spelen met baasje ... Is misschien toch een klein beetje van het goede teveel ;) Dat jonge hengsten de hele dag spelen kan ik heel moeilijk geloven, maar ik geef wel toe dat ik het nog nooit gezien heb, hoe jonge hengsten met elkaar omgaan...

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 13:09

ik zie er totaal geen kwaad in.....paard ziet er super uit,je ziet dat hij het leuk vind.
en ik lees geen pagina's terug,intresseerd mij verder helemaal niks,heb het filmpje bekeken en dan weet en zie ik genoeg....

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 13:35

amazone77 schreef:
ik zie er totaal geen kwaad in.....paard ziet er super uit,je ziet dat hij het leuk vind.
en ik lees geen pagina's terug,intresseerd mij verder helemaal niks,heb het filmpje bekeken en dan weet en zie ik genoeg....

juist _O-

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 13:39

Danielle, je bent SUPER bezig :j

Ik ben absoluut voorstander van lekker vroeg met je paard bezig zijn, ik ben al een paar keer langs geweest en ken Danielle ook persoonlijk, en Llevado vind het PRACHTIG om mee te doen. Als hij geen aandacht krijgt gaat hij allerlei geniale dingen verzinnen om het toch te krijgen.

Jonge paarden spelen met die leeftijd enorm veel, vorig jaar werd mijn welsh×shet ook pas 2 en die kon ook al aardig wat, NOOIT getraind met een touw erbij en altijd op vrijwillige basis. Ik zie echt het probleem niet. Paarden moeten naar mijn idee gewoon lekker veel in handen komen, goede band opbouwen met de eigenaar, gewoon worden aan alles wat ze later moeten doen/zien/leren en niet de wei op gegooid worden en dan vanuit niets beleerd gaan worden.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 15:54

Lekkere opvoeding voor je paard dan. Zeker een jonge hengst.
Als ie geen aandacht krijgt gaat ie andere dingen verzinnen. Zo'n beest moet je opvoeden. :j

Veel in handen komen ben ik voor, maar dit is net zo belastend als longeren op die leeftijd.

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 00:24

VisibreTeam schreef:
vorig jaar werd mijn welsh×shet ook pas 2 en die kon ook al aardig wat, NOOIT getraind met een touw erbij en altijd op vrijwillige basis.

Getraind op vrijwillige basis.. het woord getraind vind ik al erg jammer, zeer als je spreekt over een jaarling/ twenter. Op vrijwillige basis,omdat ie na en kunstje snoep krijgt ja.. ik begrijp gewoon niet dat je jezelf ervan kan overtuigen dat het allemaal zo natuurlijk en vrijwillig is, het gaat toch om de "klik" / beloning, er wordt toch iets gevraagd/ beloond???? dus krijgt het dier een prikkel om iets voor jou te doen..

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 04:01

Tijdelijk slotje.