Fiffill schreef:Dit heeft helemaal niks met wedstrijden te maken. Dat is totaal iets anders.
Volgens mij heb jij ook een heel verkeerd beeld van wedstrijdruiters, er zijn namelijk zat ruiters die juist mét hun paard de top willen bereiken. Met paarden die voor hun ruiter willen werken.
En dat is precies hetzelfde wat jij wil bereiken, alleen dan op een ander niveau: een blij paard dat iets voor je doet uit vertrouwen en vriendschap.
Deze 'oefening' druist alleen zo tegen het dier paard in dat hij het alleen maar doet voor jou; en dat is dus niet iets wat je samen met je paard doet. Dit dient eigenlijk meer je eigen belang, het staat misschien leuk dat je paard over een ander heen kan springen.... maar wat bereik je ermee? Wat wil je hier nou verder mee bereiken?
Daar zou je misschien eens over na moeten denken in plaats van steeds allemaal dingen erbij halen zoals wedstrijdruiters die per se die eerste prijs willen hebben koste wat kost. Want dan kan ik ook gaan beginnen over 'naturals' of hoe je het ook wil noemen die koste wat kost hun paard van die geweldige kunstjes willen leren omdat het zo leuk staat.
Overigens ben ik geen van beide.
En zoals ik al zei: dat paard gaat echt niet op de ander staan. Het is een paard, iedereen weet dat die er alles aan doen om NIET op een ander dier te gaan staan! Dus waarom hem er dan overheen dwingen?
Edit: wat KiWiKo al zei.
Ik dwing hem niet, ik forceer niets bij m'n paarden.
Als ik aanvoel dat ik iets kan geef ik hen de kans, moest ik het mis hebben dan zou hij het me wel aantonen dat hij absoluut niet wil.
Btw, wie zegt hier dat ik een NH'r ben?
Ben ik immers niet, het wil niet zeggen omdat ik zonder hoofdstel of bitloos rijd dat ik daarom een NH'r ben. ^^
Ik sta totaal los van klassiek en NH