Alet74 schreef:Ben ik met je eens AnnemiekvM, maar vrees dat er niets aan dit soort wanpraktijken gedaan kan worden. Het is net als dat sommige mensen kinderen krijgen waarvan je van tevoren al weet dat het niets zal worden, triest maar waar. Bij wijze van spreken mag iedere gek een paard kopen en daar tot zekere hoogte mee doen wat hij wil.
Een verplichte cursus zou zo gek niet zijn!
Helemaal mee eens hoor!! Dat even voorop stellen.
Maar hoe wil je zo iets in de praktijk waarmaken. Er worden elke dag onwijs veel paarden gekocht en verkocht. Er zijn mensen die exact weten hoe een paard te behandelen maar het niet zo doen, voor eerdere en soms betere prestatie of voor het geld of andere redenen..
Zal niet vurig reageren naar de TS. Denk dat ze er zelf niet al te veel verstand van heeft met de moeder, dat ze zich laten wijsmaken dat is goed is voor een paard. 2 Jarig paard een keertje beweging geven in een longeerbak heb ik ook wel eens gedaan. Maar te werk gaan op deze manier is a big nooooh!
Begin over een jaartje overnieuw zou ik zeggen. Rustig aan en neem vooral een nieuwe begeleid(st)er. Deze mag der opleiding wel overnieuw doen wat mij betreft

!!! 
Sorry, kon het niet laten. 
)