Cobe loswerken MET BIT

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Cobe loswerken MET BIT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 18:05

Dank je wel voor je uitleg.
In je uitleg heb je over het gebruik met bit. Werkt dit niet hetzelfde bitloos? (omdat je zegt dat er met elke stap een rukje in de mond komt, maar dat dit juist zorgt voor een niet constante aanleuning dus dat je paard er niet op kan hangen, maar hoe zit dat dan op de neus?).

Ik wilde eventueel de teugels die ik nu heb gebruiken? Zijn heel licht en fijn om mee te werken. En zeker als ze aan de ringen vast kunnen (dus niet aan het bit) kunnen ze ook gewoon sluiten. Heb eventueel nog wel een touw van 6 meter, dat is wat dikker maar wel ronder .. alleen is dat meteen zo'n lengte := (heb er zo 2, zijn voor de lange lijnen en dubbele longe).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 18:10

Ja die gele teugels zijn denk ik wel dik genoeg. Het moet niet te dun zijn want dat kan de huid snel beschadigen.
Het kan ook met bitloos, dit kun je proberen, in principe werkt het hetzelfde. Ik ben alleen van mening dat een neusriem meer kan gaan schuren en dat een bit stiller ligt. Maar dat is meer algemeen.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 18:24

ik heb niet alles gelezen.

Maar ik snap het niet helemaal omdat hij hangt ga je het zo oplossen.
maar die teugels bij het filmpje LEVENSGEVAARLIJK!! sorry maar als jou paard een gekke sprong maakt hangt hij met zijn benen er in.
bij het 2de filmpje zit de teugel aan de buitenkant strakker als de binnenkant waardoor je paard naar buiten kijkt.

Zelf zou ik een gewoon bitje in doen en ga dan met pessoa longeren (met longeerlijn) als hij dan gaat hangen heeft hij zich er zelf mee omdat hij dan druk van achter krijgt dan los je het ook niet op met pijn.
en ga gewoon met bitje rijden in de les ik weet dat je dat eigelijk niet wilt dat je liever bitloos rijd. maar als het eenmaal goed gaat kun je het afbouwen.
en wat al vaker is verteld niet elk maar in gediend van druk op mijn neus of achter de oren.

en waarom als het met bit wel goed gaat de strijd aan gaan om perse zonder bit te willen rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 18:38

Misschien is het interessant om wel alles te lezen ...
Waarom zou mijn pony een gekke sprong maken? Hij wil niet eens vooruit, waarom zou hij dat dan doen? Word je alleen maar nog meer moe van zou hij denken ... Op het 2e filmpje zitten de teugels niet eens vast, dus lijkt me sterk dat buiten vaster zit dan binnen.

Het paard heeft hier toch een bit in? Dus ik snap het hele "ga gewoon met een bitje rijden" en dergelijke niet. En waar staat dat het met bit wel goed gaat en dat is persé bitloos wil?

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 19:01

bedoel het niet verkeerd hoor!! het is wat ik zie en ga geen 5 bladzijdes lezen ;)

en elk paard ook een paard dat niet vooruit wilt kan een gekke sprong maken uit protest of iets anders.

Kimara_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 18:32

Ik denk dat dit een goed 'begin' is, ik denk dat je er wel gaat komen, stap voor stap, ik wens je veel succes! *\o/* +:)+ :j