iloveyellow schreef:Vie schreef:Ik ben ook niet helemaal weg van het laatste deel van je filmpje moet ik eerlijk zeggen...
Paard heeft duidelijk nog niet voldoende balans om deze oefening onder het zadel uit te voeren... Verfijn eerst op de grond, zorg voor een duidelijk commando, een énig commando. Ze kan nu steigeren op commando, zorg dat ze steigert op alleen dát commando en voor niets anders! Zorg dat haar achterhand sterker wordt. Steigeren is een oefening, net zoals alle andere oefeningen. Het kan ervoor zorgen dat je op een bepaalde plaats spieren (beter) gaat ontwikkelen, met name de achterhand.Je kan dus ook overbelasten, dus zeker in het begin niet te vaak vragen! Rustig opbouwen is de boodschap.
Zorg voor een duidelijk commando dat je later kan uitwerken naar onder het zadel. Teugels een beetje ophouden en been geven zie ik persoonlijk liever niet als commando voor onder het zadel... Kunnen wel eens foutjes mee gebeuren als er bv. een onervaren iemand op jouw paard stapt.
Verder ben ik er zeker van dat Hannah je verder goed op weg zal helpen.
Over de oren naar achteren, hoeft niet noodzakelijk een teken te zijn van verzet-irritatie-niet leuk vinden. Ik ken veel paarden die tijdens oefeningen hun oren naar achteren doen. Ze zijn niet altijd boos, ze kunnen ook geconcentreerd zijn. Ik kijk ook niet vrolijk als ik ergens (diep) over moet nadenken.
ja ik snap het wat vind jij een beter commando voor op het paard dan?
UP!