. Ik vind de TS, haar moeder en die zogenaamde begeleider ook niet erg subtiel met deze veel te jonge paarden.
En dat vind ik persoonlijk vele malen erger dan een paar rake opmerkingen naar hen toe in dit topic.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Ik vind de TS, haar moeder en die zogenaamde begeleider ook niet erg subtiel met deze veel te jonge paarden.

.

Gini schreef:anneliesdj schreef:Ik snap de ophef niet zo...
Ts is idd niet helemaal goed bezig maar ik zie het punt niet zo van een 2 jarige longeren, zolang het maar met mate gebeurd.
Ja weet je, dood zal het beestje er niet van gaan, maar het enige wat ik denk: waarom?. Paarden worden gemiddeld 25 jaar, dus waarom zo vroeg al?
En wat bedoel je met 'met mate'? Wie bepaalt wat 'met mate' is? Waar trek je de grens? Mag ik dan ook mijn veulen van 3 maanden longeren zolang het maar met mate is?
Tuurlijk longeer je een paard van 3 maanden niet. anneliesdj schreef:Gini schreef:
Ja weet je, dood zal het beestje er niet van gaan, maar het enige wat ik denk: waarom?. Paarden worden gemiddeld 25 jaar, dus waarom zo vroeg al?
En wat bedoel je met 'met mate'? Wie bepaalt wat 'met mate' is? Waar trek je de grens? Mag ik dan ook mijn veulen van 3 maanden longeren zolang het maar met mate is?
Beetje domme opmerking vind je niet?Tuurlijk longeer je een paard van 3 maanden niet.
Maar 2 jaar vind ik geen probleem en ik doe dat zelf ook wel ondanks dat mijn paarden vaak al bijna 4 zijn voor er voor het eerst een ruiter op komt. Met mate bedoel ik mee; niet vaker dan het paard aan kan, per paard verschillend maar zelf vind ik ééns per week het absolute maximum voor een 2 jarige. En met mate betekend ook niet langer dan een minuut of 15 of als het paard dat aangeeft zelfs korter.

Sorry, kon het niet laten.
Shahazai schreef:Waarom vinden jullie een paard op zn 2e longeren verschrikkelijk en op zn 3e rijden oké?
).