orienta schreef:lijkt mij een slof
Klopt, ik vond een gogue te veel heisa om hem heen en een pesoa tuigje ook, een elastiek kon ik niet vinden dus was ik voor de slof gegaan (en die heb ik op zijn lost om hem heen gedaan
) Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
houvanponies schreef:orienta schreef:dat paard moet gewoon wennen dat ie in mensen handen is,is niet zo gek dat ie gespannen is,ieder jong paard is weleens gespannen.
hij zal heus niet 24 uur per dag met ze hoofd in de lucht gedrukt staan
Nee want (wat ik als het goed is ook al heb gemeld) is dat hij na een tijdje (als alle energie en spanning eruit geknald is door hem) dan gaat hij meer relaxen.
Hij is vandaag gelongeert door de eigenaar en ik geloof dat het wel goed ging, maar er was ook een voor hem vreemd persoon met hem bezig en dat vond hij al helemaal niet prettig en daar blijft hij gesterst van.
houvanponies schreef:orienta schreef:lijkt mij een slof
Klopt, ik vond een gogue te veel heisa om hem heen en een pesoa tuigje ook, een elastiek kon ik niet vinden dus was ik voor de slof gegaan (en die heb ik op zijn lost om hem heen gedaan)
jojo23 schreef:Een paard wat zn hoofd de hele tijd de lucht ingedrukt houd, al zo staat bij het poetsen en wandelen, en zeer moeilijk op de rechterhand kan lopen...
Dat vinden jullie dus gewoon compleet normaal klinken?
Een paard wat zn hoofd de hele tijd de lucht ingedrukt houd, al zo staat bij het poetsen en wandelen, en zeer moeilijk op de rechterhand kan lopen...
Dat vinden jullie dus gewoon compleet normaal klinken?
heb een foto kunnen vinden

houvanponies schreef:Hij is wel is gespannen met poetsen maar dat is vooral in het begin of als er iets gebeurt, maar hij is het meest gespannen als je iets doet met een spray o.i.d.
Maar al met al is dit topic niet gemaakt om alleen maar te praten over hoe slecht mijn verzorg paard het heeftwant dat is echt niet waar

Loody schreef:Nou na mijn toch wel aardige reacties en tips ga ik nu niet meer op mijn vingers zitten.
Jij en de eigenaar van dit paardje, willen veel te snel!!..en dat vind ik toch wel heel erg .![]()
Waarom heeft hij bijvoorbeeld een hoofdstel in? met losgooien nog wel.
Dit paardje is gespannen, is mensenhanden niet echt gewend, heeft gewoon nog geen vertrouwen in de mens. en Jullie zorgen voor de spanning bij dit paardje!!!
Bah.
Dit paardje is er gewoon niet aan toe, dat gefrummel, getut. Als je zo graag een band met hem wilt opbouwen. Ga dan lekker in de wei zitten en naar hem kijken.
Loody schreef:Dit paardje is gespannen, is mensenhanden niet echt gewend, heeft gewoon nog geen vertrouwen in de mens. en Jullie zorgen voor de spanning bij dit paardje!!!
Bah.
Dit paardje is er gewoon niet aan toe, dat gefrummel, getut. Als je zo graag een band met hem wilt opbouwen. Ga dan lekker in de wei zitten en naar hem kijken.

tessyke schreef:ach bokt kan toch lopen mierenneuken.
renpaarden worden opgeleerd met hun 1,5 jaar...
Veel paarden worden door hun eigenaars opgeleerd op hun 2,5 jaar...
en deze persoon zou slecht voor dit paard zijn omdat hij eens gelongeert wordt met een bitje en een singel
kom op zeg!
dus dat heeft verder weinig zo meer te maken met de rede waarom het topic geopend is