[video] Llevado gaat mee spelen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 16:44

En we blijven bezig :P
(gewoon even de vragen beantwoorden ;) )

@ thoraklover : Februari dit jaar ... En je ziet pb's uit je postvak verdwijnen als ze gelezen zijn (dan gaan ze van postvak uit naar verzonden ;) ).

Tuurlijk kan je bijten binnen 5 minuten afleren, is ook gebeurd, hij heeft het nooit meer gedaan. Maar ga je dan echt goedpraten wat er is gebeurt omdat het toch makkelijk af te leren is? Het was duidelijk dat het gelinkt was aan het vastnemen van het been ... En ik kan me ook wel voorstellen dat er mensen zijn die niet tevreden zijn als een paard alleen kan flemen na 1 les (al zou de instructeur zich daar eigenlijk geen bal van moeten aantrekken, als mens & paard niet klaar zijn voor wat anders dan is dat zo) maar dat kan je ook even checken. En ja, ik ken mijn paard en ik had moeten reageren .. maar je denkt dat die persoon het wel beter weet en alles goed in de gaten heeft .. Ik wist toen ook nog niet dat hij me de dag erna zou bijten ;) Hij heeft trouwens maar ooit 1 keer gebeten, zolang ik hem ken ...

@ jarytj : heh? Die snap ik niet goed?
Ik vond dit, naar aanleiding van de discussie en haar reactie op die ene opmerking, eigenlijk een ideaal moment om eens naar buiten te brengen dat het niet altijd Oooooh & Aaaah is, maar dat het ook wel eens mis kan gaan. Moeten we nu echt enkel maar leuke dingen zetten en mensen de hemel in prijzen? Ik zeg niet dat Danielle hiermee moet stoppen of dat ze niks meer met haar paard mag, interesseert me eigenlijk geen bal als ik eerlijk mag zijn ... Maar ik wilde via deze weg wel even onder de aandacht brengen dat het niet altijd super loopt en super is en leuk is voor elk paard ... Ik ga haar nu echt niet achtervolgen en in elk topic dit afspelen hoor, daar heb ik de behoefte niet aan :+

jarytj

Re: [video] Llevado gaat mee spelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 16:47

Sabine, het is duidelijk. ;) Fijn dat je dat niet doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 16:48

Fijn dat het duidelijk is ;) Ik antwoord gewoon op de vragen die er komen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 16:51

thoraklover schreef:
Vind jij het oké dat hier op bokt hordes mensen rondlopen die hun paard al op 2 jarige leeftijd aan het zadel + het bit laten wennen, hun paard al longeren etc?

Nee, juist nièt.
Ik ben van mening dat je die jonkies helemaal niet moet gaan belasten. Geestelijk niet en lichamelijk niet.
Paarden zijn maar één keer baby/peuter/kleuter. Laat ze dat toch alsjeblieft zijn. Lekker in de wei, volop ruimte, in een gemengde kudde. Beetje basis meegeven, maar meer ook niet.

Edit: het merendeel van Bokt vindt die 2-jarige leeftijd dus te jong voor longeren, zadel en bit etc. Daarom val ik ook van m'n stoel dat in dit topic telkens halleluja wordt geroepen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-06-11 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 16:53

Ik snap je verhaal wel Sabine, maar het zou me niks verbazen als Danielle dacht dat jij een van die mensen zou zijn die hun paard zoveel mogelijk kunstjes wou leren, want dat kom je nu zoveel tegen. Wat erg fout gedacht is, is dat VD bedoeld is om aan andere mensen te laten zien 'kijk mijn paard kan steigeren, buigen, liggen etc. op commando!' Terwijl het juist bedoeld is als leuke afwisseling. Als ik heel eerlijk ben ben ik begonnen met VD om aan andere mensen te laten zien wat 'mijn paard allemaal wel niet kan.' Nu doe ik het alleen omdat mijn paard het helemaal geweldig vind, en ik ook. Niet meer om te laten zien wat hij allemaal wel niet kan. Want ik film het nu bijna nooit meer, wat ik vroeger bijna elke dag deed, om aan andere mensen te laten zien wat hij allemaal wel niet kan. Want ik merk als de camera erbij staat, dat ik heel prestatie gericht ga werken, dus als hij het niet doet moet hij het zo wel even doen, want de camera loopt. Nu kan het me niet zoveel schelen als hij geen zin heeft, dan laat ik hem toch lekker met rust? Hij mag kiezen, het is niks voor niks Vrijheidsdressuur, en niet circus-kunstjes trainen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 16:55

@Joviban:
En dan zijn ze 3, worden ze "gevangen" en uit de opfok geplukt en wordt er van ze verwacht dat ze in 1x állerlei goede communicatie vaardigheden hebben met mensen.
Dat ze alles direct snappen, dat ze zich geconcentreerd op hun "werk"/training focussen, etc.

Dát is pas een psychische/emotionele klap voor een paard. ;(

Een paar keer per week lekker spelen in de wei om daarmee je band op te bouwen en het paard bewust te maken van z'n eigen lichaam zie ik juist als iets zéér positiefs :j

Er staat geen druk op, er is geen lichamelijke zware belasting.
Het is niets dat jonge hengsten in de opfok niet samen zouden doen (die rennen ook rondjes om elkaar heen, terwijl ze knielen, steigeren en in elkaars benen happen).

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 16:55

JoviBan schreef:
thoraklover schreef:
Vind jij het oké dat hier op bokt hordes mensen rondlopen die hun paard al op 2 jarige leeftijd aan het zadel + het bit laten wennen, hun paard al longeren etc?

Nee, juist nièt.
Ik ben van mening dat je die jonkies helemaal niet moet gaan belasten. Geestelijk niet en lichamelijk niet.
Paarden zijn maar één keer baby/peuter/kleuter. Laat ze dat toch alsjeblieft zijn. Lekker in de wei, volop ruimte, in een gemengde kudde. Beetje basis meegeven, maar meer ook niet.

Is het dan geen basis dat je je paard leert dat hij ook plezier met jou kan hebben? En kunstjes, tja, daar krijgt hij heus geen hoofdpijn van. & Hij kan kiezen toch? Hij kan weg lopen. Blijkbaar vind hij het leuker om met Danielle bezig te zijn dan in het weiland te grazen met soortgenoten wat hij de rest van de dagen doet. Verder ga ik helemaal mee met Femke hierboven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 16:58

@Femke:
Die manier van 3 jaar in de opfok en er met 3 jaar uit plukken en dan binnen no-time alles moeten, ben ik ook absoluut tegen.
Er is een middenweg!

jarytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 17:00

Joviban, denk je dat die paardjes in de opfok het beter hebben, als dat ze nu al in de hand zijn enz?

En Llevado kan ook rennen, spelen met anderen, enz. Alleen kent die de basis al?
Wat is daar een probleem aan? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 17:02

thoraklover schreef:
Is het dan geen basis dat je je paard leert dat hij ook plezier met jou kan hebben? En kunstjes, tja, daar krijgt hij heus geen hoofdpijn van. & Hij kan kiezen toch? Hij kan weg lopen. Blijkbaar vind hij het leuker om met Danielle bezig te zijn dan in het weiland te grazen met soortgenoten wat hij de rest van de dagen doet. Verder ga ik helemaal mee met Femke hierboven.

Ook jij bent duidelijk een fan en wilt geen andere visie horen/lezen.

Laten we dan nu met z'n allen besluiten dat je veulens/enters/twenters prima kunt gaan belasten met mensen-dingen, zoals longeren, zadelmak maken, bitwijs maken, VD-en, gymnastiseren en weet ik wat al niet meer. Maar dan mag iedereen z'n gang gaan met die jonkies, dus ook de mensen die géén fans hebben.

Waar gaat dit heen.... :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 17:03

jarytj schreef:
Joviban, denk je dat die paardjes in de opfok het beter hebben, als dat ze nu al in de hand zijn enz?

Lees mijn post boven die van jou.
Ik ben niet voor de opfok.

jarytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 17:04

Joviban, je maakt het erger als het is.

ten 1e: Llevado komt uit zich zelf, dus vind het leuk!
ten 2e: Hij heeft het bij Jauke afgekeken, als het aan Danielle lag, had ze het hem nog niet geleerd.
ten 3e: Het is niet jou paard, dus ook niet jou zaken. ;)

daraxhester

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 17:06

Mensen. hou gewoon op... Het is Danielle haar paard en ze mag zelf weten wat ze ermee doet. Wat maakt het jullie uit??! ja de sportpaarden doe hebben het goed... 1 uur perdag rijden en de rest op stal, volgepropt worden met biks/muesli etc en 1 plakje hooi (het is een voorbeeld en niet alle sportmensen zullen zo zijn ;)). wees blij dat Llevado het zo goed heeft!
laat elkaar gewoon in zijn/haar waarde..

edit; toegevoegd
Laatst bijgewerkt door daraxhester op 03-06-11 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

jarytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 17:07

Idd! :))

Kismetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 17:10

Jeetje, wilde ff het mooie filmpje kijken, wat IK desnoods heb gefilmd, en het is totaal niet onder dwang gegaan, hij vond het gewoon leuk, en er gingen geen kilo's snoep in!! Dus deze discussie vind ik dan ook totaal zinloos.. en een beetje respectloos naar Danielle toe..ik wil me er niet mee bemoeien eigenlijk, maar heb haar met jauke en vado bezig gezien, en ik sta ooit met open mond te kijken, vooral naar de communicatie onderling. Het zijn allebei schatten van paarden, die graag iets willen doen, omdat ze het leuk vinden. En dat onderuit trekken vind ik overdreven..En tuurlijk heeft een hengst zijn streken, maar dat weet iedereen..dan nog wordt hij in niets gedwongen..En over het paard zijn? Dat is hij echt wel..Daan ga vooral door, ik blijf toch fan..ik heb gezien hoe je met ze omgaat, en ook als 1 van de 2 soms geen zin heeft hahaha..(jauke ik ga even rennen in de bak en kom lekker even niet terug) groetjes mary

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 18:11

jarytj schreef:
Idd! :))

Ik irriteer me mateloos aan jou reacties en nee niet omdat jij er een voorstander van bent, want dat zijn er veel meer.
Maar jij hebt zulke niet onderbouwde reacties.. Wat heeft dit nu voor toegevoegde waarde?

Je vraagt dingen en als wij daar antwoord op geven mag het ineens niet..

jarytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 18:16

Weetje waar ik een hekel aan heb, Aan dat jij op mensen reageert als je ze amper / niet kent, je kan alleen maar commentaar geven? En wat kom je hier elke keer doen dan?! Je irriteert je aan mij, en vind het zielig of whatever?

ONTOPIC?! :D

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 18:21

Nee want je hebt alweer allemaal vragen gesteld, dus die beantwoord ik :j

Ik kan helemaal niet alleen maar commentaar geven, namelijk ook tips :D Nee hoor ook complimenten, kijk mijn berichten maar eens terug en ja zelfs nog in dit topic. Ik kom hier 'elke keer' om mijn mening te geven, net zoals hier anderen doen :j
Laatste vraag begrijp ik niet helemaal.

jarytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 18:23

Tips?! Alsof danielle die nodig heeft van jou ?!

Ik stop ermee, tijdverspilling :j

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 18:46

jarytj schreef:
Joviban, je maakt het erger als het is.

ten 1e: Llevado komt uit zich zelf, dus vind het leuk!
ten 2e: Hij heeft het bij Jauke afgekeken, als het aan Danielle lag, had ze het hem nog niet geleerd.
ten 3e: Het is niet jou paard, dus ook niet jou zaken. ;)

Ten eerste: Dat heet nieuwsgierigheid.
Ten tweede: Een paard kijkt niet af, maar speelt met met soortgenoten. Danielle heeft gedrag beloont en aangeleerd.
Ten derde: Op dit forum mag men zeggen wat ie wil, binnen het Bokt-beleid uiteraard. :D Dat is het leuke aan een forum.

:D

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 18:49

Juist

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 18:53

thoraklover? schreef:
Chaos schreef:
Ik snap ook niet waar al die Bokkers ineens vandaan komen.
Phia haalt een heel goed punt aan hoor. Het is geen onzin wat ze uitkraamt.

De manier waarop kan dan wellicht anders, maar dat verandert niks ana de inhoud van haar posts.

Het is leuk dat Llevado zo veel fans heeft, maar die fans zouden ook het beste met het paard voor moeten hebben. En het paard kent gewoon al heel veel voor zo'n jonge leeftijd. Ik vindt dat jammer, leuk om naar te kijken, maar jammer voor het beestje. Maar het is Danielles paard, dus ze moet het vooral lekker helemaal zelf weten.

Dat 'ie 2 is maakt lichamelijk en geestelijk nauwelijks verschil.

De inhoud van haar posts bestaan grotendeels uit: Ik zit langer in de paarden wereld, jij niet, dus ik weet het beter en blablabla. Ze herhaald steeds hetzelfde, en steeds word de toon agressiever, nu weten we haar mening wel. En wow wat kent Llevado veel voor z'n leeftijd, hij kan steigeren en in het compliment zakken als zijn been word opgetild :oo Dat is echt... bijna... niks.
Dat is bijna niks? Toch heel wat om te doen wanneer gevraagd hoor.
En trouwens, ik vind dat jij nu ook zo'n toon aanslaat van 'Als je het zo doet als Danielle dan heb je niet het beste voor met je paard.' BOELSHIT. En ach wat is het paard zielig als hij vrijwillig (ik zie Danielle nergens met zwepen en kettingen achter Llevado aanrennen? :') ) achter een plastic zak aanrent! Achossie toch :(:)
Nuja, als jij denkt dat iets alleen te belastend is wanneer er (al dan niet verkeerde) hulpmiddelen worden gebruikt, dan kun je de discussie beter laten voor wat 'ie is. Ik sla overigens helemaal geen toon aan, dat doe jij. En ik hou er niet van als mensen mij lopen te beleren nav. mijn reactie, die heel, heel netjes is en daarbij goed onderbouwt.
En geestelijk en lichamelijk kan zeer verschillen. Ik bedoel, je hebt tieners (zoals ik) die geestelijk veel verder zijn dan leeftijd genoten. Je hebt ook mensen van middelbare leeftijd die niet verder zijn dan een kind van 10.
Tieners zoals jij? Over het vermenselijken van paarden gesproken. Het gaat hier om een paard, die vrij belastende kunstjes braaf uitvoert wanneer zijn baas dat vraagt. Tussen een steiger in de wei naar een ander paard, en een steiger op commando van de baas zit nog een behoorlijke weg hoor.

Mijn conclusie: Meid, zet je oogkleppen af, en lees wat informatieve paardenboeken. :)
De dikgedrukte tekst zijn dus míjn woorden.

Lees je eigen reacties eens terug, misschien dat je dan beseft dat je een hoop onwaarheden brult in het topic.
Jouw reacties zijn nogal: Stel dat, vind jij dan dat, wat nou als, speculatie noemen we dat. En daar gaat het hier niet om. Ook niet om andere paarden, ook niet om andere mensen. Dit topic betreft Llevado en Danielle, en daar heb je een mening over, of niet.

Zo'n volwassen tiener als je zegt te zijn laat je namelijk niet blijken in je reacties. Ik zie jou als een 14jarige die het beter weet dan menig paardenmens hier op Bokt. Waar gaat het dan fout? Bij jou, met jouw leeftijd kun je namelijk nog niet zo veel van paarden en trainingsfysiologie en paardengedrag weten als iemand die al jarenlang met paarden werkt.

Dit is geen aanval naar jou, maar misschien kun je er eens over nadenken. ;)

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 20:27

Chaos en thoraklover schreef:
Chaos schreef:

Ik snap ook niet waar al die Bokkers ineens vandaan komen.
Phia haalt een heel goed punt aan hoor. Het is geen onzin wat ze uitkraamt.

De manier waarop kan dan wellicht anders, maar dat verandert niks ana de inhoud van haar posts.

Het is leuk dat Llevado zo veel fans heeft, maar die fans zouden ook het beste met het paard voor moeten hebben. En het paard kent gewoon al heel veel voor zo'n jonge leeftijd. Ik vindt dat jammer, leuk om naar te kijken, maar jammer voor het beestje. Maar het is Danielles paard, dus ze moet het vooral lekker helemaal zelf weten.

Dat 'ie 2 is maakt lichamelijk en geestelijk nauwelijks verschil.

De inhoud van haar posts bestaan grotendeels uit: Ik zit langer in de paarden wereld, jij niet, dus ik weet het beter en blablabla. Ze herhaald steeds hetzelfde, en steeds word de toon agressiever, nu weten we haar mening wel. En wow wat kent Llevado veel voor z'n leeftijd, hij kan steigeren en in het compliment zakken als zijn been word opgetild :oo Dat is echt... bijna... niks.
Dat is bijna niks? Toch heel wat om te doen wanneer gevraagd hoor.
En trouwens, ik vind dat jij nu ook zo'n toon aanslaat van 'Als je het zo doet als Danielle dan heb je niet het beste voor met je paard.' BOELSHIT. En ach wat is het paard zielig als hij vrijwillig (ik zie Danielle nergens met zwepen en kettingen achter Llevado aanrennen? :') ) achter een plastic zak aanrent! Achossie toch :(:)
Nuja, als jij denkt dat iets alleen te belastend is wanneer er (al dan niet verkeerde) hulpmiddelen worden gebruikt, dan kun je de discussie beter laten voor wat 'ie is. Ik sla overigens helemaal geen toon aan, dat doe jij. En ik hou er niet van als mensen mij lopen te beleren nav. mijn reactie, die heel, heel netjes is en daarbij goed onderbouwt.
En geestelijk en lichamelijk kan zeer verschillen. Ik bedoel, je hebt tieners (zoals ik) die geestelijk veel verder zijn dan leeftijd genoten. Je hebt ook mensen van middelbare leeftijd die niet verder zijn dan een kind van 10.
Tieners zoals jij? Over het vermenselijken van paarden gesproken. Het gaat hier om een paard, die vrij belastende kunstjes braaf uitvoert wanneer zijn baas dat vraagt. Tussen een steiger in de wei naar een ander paard, en een steiger op commando van de baas zit nog een behoorlijke weg hoor.

Chaos schreef: Mijn conclusie: Meid, zet je oogkleppen af, en lees wat informatieve paardenboeken. :)
De dikgedrukte tekst zijn dus míjn woorden.

Lees je eigen reacties eens terug, misschien dat je dan beseft dat je een hoop onwaarheden brult in het topic.
Jouw reacties zijn nogal: Stel dat, vind jij dan dat, wat nou als, speculatie noemen we dat. En daar gaat het hier niet om. Ook niet om andere paarden, ook niet om andere mensen. Dit topic betreft Llevado en Danielle, en daar heb je een mening over, of niet.

Zo'n volwassen tiener als je zegt te zijn laat je namelijk niet blijken in je reacties. Ik zie jou als een 14jarige die het beter weet dan menig paardenmens hier op Bokt. Waar gaat het dan fout? Bij jou, met jouw leeftijd kun je namelijk nog niet zo veel van paarden en trainingsfysiologie en paardengedrag weten als iemand die al jarenlang met paarden werkt.

Dit is geen aanval naar jou, maar misschien kun je er eens over nadenken. [/quote]

Chaos, Ik zie Danielle hem nergens dwingen? Is dat niet net zo veel informatie verwerken als dat een van zijn maatjes met hem speelt, of dat de hoefsmid langs komt? Wat zijn de gevolgen volgens jou?

Je zegt dat je zelf geen toon aanslaat maar dat ik dat doe. Jij informeert zo dat jij het beter weet: ''maar die fans zouden ook het beste met het paard voor moeten hebben.'' Hier kan ik zeer pissig om worden, alsof als ik jou manier van paarden omgaan het beter met mijn paard voor heb. Dus vandaar de toon van mijn reactie. En ja, dit topic betreft Llevado en Danielle, maar kijk naar je eigen reacties, zijn die ook naar Llevado en Danielle gericht?

Ik vermenselijk paarden niet, paarden hebben zeker een geestelijke leeftijd. Je hebt paarden die zijn geestelijk ouder zijn dan hun leeftijds genoten. Nooit van gehoord? Heb je zeker niet genoeg informatieve paardenboeken gelezen.

Ik heb zeker geen oogkleppen op, misschien jij want ik zie een paard dat met plezier met zijn eigenaar speelt. Misschien dat jij een hengst ziet die totaal geen relatie met zijn eigenaar heeft en gedwongen word om mee te doen, maar ik zie iets anders. Ik heb mijn reacties doorgelezen, en ik zie alleen dat ik een andere mening hebt dan jij, maar geen onwaarheden. Misschien in jou ogen omdat jij een andere mening hebt, vind jij het onwaarheden.

Ik zeg toch niet dat ik het beter weet dan menig paardenmens hier op bokt? Ik laat mijn mening horen, daar heb ik evenveel recht op als jij. Nogmaals, ik zeg niet dat ik meer weet dan iemand die al jarenlang met paarden werkt, maar ervaring zegt niks over de omgang met paarden.

En hoezo is dit geen aanval naar mij toe? Ik lees veel kleinerende dingen, dus dat het geen aanval is naar mij toe is onzin.

Ik krijg mijn post niet goed, excuses!
Laatst bijgewerkt door thoraklover op 03-06-11 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 20:36

thoraklover schreef:
Chaos, kom op, hij hoeft zijn beentje op te tillen en erop te zakken, hij hoeft alleen te steigeren op commando, en ik neem aan dat hij dat ook vooral uit zichzelf omhoog komt op commando, dus Danielle hoeft hem niet te dwingen. Is dat niet net zo veel informatie verwerken als dat een van zijn maatjes met hem speelt, of dat de hoefsmid langs komt?

Och meisje toch. Daar héb ik het niet over, begrijpend lezen noemen ze dat. ;)
Danielle hoeft hem niet te dwingen: Danielle hoeft het hem helemaal niet te vragen!
Mens-paard relatie is geheel anders als paard-paard. Al doe je nog zo je best.

Je zegt dat je zelf geen toon aanslaat maar dat ik dat doe. Jij informeert zo dat jij het beter weet: ''maar die fans zouden ook het beste met het paard voor moeten hebben.'' Hier kan ik zeer pissig om worden, alsof als ik jou manier van paarden omgaan het beter met mijn paard voor heb. Dus vandaar de toon van mijn reactie. En ja, dit topic betreft Llevado en Danielle, maar kijk naar je eigen reacties, zijn die ook naar Llevado en Danielle gericht?

Vooral je druk maken om anderen. Wordt jij maar pissig. ;)
Mijn manier van omgaan is jou niet bekend, dus daar kun je geen oordeel over vellen. :)
Mijn eigen reacties gaan óver Llevado en Danielle, dan hoeft het niet per definitie aan hen gericht te zijn. ;)

Ik vermenselijk paarden niet, paarden hebben zeker een geestelijke leeftijd. Je hebt paarden die zijn geestelijk ouder dan hun leeftijd. Nooit van gehoord? Heb je zeker niet genoeg informatieve paardenboeken gelezen.

Hier ga ik maar verder niet op in. :P

Ik heb zeker geen oogkleppen op, misschien jij want ik zie een paard dat met plezier met zijn eigenaar speelt. Misschien dat jij een hengst ziet die totaal geen relatie met zijn eigenaar heeft en gedwongen word om mee te doen, maar ik zie iets anders. Ik heb mijn reacties doorgelezen, en ik zie alleen dat ik een andere mening hebt dan jij, maar geen onwaarheden. Misschien in jou ogen omdat jij een andere mening hebt, vind jij het onwaarheden.

Je hebt dús wel oogkleppen op. Jij haalt allerlei dingen aan waar ik het niet eens over gehad heb.

Ik zeg toch niet dat ik het beter weet dan menig paardenmens hier op bokt? Ik laat mijn mening horen, daar heb ik evenveel recht op als jij. Nogmaals, ik zeg niet dat ik meer weet dan iemand die al jarenlang met paarden werkt, maar ervaring zegt niks over de omgang met paarden.

Je zegt wel dat anderen mensen hun mening hier niet zouden mogen geven, omdat jij daar niet tegen kan of er boos over wordt.
En ervaring zegt een heleboel.

En hoezo is dit geen aanval naar mij toe? Ik lees veel kleinerende dingen, dus dat het geen aanval is naar mij toe is onzin.

Ik kleineer niemand, ook jou niet.

Wederom komt het dikgedrukte van mijn hand. :)

jarytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 20:40

Chaos, Sorry hoor maar vind je ook niet dat je beter kunt stoppen?! Ik vind dit echt gewoon buiten gewoon kinderachtig! Doe dit via pb!?! Msn?! Real?!

Tuurlijk mag je een tip/compliment/advies geven, maar om heel dit topic vol te stampen met een discussie vind ik een beetje overdreven?! :?