Voor het eerst VD met Moonlight :)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kelcy

Re: Voor het eerst VD met Moonlight :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 19:25

wet niet of het gezegt is maar heb je nou het touwe over zijn neus lopen door het bit heen ?!

en dan stijgeren ?! dat vind ik echt te ver gaan :(

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 19:26

Illusion schreef:
kun je dat ook nog onderbouwen of niet? want aan alleen een :j snap ik nog niet waarom steigeren altijd ongecontroleerd is?
imo kun je ook steigeren prima gecontroleerd uitvoeren, als het paard een goede lichaamsbeheersing,evenwicht,kracht heeft kan een paard imo best gecontroleerd steigeren.

euh ik geloof dat iik dit in het hele topic al aan het uitleggen ben. Als jij nou mijn post eens doorneemt en dan nog eens wil nadenken over je vraag en hem dan nog eens wilt stellen, wil ik best een onderbouwt antwoord geven ;)

Muiske, ik geef alleen mijn visie, en voer een discussie met onderbouwde post waar jij ineens komt binnen vallen. waarom voel je je zo aangevallen?
zie je mij ergens zeggen dat ik alles al weet?
Laatst bijgewerkt door kehdra op 21-10-10 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 19:27

Citaat:
Kijk eens naar dit filmpje en zet op 1:43 dan zeg je dat deze ook ongecontroleerd bezig is aangezien ze hoog laat steigeren.

http://www.youtube.com/watch?v=G0da4iq2 ... r_embedded

grappig dat zo'n ''ongecontroleerde/staking of ongevraagde uitvoering'' zo gecontroleerd op z'n plaats kan blijven, daarna op 'n amazone kan letten en met de amazone mee kan draaien zonder de grond nog te raken :+

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 19:28

Citaat:
euh ik geloof dat iik dit in het hele topic al aan het uitleggen ben. Als jij nou mijn post eens doorneemt en dan nog eens wil nadenken over je vraag en hem dan nog eens wilt stellen, wil ik best een onderbouwt antwoord geven

bij deze: zeg 't maar, want ik kan 't niet uit je vorige posts opmaken hoor.
waarom kan steigeren nooit gecontroleerd zijn, terwijl 't paard(bijv. in dat filmpje) wel heel gecontroleerd z'n rondje draait, zonder uit balans te raken en 't niet uit staking doet. tell me.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 19:30

hey filmpje kan ik niet openen...

Nu word er gewoon weer over heen gepraat, en niet inhoudelijk op mijn post gereageerd.
Dan houd voor mij de discussie op :)

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 19:32

Citaat:
Ongeloofelijk he
Dat paard moet nogal staken zeg! Ik denk dat de amazone zich werkelijk bedreigt voelt met zo een ongecontroleerd onwerklustig paard

ja idd! snap d'r niks van, als 't ongecontroleerd was, dan viel 't paard toch om? incl. de amazone die d'r op zit en d'r vervolgens onder moet liggen.. snap niet dat 't paard niet omvalt hoor.. steigeren is toch ongecontroleerd?

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 19:32

dat is gewoon 'n youtube filmpje dus neem aan dat je die gewoon kan openen ;)

Thea_Dinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 19:35

OOOW soms lijkt het net of ze bijna op het hek springt.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 19:36

Citaat:
Nu word er gewoon weer over heen gepraat, en niet inhoudelijk op mijn post gereageerd.
Dan houd voor mij de discussie op

hoezo over jou heengepraat? wij wachten nog steeds op een onderbouwd antwoord van jou, over dat steigeren altijd ongecontroleerd is :)

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 19:39

Illusion schreef:
Citaat:

hoezo over jou heengepraat? wij wachten nog steeds op een onderbouwd antwoord van jou, over dat steigeren altijd ongecontroleerd is :)

Ik heb de indruk dat ik genegeerd word :+
Heb voor het zekerste de link nog eens in pb doorgestuurd lol :D

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 19:44

Een paard heeft benen ipv poten :')

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 19:44

Illusion schreef:
Citaat:

Moet ik al mijn post uit dit topic even quoten?
Totaal geen zin in; doe maar zelf even goed lezen ;)

hier een algemeen stukje:

Natuurlijk kan je je paard zonder verzameling laten steigeren. Paarden zoals die van de TS doen dit ook gewoon.
Punt is alleen dat het steigeren (wat eigenlijk levade heet als je het wil trainen. Steigeren is imo een benaming voor een ongevraagde oefening/staking) een oefening vanuit de hoogeschool is. Hier word de oefening gebruikt als ultieme verzameling, iets wat je doet wanneer je paard al een jaar of 10 getrained is. Daarnaast kan je het ook zien als gymnastische oefening die de achterhand sterker maakt.

Wat TS doet, is euh, tsja, geen idee, maar in ieder geval geen doordachte actie..
Dit paard heeft een zwakke achterhand (kijk maar naar de bespiering), en wanneer je deze oefening aan zo'n paard vraagt belast je niet alleen de spieren maar ook het skelet van zo'n paard. Het ongetrainde paard krijgt hier gigantische spierpijn van, maar wanneer het teveel gevraagd wordt kan het ook nare lichamelijke gevolgen hebben (het SI-gewricht lijd hieronder). Totaal geen toegevoegde waarde dus.

WBT achteroverklappen: Het getrainde paard komt maar een klein stukje omhoog, achterover klappen is zo goed als onmogelijk. Het ongetrainde paard gooit zijn gewicht naar achter. Deze TS vraagt het paard gelukkig niet erg hoog, en daardoor zal dit paard niet zo snel achterover klappen, er zijn ongetrainede paarden die hoger steigeren, maar niet de kracht in de achterhand hebben om rechtop te blijven staan. deze vallen om. (uiteraard niet altijd, maar de kans is groter).

Vergelijk het maar met buikspieren trainen, als je ligt en je gaat gecontroleerd een klein stukje omhoog, kost dit meer moeite (maar heb je er ook meer aan), dat wanneer je je gewicht naar boven en voren gooit. Je komt dat wel sneller omhoog, maar het heeft minder effect als wannneer je het beheerst doet .

WBT het filmpje, erg gaaf wat die meid met haar paard kan :j Het steigeren (en piafferen) is wel gecontroleerd als in dat het paard doet wat gevraagd wordt, maar ik zie geen achterhand die eronder komt. Laat dat nou net hetgeen zijn wat verzameling is ;)

Muiske; je komt op mij over alsof je je persoonlijk aangevallen voelt....
ik heb je zeker niet genegeerd hoor, maar als jij nou eens ophoud met stalken via PB, en oneliners in het topic plaatsen, had deze post hier al minuten eerder gestaan.

Zoals ik al eerder poste: Wanneer jullie niet op een normale manier inhoudelijk kunnen discuseren, is de discussie wat mij betreft gesloten... Uiteraard op een onderbouwde post op een normale toon wil ik best inhoudelijk reageren, en de moeite nemen een onderbouwde post te plaatsen in reactie op de jouwe :D .

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 19:49

Kehdra@ in je laatste bericht hierboven kom je normaler en vriendelijker over.
Hopelijk onthoud je dit en blijf je dit doen!
Verder is het wel wenselijk om ook positieve dingen naar boven te halen voor de TS, negatieve commentaar is altijd makkelijker om te geven dan positieve ;-)

Persoonlijk aangevallen, neen dat niet maar ik braak ervan als mensen zo tekeer kunnen gaan naar anderen toe.
Ik kan dat gewoon niet uitstaan, snap je?

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 19:52

Elin_ schreef:
kehdra schreef:
hey filmpje kan ik niet openen...

Dan houd voor mij de discussie op :)

Wauw... Echte dierenmishandeling hoor... Hetis ook niet 1000000x al gezegt ofseu ? Sorry maar erg overdreven reactie |o :roll:

Huh, waar reageer jij nu op? Zie je mij zeggen dat het mishandeling is ofzo?

@ Muiske: ik heb in dit topic al een paar maal TS verteld dat het fijn is dat ze het begrijpt e.d.
Ik heb TS nergens negatief aangesproken, enkel geprobeerd haar te informeren, lees het topic en mijn post maar eens door.
Prima dat je dat niet kunt uitstaan, maar dat betekend niet dat je gewoon maar ongeprojecteerd kunt gaan aanvallen. Als je mijn post op een andere manier had je bekeken had je gezien dat jou 'gebraak' nergens voor nodig is ;)

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 19:53

steigeren is geen levade, en steigeren hoeft ook niet altijd ongevraagd te zijn of een staking. want flemen op commando doen ze ook niet voor beter opnemen en analyseren van geuren. beetje raar om te zeggen dat steigeren op commando dan wel gedaan wordt uit staking?
ik heb het hier trouwens niet over de TS, maar over steigeren. of in jou geval, dat steigeren volgens jou ALTIJD ongecontroleerd is, uit staking e.d.

heb je voor steigeren een achterhand nodig? nee
heb je voor een levade een achterhand nodig? ja
zijn die 2 hetzelfde? nee
Citaat:
Het steigeren (en piafferen) is wel gecontroleerd

grappig, net kon steigeren niet gecontroleerd :+

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 19:54

muiske07 schreef:
kehdra schreef:
steigeren doet niks gymnastisch. Het paard gooit ongecontroleerd zijn gewicht omhoog.

Een Levade daarin tegen is een vorm van ultieme verzameling, en telkens wanneer het word uitgevoerd word het geperfectioneerd en word de achterhand verder getrained.

Steigeren vind ik een woord voor iets ongecontroleerd, een staking, of een ongevraagde uitvoering.

Een levade daarin tegen is prachtig, het paard is erop getrained, komt gecontroleerd omhoog om daarin de ultieme verzameling te laten zien.

Wauw dat zijn straffe woorden die je gebruikt!

Kijk eens naar dit filmpje en zet op 1:43 dan zeg je dat deze ook ongecontroleerd bezig is aangezien ze hoog laat steigeren.

http://www.youtube.com/watch?v=G0da4iq2 ... r_embedded

Bovendien zijn er nog in de spaanse rijschool die hun paarden ook hoog laten steigeren, denk dat de mezar ofzo heet.
Dan zijn deze mensen ook ongecontroleerd bezig allemaal? :+
Ongeloofelijk dat jij nog niet aan de top staat van de spaanse rijschool ^^

Srr, ik heb moeite met betweters.
We zijn allemaal mensen, we maken allemaal fouten en kunnen allemaal leren van elkaar, maar door het allemaal beter te weten dan de ander en altijd maar te commanderen en kleineren... neen :n

Prachtig filmpje zeg.!!!!
Respect voor dat meisje!!!

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 19:55

overigens heb ik verder niks gezegt over de TS, haar steigeren enz. dus die kun je d'r beter even uitlaten, imo moet iedereen ergens beginnen, kan iedereen fouten maken en ervan leren. mij ging 't om 't steigeren wat volgens jou NOOIT gecontroleerd kan..

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 20:00

Illusion schreef:
steigeren is geen levade, en steigeren hoeft ook niet altijd ongevraagd te zijn of een staking. want flemen op commando doen ze ook niet voor beter opnemen en analyseren van geuren. beetje raar om te zeggen dat steigeren op commando dan wel gedaan wordt uit staking?
ik heb het hier trouwens niet over de TS, maar over steigeren. of in jou geval, dat steigeren volgens jou ALTIJD ongecontroleerd is, uit staking e.d.

heb je voor steigeren een achterhand nodig? nee
heb je voor een levade een achterhand nodig? ja
zijn die 2 hetzelfde? nee
Citaat:
Het steigeren (en piafferen) is wel gecontroleerd

grappig, net kon steigeren niet gecontroleerd :+

Waarom quote je dan niet de hele zin ;) slim hoor om mij dan op die manier neer te zetten :n Maar je laat jezelf ontzettend kennen, en geeft blijk van niet goed lezen. jammer :j
Citaat:
Het steigeren (en piafferen) is wel gecontroleerd als in dat het paard doet wat gevraagd wordt, maar ik zie geen achterhand die eronder komt

Dít stond er ;). Mocht je niet begrijpen wat ik daarmee bedoel mag je het ook best gewoon vragen ;)
ik bedoel daarmee dat meisje paard netjes onder controle heeft, maar dat het paard zijn lichaam niet dusdanig gecontroleerd gebruikt ;)

We zijn nu het topic van TS aan het volkleppen. Zo te zien hebben jullie geen tips oid voor TS dus ik zou jullie willen uitnodigen om in dit topic verder te discuseren : [GVL] Steigeren, hype?

Gezien het op persoonlijke aanvallen begint te lijken, en er niet onderbouwd gereageerd word, ga ik met jullie niet meer in discussie ;)
Laatst bijgewerkt door kehdra op 21-10-10 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 20:02

Citaat:
ik bedoel daarmee dat meisje paard netjes onder controle heeft, maar dat het paard zijn lichaam niet dusdanig gecontroleerd gebruikt

nee tuurlijk, hij blijft wel lang staan, draait 'n rondje, raakt niet uit evenwicht maar hij gebruikt z'n lichaam niet gecontroleerd :+
alsjeblieft zeg.

Citaat:
Waarom qoute je dan niet de hele zin slim hoor om mij dan op die manier neer te zetten

hoezo, ik quote gewoon 'n zin van jou, waarmee je jezelf tegenspreekt.
Citaat:

Het steigeren (en piafferen) is wel gecontroleerd als in dat het paard doet wat gevraagd wordt, maar ik zie geen achterhand die eronder komt
die achterhand snap ik idd niet helemaal nee, leuk bij een levade maar steigeren is geen levade.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 20:30

Ik had ook al getemt, het heeft weinig meer temaken met tips geven, maar meer een discussie tussen een aantal gebruikers die steeds persoonlijker wordt.

TS maakt het er zelf helaas ook niet heel veel beter op..

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 20:38

soory, wake_up
wat doe ik er verkeerd aan om mij te verdedigen? :)

Cherry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 20:44

Je begint VD met steigeren? :oo

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 20:48

Cherry schreef:
Je begint VD met steigeren? :oo

Nee :)
Lees even het topic door..
(gelukkige verjaard btw :) )

Cherry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 20:52

Naar wat ik begrepen heb is dit niet de eerste keer dat je paard VD doet,maar jij? :)

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 20:56

Cherry schreef:
Naar wat ik begrepen heb is dit niet de eerste keer dat je paard VD doet,maar jij? :)

Ook niet :)
Ik ben VD gestart met haar, zie foto op pagina 3 (of 2)?