en dan stijgeren ?! dat vind ik echt te ver gaan

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Illusion schreef:kun je dat ook nog onderbouwen of niet? want aan alleen eensnap ik nog niet waarom steigeren altijd ongecontroleerd is?
imo kun je ook steigeren prima gecontroleerd uitvoeren, als het paard een goede lichaamsbeheersing,evenwicht,kracht heeft kan een paard imo best gecontroleerd steigeren.
Citaat:Kijk eens naar dit filmpje en zet op 1:43 dan zeg je dat deze ook ongecontroleerd bezig is aangezien ze hoog laat steigeren.
http://www.youtube.com/watch?v=G0da4iq2 ... r_embedded
Citaat:euh ik geloof dat iik dit in het hele topic al aan het uitleggen ben. Als jij nou mijn post eens doorneemt en dan nog eens wil nadenken over je vraag en hem dan nog eens wilt stellen, wil ik best een onderbouwt antwoord geven
Citaat:Ongeloofelijk he
Dat paard moet nogal staken zeg! Ik denk dat de amazone zich werkelijk bedreigt voelt met zo een ongecontroleerd onwerklustig paard
Illusion schreef:Citaat:Nu word er gewoon weer over heen gepraat, en niet inhoudelijk op mijn post gereageerd.
Dan houd voor mij de discussie op
hoezo over jou heengepraat? wij wachten nog steeds op een onderbouwd antwoord van jou, over dat steigeren altijd ongecontroleerd is
Illusion schreef:Citaat:Nu word er gewoon weer over heen gepraat, en niet inhoudelijk op mijn post gereageerd.
hoezo over jou heengepraat? wij wachten nog steeds op een onderbouwd antwoord van jou, over dat steigeren altijd ongecontroleerd is
Elin_ schreef:kehdra schreef:hey filmpje kan ik niet openen...
Nu word er gewoon weer over heen gepraat, en niet inhoudelijk op mijn post gereageerd.
Wauw... Echte dierenmishandeling hoor... Hetis ook niet 1000000x al gezegt ofseu ? Sorry maar erg overdreven reactie![]()
Citaat:Het steigeren (en piafferen) is wel gecontroleerd
muiske07 schreef:kehdra schreef:steigeren doet niks gymnastisch. Het paard gooit ongecontroleerd zijn gewicht omhoog.
Een Levade daarin tegen is een vorm van ultieme verzameling, en telkens wanneer het word uitgevoerd word het geperfectioneerd en word de achterhand verder getrained.
Steigeren vind ik een woord voor iets ongecontroleerd, een staking, of een ongevraagde uitvoering.
Een levade daarin tegen is prachtig, het paard is erop getrained, komt gecontroleerd omhoog om daarin de ultieme verzameling te laten zien.
Wauw dat zijn straffe woorden die je gebruikt!
Kijk eens naar dit filmpje en zet op 1:43 dan zeg je dat deze ook ongecontroleerd bezig is aangezien ze hoog laat steigeren.
http://www.youtube.com/watch?v=G0da4iq2 ... r_embedded
Bovendien zijn er nog in de spaanse rijschool die hun paarden ook hoog laten steigeren, denk dat de mezar ofzo heet.
Dan zijn deze mensen ook ongecontroleerd bezig allemaal?![]()
Ongeloofelijk dat jij nog niet aan de top staat van de spaanse rijschool ^^
Srr, ik heb moeite met betweters.
We zijn allemaal mensen, we maken allemaal fouten en kunnen allemaal leren van elkaar, maar door het allemaal beter te weten dan de ander en altijd maar te commanderen en kleineren... neen
Illusion schreef:steigeren is geen levade, en steigeren hoeft ook niet altijd ongevraagd te zijn of een staking. want flemen op commando doen ze ook niet voor beter opnemen en analyseren van geuren. beetje raar om te zeggen dat steigeren op commando dan wel gedaan wordt uit staking?
ik heb het hier trouwens niet over de TS, maar over steigeren. of in jou geval, dat steigeren volgens jou ALTIJD ongecontroleerd is, uit staking e.d.
heb je voor steigeren een achterhand nodig? nee
heb je voor een levade een achterhand nodig? ja
zijn die 2 hetzelfde? neeCitaat:Het steigeren (en piafferen) is wel gecontroleerd
grappig, net kon steigeren niet gecontroleerd
Citaat:Het steigeren (en piafferen) is wel gecontroleerd als in dat het paard doet wat gevraagd wordt, maar ik zie geen achterhand die eronder komt
Citaat:ik bedoel daarmee dat meisje paard netjes onder controle heeft, maar dat het paard zijn lichaam niet dusdanig gecontroleerd gebruikt
Citaat:Waarom qoute je dan niet de hele zin slim hoor om mij dan op die manier neer te zetten