Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
tinkergirl89 schreef:ben benieuwd waar dit op uitloopt....
ziet er nu niet prettig uit, en JA ik heb gelezen dat het NIET op asfalt is, en JA ik heb gelezen dat ze er ALTIJD zo chago uitziet...
en JA ik heb ook gelezen dat je weet dat het misschien verstandiger zou zijn om een cap op te zetten....
Maar stiekem heb ik toch een beetje medelijden met yellow.
zal best de aard van het beesie zijn om zo chago te kijken enzo, maar dit ziet er niet leuk uit...hoop dat je donderdag goeie vooruitgang kunt maken...
maar heb je dan 1 lesje of komt die instructrice/instructeur 1x per week/maand terug?
lijkt mij namelijk wel zo slim!
ikbenellie schreef:Jemig wat een reacties zeg!
Ik vind het ontzettend knap wat TS het paardje geleerd heeft, ook als ik in haar profiel kijk. Het ziet er leuk uit! Volgens mij stopt ze er veel tijd en geduld in.
En tips zijn voor haar natuurlijk welkom en ik zeg niet dat ze alles goed doet, maar ze word nu gewoon regelrecht afgekraakt op iets waar ze enorm trots op is!
Vind dat een beetje zielig. Iets subtieler en aardiger voor haar zijn vind ik wel gepast!
Als zij haar paard wil laten stijgeren als kunstje, dan is dat toch haar keuze of niet? Er zijn zoveel mensen die dit hun paard leren. Dus vind niet dat je haar daarop de grond in moet boren.. Ik denk dat ze meer heeft aan hulp en nuttige tips om dit beter en leuker voor het paard te maken
Suelza schreef:Yttel schreef:Ik snap even niet waarom je een paard wil leren steigeren onder het zadel? Kun je me vertellen wat het idee hier achter is? Zie het namelijk wel vaker. Ik heb namelijk zelf liever niet dat de paarden die ik rij steigeren.
Daar ben je helemaal zelf bij. Ik denk dat dit wel zal loslopen.
Freya schreef:Zoals vele hier al aangegeven hebben, Waarom je paard leren steigeren, terwijl als ze dit uit hun eigen doen flink op de kop krijgen omdat het dan gevaarlijk is.
Ik zal nooit in me hoofd halen om me paard op comando te leren steigeren.
En in denk dat je eerst moet leren omgaan met hoe en wat en niet eerst je paard een trucje te leren en daarna gaan leren hoe je er mee om moet gaan.
Ik ben persoonlijk van mening dat je dom bezig bent. En hoop niet dat er ongelukken van gaan komen, zowel voor het paard als de ruiter.
Freya schreef:Zoals vele hier al aangegeven hebben, Waarom je paard leren steigeren, terwijl als ze dit uit hun eigen doen flink op de kop krijgen omdat het dan gevaarlijk is.Ik zal nooit in me hoofd halen om me paard op comando te leren steigeren.
En in denk dat je eerst moet leren omgaan met hoe en wat en niet eerst je paard een trucje te leren en daarna gaan leren hoe je er mee om moet gaan.
Ik ben persoonlijk van mening dat je dom bezig bent. En hoop niet dat er ongelukken van gaan komen, zowel voor het paard als de ruiter.
Mirjamsel schreef:Ik snap niet echt waarom TS alleen maar positieve reacties wil?
Je weet dat als je op Bokt een topic opent met foto's zonder cap enz., dat je daar een reactie op krijgt. Maar niemand geeft hier kritiek op TS omdat ze haar niet aardig vinden, maar omdat ze juist willen helpen en willen dat het veilig is en fijn voor het paard!
En ja, dan komen er 100 dezelfde reacties, maar dit is een groot forum en veel mensen reageren dus. Kan toch zijn dat het dezelfde zijn? Als er 100 keer wordt gezegd: "WAAAAAAAAAAAAAUW, WAT KNAAAAAP", dan hoor je niks
SophieFT schreef:ik vind et knap dat je hem dat zo hebt geleerd!
Ik zie idd wel een paar foute dingetjes maar dat hebben 100 mensen hier al gezegd,
misschien iets om rekening mee te houden voor de volgende keer?
nogmaals: ik vind het heel knap!
Vie schreef:Ik ben ook niet helemaal weg van het laatste deel van je filmpje moet ik eerlijk zeggen...
Paard heeft duidelijk nog niet voldoende balans om deze oefening onder het zadel uit te voeren... Verfijn eerst op de grond, zorg voor een duidelijk commando, een énig commando. Ze kan nu steigeren op commando, zorg dat ze steigert op alleen dát commando en voor niets anders! Zorg dat haar achterhand sterker wordt. Steigeren is een oefening, net zoals alle andere oefeningen. Het kan ervoor zorgen dat je op een bepaalde plaats spieren (beter) gaat ontwikkelen, met name de achterhand.Je kan dus ook overbelasten, dus zeker in het begin niet te vaak vragen! Rustig opbouwen is de boodschap.
Zorg voor een duidelijk commando dat je later kan uitwerken naar onder het zadel. Teugels een beetje ophouden en been geven zie ik persoonlijk liever niet als commando voor onder het zadel... Kunnen wel eens foutjes mee gebeuren als er bv. een onervaren iemand op jouw paard stapt.
Verder ben ik er zeker van dat Hannah je verder goed op weg zal helpen.
Over de oren naar achteren, hoeft niet noodzakelijk een teken te zijn van verzet-irritatie-niet leuk vinden. Ik ken veel paarden die tijdens oefeningen hun oren naar achteren doen. Ze zijn niet altijd boos, ze kunnen ook geconcentreerd zijn. Ik kijk ook niet vrolijk als ik ergens (diep) over moet nadenken.