Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Inez_25 schreef:Ziet er inderdaad heel vriendelijk en ontspannen uit.
Wat ik mij afvraag is dat je je paard op deze manier correct traint?
Want tijdens de training is het toch niet de bedoeling dat je hem zo gaat rijden. Hij moet dan toch meer opgericht zeg maar.
Nu gebruikt hij zijn rug, maar is zijn hals niet te ontspannen?
GJ9 schreef:Inez_25 schreef:Ziet er inderdaad heel vriendelijk en ontspannen uit.
Wat ik mij afvraag is dat je je paard op deze manier correct traint?
Want tijdens de training is het toch niet de bedoeling dat je hem zo gaat rijden. Hij moet dan toch meer opgericht zeg maar.
Nu gebruikt hij zijn rug, maar is zijn hals niet te ontspannen?
Ja zo train je hem correct. Die hele hals ontspant mee. Als de hals niet ontspant, zie je eerst een stuk rechte hals, en dan dichtbij het hoofd een knik.
Je ziet op deze foto's dat de hals helemaal rond wordt. Dat is ontspannen. Als je het zo laag mooi voor elkaar hebt, kan je weer wat meer oprichting erbij pakken. De oprichting is pas mooi en correct als het paard zijn hele hals heeft leren ontspannen.
Zo laag is dus geen einddoel, maar een tussenstap die je alleen trainingsmatig gebruikt om een correcte (wedstrijd)houding te bereiken.
GJ9 schreef:CoRiNa1983 @ [RT-HAW] Harry (v. Johnson) aan de longe
In dit topic staan plaatjes over hoe je de pessoa kan gebruiken, de verschillende stappen in de training. Je ziet dat de touwtjes steeds iets hoger worden geplaatst aan het singeltje.